2018-08-05, 12:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vilket dravel! Ytterligare en som försöker svartmåla offret här. Har du något belägg för dina påståenden? Män och kvinnor KAN vara vänner utan att slänga sig i sängen med varandra, vi lever inte på 1600-talet. Vart får du det ifrån att sonen hatade henne? Suck

För man en hatstorm mot SD får vi vara beredda på Victim blaming också. Det inlägg du svarade på är ett tydligt exempel.
Citera
2018-08-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Oj du vet mycket för att inte känna LW så väl.
Sluta förvräng. Jag skrev inte att jag VET. Jag skrev: "Jag håller inte honom som trolig"

Jag skriver inget om ex, barn, exfruar heller. Dels vet jag inget annat än det jag läst här, och det ska du veta är inte mycket, och dels tycker jag det är bara nonsens och inte ens på kartan att dom är inblandade. Jag VET INTE det, det är var jag TROR.
Citera
2018-08-05, 13:01
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Teori
SD blev galen av svartsjuka och ensamrättsbegär som ökade gradvis
efter bilincidenten. Han inser att han har förlorat (nack)greppet om LW när hon fick nya vänner som t ex JH (BeholderX) i Stockholm. JH är kanske bara en vän till henne, men så kan inte SD se relationen och han tänker att de är mer än bara vänner. Därtill har "vänkonkurrenten", märk väl, loggat över 12 000 cacher jämfört med SD:s dryga 6 000 - JH är en geocache-superman jämfört med SD.

LW skulle på onsdagen åka på ett geocachevent till Norge med JH och sju andra. Hon och JH höll även på och planerade ett geocachevent som skulle gå av stapeln under juni i Stockholms Skärgård. JH hade helt tagit den plats som SD tidigare haft... Team Davidsson och Softis arrangerade ju Geotour Sweden 2016 - f ö ett event som Team Davidsson fick priser för under Geocacheventet Hall of Fame 11 mars -17.
SD kanske tänkte att det är LW:s fel att han låg i skilsmässa och såg rött när han inte kunde kontrollera henne längre?

Är SD GM? Kommer han då någonsin att erkänna?

Om SD är gärningsman så tror jag att din teori ligger nära sanningen. Han stod inte ut med att förlora kontrollen över LW.
Ett erkännande lär aldrig komma.
Citera
2018-08-05, 13:03
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att han avvisar henne.

Nu förstår jag inte alls hur du menar.
SD hämnas på LW genom knoggnuggningen för att han avvisar henne?
Citera
2018-08-05, 13:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har INGEN ANING vad som exakt föregick "händelsen" i bilen, eller vet du?

Självklart inte. Men den samstämmiga delen av utsagan räcker tycker jag. Om hon ville avleda och ta avstånd fick hon en ypperlig chans när han ville åka hem och bad henne gå in till sig. Varför ska en rädd svag kvinna i den situationen stanna kvar?!
Citera
2018-08-05, 13:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant. Jag tror inte att FP är MP. Jag har en känsla av att MP inte är funnen ännu. GM har haft medhjälpare, enligt mina gissningar. Dessa stöttar nu varandra, om jag får spekulera. Ställer mig inte helt främmande till att GM regelbundet ”självmedicinerar” med droger och/eller alkohol för att klara av att traska omkring. Varje ev. meningsskiljaktighet och osämja mellan GM och medhjälpare kommer dock att innebära att sanningen hotar att sippra fram, steg för steg, känner jag. Mina tankar är givetvis lätta (för er andra) att avfärda då de mestadels bygger på intuition och klurande vid köksbordet.

Jag har själv haft funderingar kring att FP inte är MP men sedan kom vårt skrikvittne hit och omkullkastade den teorin. Men det kanske inte är omöjligt ändå?
Citera
2018-08-05, 13:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Sammanfattningsvis: B.O Lena var en kvinna som roade sej med att leka kil i olika äktenskap. Bilder hon la upp på sej själv och gifta män är trofeer. Tyvärr tror jag det.
Då öppnar sej dörrar åt en mängd håll betr. GM. Stackars utredare. Säkert många som tyckte intensivt illa om henne.Men döda henne har endast EN gjort. (Eller fler). Någon hatade henne,verkligen.Ihjälslagen med besinningslöst raseri efter vad jag förstått.
Detta som Malin råkade ut för: Hon flyttade in hos UW, då ville Lena plötsligt ha tillbaka honom. När han sedan bröt med Malin så backade Lena. Inget annat än en lek. Hon försökte säkert samma taktik med samtliga gifta män. Både alla dessa gifta män och deras fruar är potentiella gm.
Sen får vi ej glömma hur hon var som mamma. Äldste sonen hatade henne t.ex. Så detta hade hänt förr eller enare. Plötsligt leker man med fel persons känslor. Så är det.

Du är förlösande nära sanningen även om jag nog inte skulle formulerat mig så frankt om LWs tävlingsinstinkt och gränslöshet.
Det ligger till grund till att jag tycker utredarna bör bredda utredningen vilket dom förhoppningsvis med hjälp av Noa nu gjort.
Citera
2018-08-05, 13:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu förstår jag inte alls hur du menar.
SD hämnas på LW genom knoggnuggningen för att han avvisar henne?

Du har verkligen en driven ambition att försöka missförstå?

Hen sa att hen trodde anmälan var gjord i/som hämnd. Det var inte SD som anmälde va?
Citera
2018-08-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför ska vi misstro den utsaga som såväl påstådda BO och antagna GM uppger?

Det troliga är väl att hon dels ville säga sin mening om något och dels hade nybakade bullar hemma. Svårt att se det onda uppsåtet i det.

Jag vet att han rent formellt hade "besittningsrätten" till bilen däremot har jag problem med att se hans aggressiva sätt att lösa "problemet" som vare sig adekvat eller rimligt.

Har aldrig sett/hört att våld nedåt mot golvet i framsätet är ett effektivt sätt om man vill få någon att gå ut genom bildörren.
Citera
2018-08-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Självklart inte. Men den samstämmiga delen av utsagan räcker tycker jag. Om hon ville avleda och ta avstånd fick hon en ypperlig chans när han ville åka hem och bad henne gå in till sig. Varför ska en rädd svag kvinna i den situationen stanna kvar?!

Det finns en anledning att en kvinna i den situationen stannar kvar: hon vill mildra en situation som, olöst, kan försämras. Typiskt kvinnligt, enligt experter! Kvinnor behöver prata ut, män tycker att det är tröttsamt och flyr.
Citera
2018-08-05, 13:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det troliga är väl att hon dels ville säga sin mening om något och dels hade nybakade bullar hemma. Svårt att se det onda uppsåtet i det.

Jag vet att han rent formellt hade "besittningsrätten" till bilen däremot har jag problem med att se hans aggressiva sätt att lösa "problemet" som vare sig adekvat eller rimligt.

Har aldrig sett/hört att våld nedåt mot golvet i framsätet är ett effektivt sätt om man vill få någon att gå ut genom bildörren.

Eller bara lägga upp en bild tagen hemma hos henne mitt i natten där hon och SD sitter och tindrar ikapp och har det "magiskt"?

Jag har inte påstått att hon haft något ont uppsåt. Ni påstår att hon var hotad, förföljd av SD och rädd för honom. Jag säger att hon beter sig inte som om det skulle vara fallet. Tvärtom, hon vägrar släppa iväg honom.

Han fick ju ut henne genom knoggnuggningen. Det fungerade utmärkt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 13:38.
Citera
2018-08-05, 13:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns en anledning att en kvinna i den situationen stannar kvar: hon vill mildra en situation som, olöst, kan försämras. Typiskt kvinnligt, enligt experter! Kvinnor behöver prata ut, män tycker att det är tröttsamt och flyr.

Detta köper jag. Förnuftigt.
Men i den samstämmiga utsagon finns det inte med att det bråkades/tjafsades eller dylikt förrän EFTER hon vägrade ur bilen, därav min misstro till att hon skulle varit rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in