2018-08-04, 23:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej. Han berättade att han pratat med olika personer och "nu" var mer övertygad än någonsin. Han hade något viktigt som vi måste diskutera, sade han. Han ville att jag skulle ringa honom nästa dag, men han svarade varken den dagen eller dagen efter. Jag fick sedan reda på att han hade avlidit. Jag fick alltså aldrig reda på vad det var som var så viktigt. Det behöver inte ha haft med just detta att göra - jag vet ju inte vad det gällde.

Vad JL trodde stod för honom. Jag lägger inga personliga värderingar i hans tro. Olika personer har olika övertygelser.

Låter väl högst sannolikt att det rörde Helenas försvinnande. Påminner om när Christer Pettersson enträget ville prata med Mårten Palme (utan att Mårten ville prata med Christer): Strax senare avled Christer Pettersson.
Citera
2018-08-04, 23:52
Medlem
Citat:
Nej. Han berättade att han pratat med olika personer och "nu" var mer övertygad än någonsin. Han hade något viktigt som vi måste diskutera, sade han. Han ville att jag skulle ringa honom nästa dag, men han svarade varken den dagen eller dagen efter. Jag fick sedan reda på att han hade avlidit. Jag fick alltså aldrig reda på vad det var som var så viktigt. Det behöver inte ha haft med just detta att göra - jag vet ju inte vad det gällde.

Vad JL trodde stod för honom. Jag lägger inga personliga värderingar i hans tro. Olika personer har olika övertygelser.
Berättade han vilka han pratat med? Om ja, hur bedömde du deras trovärdighet?
Citera
2018-08-05, 00:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Jag är uppenbarligen lite ringrostig angående JL. Kommer du ihåg ungefär när som han första gången presenterade PU som inblandad?
Citera
2018-08-05, 00:06
Medlem
Donnabella6s avatar
Jo ehhh..Helena var ju säkert nära vän med Pu...nåväl,som med Km och alla andra,bättre reda ut alla .
Har dock ytterst svårt tro H sätter sig i en bil med Pu el går en sväng med Pu hemåt...men vi fortsätter och ser var vi landar.

Bw och bröderna O är mina hetatste kandidater.

Pu kan väl varit inblandad i slutet ,i så fall tror jag dom är 3.
Vill ej utesluta någon.Enda sättet jag ser han ev är inblandad är i slutet.
Mina tankar.
Citera
2018-08-05, 00:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Berättade han vilka han pratat med? Om ja, hur bedömde du deras trovärdighet?

Han sade sista gången att han pratat med "alla" och ett par namn nämnde han. Jag vill inte skriva ut dessa, men kan säga att de tillhört "kretsen" runt PU, PK m fl.

Jag bedömde JL som trovärdig, så trovärdig jag kunde utan att känna honom personligen. Vi hade kontakt under några år via telefon, mail och PM. Han berättade alltid samma sak, ändrade aldrig sina "utsagor" och motsade sig aldrig, trots att det kunde vara ett par år mellan det han berättade samma sak. Han verkade seriöst bry sig om Helena och att fallet skulle klaras upp.
Citera
2018-08-05, 00:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag är uppenbarligen lite ringrostig angående JL. Kommer du ihåg ungefär när som han första gången presenterade PU som inblandad?

Han avled 2013, har jag för mig, så det borde varit kanske tre, fyra år innan. (Det var alltså vad han var övertygad om, inte att han visste att PU var inblandad; det vet ju ingen utom gm samt ev. någon mer.)
Citera
2018-08-05, 00:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Han avled 2013, har jag för mig, så det borde varit kanske tre, fyra år innan. (Det var alltså vad han var övertygad om, inte att han visste att PU var inblandad; det vet ju ingen utom gm samt ev. någon mer.)

Tack! Ok, det var i alla fall långt innan PK droppade PU i den här tråden, så JL var ju tack och lov inte färgad av den holmgången.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-05 kl. 00:20.
Citera
2018-08-05, 00:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Han sade sista gången att han pratat med "alla" och ett par namn nämnde han. Jag vill inte skriva ut dessa, men kan säga att de tillhört "kretsen" runt PU, PK m fl.

Jag bedömde JL som trovärdig, så trovärdig jag kunde utan att känna honom personligen. Vi hade kontakt under några år via telefon, mail och PM. Han berättade alltid samma sak, ändrade aldrig sina "utsagor" och motsade sig aldrig, trots att det kunde vara ett par år mellan det han berättade samma sak. Han verkade seriöst bry sig om Helena och att fallet skulle klaras upp.

Det här med JL o PU mm diskuterade vi i vintras, januari tror jag. Som jag skrev tidigare nämnde Prinzezzan då att JL skulle nämnt att PU försökt skaffa alibi på ytterligare ett ställe utöver hos PK. Har du Pz letat o ev. rent av hittat uppgifterna på hos vilka dessa var som skulle fått besök av PU?
Citera
2018-08-05, 00:19
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Stämmer, augusti 2013.
Citera
2018-08-05, 00:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det här med JL o PU mm diskuterade vi i vintras, januari tror jag. Som jag skrev tidigare nämnde Prinzezzan då att JL skulle nämnt att PU försökt skaffa alibi på ytterligare ett ställe utöver hos PK. Har du Pz letat o ev. rent av hittat uppgifterna på hos vilka dessa var som skulle fått besök av PU?

Han sade aldrig någon adress, men nämnde tre (har jag för mig) namn. Det var killnamn, det minns jag, inget tjejnamn. Tyvärr har jag inte hittat dessa anteckningar, men ska fortsätta leta. Bra att du påminde mig, för det var ett tag sedan jag kollade.

Om jag tar det ur minnet om var det ska ha varit, så fick jag först känslan att det skulle ha varit i centrum, men senare att det skulle ha varit lite utanför, alltså inte "runt-torget-centrum" utan lite "utanför", men fortfarande i stan. Virrigt, men det bästa jag kan säga ur minnet.
Citera
2018-08-05, 00:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Stämmer, augusti 2013.

Ja, och jag har för mig att det i början av augusti.
Citera
2018-08-05, 01:11
Medlem
A H-gren känner PK, jag har sett dem tillsammans på kort på facebook. Tror det var något slags event med Nordiska Motståndsrörelsen eller något liknande, för bara ett par år sedan. Har även för mig att GD var med på samma event. Vad jag förstår var A H-gren och JL bästa vänner. Bara spekulationer, men vad jag förstår kände de flesta som hade med droger att göra PK, som var något av "spindeln i nätet" kring sånt i Mariestad vid den tiden.

Är det klarlagt om PK tränade på gym vid den här tiden? Var i så fall?

Vad var det P Jenvén sa i den där dokumentären? "Gym, hund och segling" - eller vad var det?

Jag vet med säkerhet att PK hade tillgång till båt vid den här tiden. En bekant till mig skyller sin dotters nergång i knarkträsket på PK, som enligt honom lockade in henne där. Han sa att "PK kom där med sin snygga båt och sitt coola långa hår och alla tjejer gjorde som han sa"...

De där drogerna som påståtts ha hittats hemma hos Helena kanske har nåt med det hela att göra ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in