2018-08-04, 23:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Han var väldigt trevlig men skum. Svårt att sätta fingret på vad som gjorde det skumt. Jag tror stackaren aldrig ens kysst en tjej. Det ÄR synd om honom. Samhället har pissat på honom, alla han känt har svikit honom. Det är inte bara hans fel det som hänt.

Ja du vet att jag håller med dig. Det har nog framgått klart och tydligt att jag har en viss empati för killen trots hans handling, d.v.s. om mordet var utfört under hastigt vredesmod på grund av att all hans undertryckta ilska genom åren plötsligt utlöstes av någon anledning där och då. Men vi får se om det verkligen var anledningen, är det ett kallblodigt planerat mord har jag ingen empati trots hans bakgrund.
Citera
2018-08-04, 23:28
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Sprit, cigaretter försåg denna 28-åringar unga 13-åringar med för att dom bad honom om det. Av samma skäl, tror jag. Knivarna tror jag mer fanns det för att imponera. Inte för att användas, i första hand. Han ville vara en cool typ.

Det ryktas om att det fanns en ung person i hans närhet vid händelsen.

Han kan ha blivit utmanad... Skulle du våga överfalla någon med en kniv? Han svarar javisst, för att imponera.
Sedan kommer någon....
Visa det då! Du kanske bara ljuger?

Jag ser en starkare koppling mellan de tre olaga hoten mot en kvinna 2009 och det som hände i år.
Citera
2018-08-04, 23:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag ser en starkare koppling mellan de tre olaga hoten mot en kvinna 2009 och det som hände i år.

På vilket sätt ser du en koppling? Det är snart 10 år sedan det hände.
Citera
2018-08-04, 23:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Att JF har intellekt som en nioåring har nämnts vid ett flertal tillfällen. Men även en nioåring brukar/bör kunna skilja på rätt och fel - åtminstone vad gäller att döda en annan människa.
Det måste finnas någon ytterligare faktor.

Jag misstänker dessutom, fram tills något annat framkommer, att JF ej jobbar inom vården. Kanske inte alls.
Citera
2018-08-04, 23:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På vilket sätt ser du en koppling? Det är snart 10 år sedan det hände.

Utan att veta så tänker jag att JF kanske har flera hotelser på sitt samvete.
Alla kanske inte anmäler.

Spekulerar.
Citera
2018-08-04, 23:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Att JF har intellekt som en nioåring har nämnts vid ett flertal tillfällen. Men även en nioåring brukar/bör kunna skilja på rätt och fel - åtminstone vad gäller att döda en annan människa.

Jag misstänker dessutom, fram tills något annat framkommer, att JF ej jobbar inom vården. Kanske inte alls.

Med en niårings intellekt klarar man nog inte av högstadiet med godkända betyg, vilket väl måste vara en förutsättning för att komma in på gymnasiet?
Iofs vet vi ju inte om han verkligen gått på gymnasiet heller.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-04 kl. 23:51.
Citera
2018-08-04, 23:54
Medlem
Citat:
Med en niårings intellent klarar man nog inte av högstadiet med godkända betyg, vilket väl måste vara en förutsättning för att komma in på gymnasiet?
Iofs vet vi ju inte om han verkligen gått på gymnasiet heller.

Han kanske ligger på en nioårings nivå rent mognadsmässigt, och intellektuellt på rätt nivå för sin ålder? Utan umgänge i tonåren så har han säkerligen fortsatt att leka med sina plastsoldater utan att märka att alla andra lagt av med leksaker, svårt att ha koll på vad som gäller utan någon yttre stimulans.
Citera
2018-08-04, 23:55
Medlem
Rosamunds avatar
När kan FUP tänkas komma i det här specifika fallet? MGM har ju erkänt och förundersökningen borde väl inte ta så lång tid nu då? Vill verkligen läsa vad som hänt.
Citera
2018-08-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Han kanske ligger på en nioårings nivå rent mognadsmässigt, och intellektuellt på rätt nivå för sin ålder? Utan umgänge i tonåren så har han säkerligen fortsatt att leka med sina plastsoldater utan att märka att alla andra lagt av med leksaker, svårt att ha koll på vad som gäller utan någon yttre stimulans.

Insiktsfullt inlägg.
Citera
2018-08-05, 00:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster

Så är det men nu var postaren tydlig med att det var intellektet hen menade därav mitt svar om specifikt det.
Citera
2018-08-05, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Jag delar ditt tvivel. Det verkar snarast troligt att han vare sig gått gymnasiet eller hade jobb. Möjligen någon form av aktivitet/sysselsättning.

Med reservation för annan/ny info?
Senast redigerad av Remark 2018-08-05 kl. 00:32. Anledning: Edit
Citera
2018-08-05, 00:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Så är det men nu var postaren tydlig med att det var intellektet hen menade därav mitt svar om specifikt det.

Ja, och jag hänvisade till vad som ”konstaterats” tidigare i tråden.

Om vi bortser från ord som ”intellekt”, ”mental”, ”emotionell”, ”mognad” whatever, så var kontentan av mitt inlägg att (även) nioåringar vet/bör veta att det är fel att döda någon. Så gör man inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in