Citat:
Ursprungligen postat av
Zoom008
Han var också autistisk, intelligenskvot 5, dvärg och vanskapt med Down syndrom. Klart som korvspad att dom här föräldrarna inte är några ariska elitmänniskor som sossarna skulle velat ha kvar. Hur en person kan ha så många skador borde bero på någon form av missbruk. Bara en av dessa skador skulle fått mig att göra abort omedelbart. Jag skulle inte kunna kela med den individen ens om det var min egen unge. Morsan ser ju ut som en batikhäxa och dom gillar ju kärlek.
Eftersom mamman var under 40 när barnet blev till så fanns det inte stor anledning att misstänka downs. Det sker oftare med äldre mammor. Det är inga genetiska fel på en mamma som föder ett barn med downs. Downs händer i befruktningsögonblicket och har inget att göra med hur man sköter sig graviditet.
När ägg genomgår meios är det inte helt ovanligt att det blir kvar genetiskt material i ett av äggen som skulle till det andra. Då kan man få en dubbel kopia av kromosom 21 och sedan får man en av pappan. Sådana här fel händer alla och ofta, händer killar och deras spermier. Skillnaden är att blir det för mycket fel så blir det en spontanabort ofta på väldigt tidigt stadium, innan kvinnan ens visste hon var gravid. Så ett helt normalt par kan råka ut för detta.
Alla kvinnor, särskilt yngre, gör inte fostervattensprov eftersom det finns en viss risk för missfall. Och att få ett barn med downs när man är under 40 är 1 på 2000-4000 ungefär. Har man fått ett barn med downs ökar inte risken att man ska få ett till. Dvs det är en slags olyckshändelse. De flesta riskfaktorerna förutom hög ålder hos mamman är ofta sådant som ligger utanför föräldrarnas kontroll.
Mina egna föräldrar är långa och ståtliga med blå ögon och i släkten lever man i genomsnitt till över 90 år. Plus noll inblandning av invandrare så långt man kan släktforska tillbaka i tiden. Tror jag kan slå dig i ariskhet med hästlängder. Det vill säga, jag är din övermänniska och du ska lyssna på mig!