2018-08-04, 21:36
Medlem
Megilions avatar
Någon som vet något om detta?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...sning-slappt-2
Citera
2018-08-04, 21:57
Jag vet inget om händelsen men jag skulle satsa mina sista slantar på en skidåkare på rullskidor som blivit arg.
Citera
2018-08-04, 23:08
Medlem
Venators avatar
Även om Åre känns som en filial till Stockholm så finns det en hel del "banjospelare" i trakterna... Hembränt, vapen och gamla oförrätter är en bra blandning... Fan, det kan vara en konflikt som rullat sedan hans farfar lånade ut en hästräfsa 1924.
Citera
2018-08-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Även om Åre känns som en filial till Stockholm så finns det en hel del "banjospelare" i trakterna... Hembränt, vapen och gamla oförrätter är en bra blandning... Fan, det kan vara en konflikt som rullat sedan hans farfar lånade ut en hästräfsa 1924.

Dumt att låna ut den där hästräfsan...

Alla mannens vapen är också beslagtagna.

– Det rör sig om jaktvapen, säger åklagaren. En del av vapnen saknade han licens för, vilket gör att han också är misstänkt för vapenbrott.
Citera
2018-08-05, 01:28
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Dumt att låna ut den där hästräfsan...

Alla mannens vapen är också beslagtagna.

– Det rör sig om jaktvapen, säger åklagaren. En del av vapnen saknade han licens för, vilket gör att han också är misstänkt för vapenbrott.

Det blir ingen älgjakt för honom längre, det suger nog mer än en stundande vända på kåken. Kan inte ens tjuvskjuta sig en mat-ren längre.
Citera
2018-08-05, 09:59
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Låter som detta WT klev på drycker av det starkare slaget för att sedan läxa upp en kaxig bil. Inavelsnivån är troligtvis ganska hög kan man tänka sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in