Citat:
Samt Gabriele D'Annunzio, Engelbert Dollfuß och Dick Erixon.Men Mussolini var inte småväxt. Hitler skall ha varit 174. Och även om Mussolini har sin fina uniform med mössa och Hitler ser ut som en rörmokare utan hatt så framstår Mussolini som inte så mycket högre. Och ingen verkar ha hissdojor.
Citat:
Bara det att han inte gick att kommunicera med. Och höll i något som såg ut som ett vapen. Alltså En Iskall Djävel.Jag tycker det bör finnas tillräckligt professionalism och utbildning hos poliser att man kunnat ana misstanke om att någon som fysiskt ser ut som ett barn (i gestalt), och är DS-handikappad, kanske håller i en leksak och inte ett vapen!
Någonstans borde tillräckligt med misstanke uppstått att man avvaktar och undviker direkt konfrontation medan man fastställer, dels vad det är för typ av person och dels om huruvida barnet/handikappade har ett riktigt vapen. Hade man försökt med mer kommunikation, hade den misstanken antagligen stärkts.
Någonstans borde tillräckligt med misstanke uppstått att man avvaktar och undviker direkt konfrontation medan man fastställer, dels vad det är för typ av person och dels om huruvida barnet/handikappade har ett riktigt vapen. Hade man försökt med mer kommunikation, hade den misstanken antagligen stärkts.
Citat:
Hur kommer det sig då att de boende inte kunde se det uppenbara. Kan ju vara för att det är helt annat ljus där och att han betedde sig skummare där.Polisen har varit verkligen amatörmässig i hur man bedömt situationen och offret.
Vittne som såg Erik innan skjutningen "jag log mot pojken för jag såg på en gång att han hade Downs syndrom och hade en leksakspistol"
Mamman "Han är en hand hög och har Downs syndrom och ett kroppsspråk som skriker ut ”jag är funktionshindrad”"
Sedan att man skapade direkt konfrontation så snabbt, istället för kommunikation från säker en position och att bedöma situationen.
Det här var verkligen inte professionellt.
https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/
Vittne som såg Erik innan skjutningen "jag log mot pojken för jag såg på en gång att han hade Downs syndrom och hade en leksakspistol"
Mamman "Han är en hand hög och har Downs syndrom och ett kroppsspråk som skriker ut ”jag är funktionshindrad”"
Sedan att man skapade direkt konfrontation så snabbt, istället för kommunikation från säker en position och att bedöma situationen.
Det här var verkligen inte professionellt.
https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/
Citat:
Varför smyger man omkring utanför ett bostadshus på småtimmarna med ett vapen?Ja, vi tar det en gång till.
1. Misstänkt lokaliserad med vapen.
2. Ingen uppenbar fara för allmänheten i det läget.
3. Polisen positionerar sig så att de är skyddade och inväntar förstärkning. Försöker lirka med den misstänkte. Man får tid att tänka och planera avspärrning och observera den misstänkte. Downien var inte stum så han hade kanske sagt mamma, pang pang eller liknande som gett en hint om att allt inte stod rätt till. Man hade kunnat kolla om signalementet stämde med den våldsverkare som de trodde sig jaga. Se att den misstänkte hade avvikande utseende, kroppsspråk och längd.
I stället pepprade man downien, cykeln, trädet, fönstret och väggen med kulor.
1. Misstänkt lokaliserad med vapen.
2. Ingen uppenbar fara för allmänheten i det läget.
3. Polisen positionerar sig så att de är skyddade och inväntar förstärkning. Försöker lirka med den misstänkte. Man får tid att tänka och planera avspärrning och observera den misstänkte. Downien var inte stum så han hade kanske sagt mamma, pang pang eller liknande som gett en hint om att allt inte stod rätt till. Man hade kunnat kolla om signalementet stämde med den våldsverkare som de trodde sig jaga. Se att den misstänkte hade avvikande utseende, kroppsspråk och längd.
I stället pepprade man downien, cykeln, trädet, fönstret och väggen med kulor.
Hitman/torped/indrivare kan vi utesluta, de skulle ha gjort det proffsigare.
Inbrottstjuv kan vi nog också utesluta.
Kvar är alltså pyroman eller någon som vill mörda bra för att. Eller någon pellejöns som kanske skjuter in genom fönstren bara för att.
Citat:
Nej, föräldrarna har huvudansvaret. Nu kan de dock smita från notan för att polisen också är ett subjekt. Men hade Eric ist drunknat i objektet Karlbergssjön hade de inte kunnat skylla på andra.Att föräldrarna går ut så tidigt och anklagar polisen i media är osmakligt. Pappan säger till tidningen att han vill ha rättvisa. Vill han även ha rättvisa om man kommer fram till att han är ansvarig för sonens död pga ouppmärksamhet och nonchalans? För även om det är hemskt att säga speciellt till någon som förlorat ett barn så var det vårdnadshavarens ansvar att se till att Erik som inte förstår språk eller kan tala inte ska kunna rymma på natten i stan. Pappan är lika skyldig till Eriks död som polisen. R i p
Citat:
Dröm på!
Vad kan vi förvänta oss att domen blir för de skjutgalna snutarna. Mord, dråp eller vållande till annans död? Vi får hoppas på Mord som har livstid i straffskalan. Men det lär väl bli dråp men får hoppas på att det blir hårdaste straffet, 10 år och att de tvingas sätta av hela straffet och dessutom aldrig mer få arbeta som polis. Om de bara döms för vållande så kan de vara ute och panga på allt och alla igen efter två år.