2018-08-04, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Därför att precis som alla utredningar så sker dom med sekretess tills dom är färdiga.
Det är som med ALLA brott oavsett gärningsman/händelse.
Förundersöknignssekretess är något som även du borde veta vad det är och det gäller även här.
Polisen kommenterar ALDRIG utredningar i närmare detalj när förundersökning pågår.

Och dom som sköt mår med stor sannolikhet bedrövlig även dom. Och med tanke på det polishat och den hets som finns här mot polisen i allmänhet ser jag det inte alls som konstigt att man inte låter dom inblandade löpa gatulopp.

Det är lite som skotten i bagarmossen för nått år eller två den. Där dom sköt genom rutan. Då var ALLA så jävla säkra på att polisen var jävla gung-hoes som sköt vilt. Och det skulle fram med namn och folk skulle avrättas till höger och vänster.
Tills filmen från polishelikoptern släpptes där man KLART OCH TYDLIGT såg att personen som sköts ett flertal gånger riktade vad som såg ut som ett vapen mot poliserna i bilen. Och då jävlar du, då blev det knäpptyst på varenda jävla polishatare i den tråden.
Där har du EN bra orsak varför undersökningarna ska skötas och avslutas innan man redogör för vad som hänt och vem som eventuellt är skyldig till vad.

Ok. Var bara en tanke jag hade....take it easy

Jag tror personligen polisen kommer få en fullständig mardröm under 20-talet med utanförskapsområden och desperata människor som bor där, speciellt om vi går in i en tung konjukturavmattning. Tänkte att det skulle vara bra för polisen att städa undan innan.

Så inte kax-blattarna kör detta som ett mantra i alla lägen.....ACAB grabbarna kommer att ha detta som ett rättesnöre och hänvisa till detta.

Men som sagt det var bara en tanke jag hade.
Senast redigerad av stepthefuckback666 2018-08-04 kl. 22:28.
Citera
2018-08-04, 22:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Va vi än skriver här .polisen kommer endå inte få något straff sorgligt nog
Min förhoppning står till någon juridikstuderande eller kriminologforskare som vill ta saken vidare. Journalister är för beroende av klick nuförtiden för att göra ett bra granskande jobb. Folk vill inte läsa något mer komplicerat än den senast siktade brännmaneten eller misslyckade silikonjobbet.
Citera
2018-08-04, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Tror du inte en polis som sköt en downsyndromare skämt ut sig då med ett leksaks vapen?

Hänger det massa poliser här som ska skydda kåren i vått och torrt eller?

Nej, däremot tror jag inte att dom är så roade av det som hänt, konstigt nog

Det är inte att skydda utan bara att påpeka fakta. En atrapp , ja tom ett leksaksvapen, kan vara mkt svårt att skilja ifrån ett riktigt och får du ett vapenliknande föremål riktat emot dig kan du inte stå och funderar över om vapnet är äkta eller inte. Varför finns något som heter putativt nödvärn tror du?
Citera
2018-08-04, 22:27
Medlem
Låter lite konstigt när man diskuterar en 3-åring, han var en 20-årig kille men med ett förstånd som en 3 -åring. Man kan ändå inte kalla han ett barn, Om man är 90 år och dement kan man också vara i ett tillstånd som en 3-åring.

Det där vittnet såg hon inget om hur Killen betedde sig? Var han hotfull? Hoppade han fram mot poliserna? Om så då kanske man kan ha en viss förståelse att de sköt av en direkt akut fara där de inte hade tid att utvärdera situationen. Om han inte gjorde något direkt utfall så är polisernas agerande helt åt helvete och de må brinna i helvetet enligt mig.

Föräldrarnas ansvar.. ja de har nog gjort allt de kan och kämpat för och med sin son i 20 år. Deras liv har varit allt annat än lätt och man bör inte ställa dem till svars då det är omänskligt att begära att någon ska ha koll 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Klart som fan att de lägger skulden på sig själva!!!
Vad missade vi? Vad kunde vi gjort annorlunda etc etc...

Men frågan är vad kunde poliserna gjort annorlunda?
Citera
2018-08-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur vet man att dom inte har gjort det?

Mamman eller någon annan av de andra som träffade Erik på natten har kontakts av polisen enligt expressen som också sökt ansvarig polischef utan att nå honom.
Citera
2018-08-04, 22:29
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division64
Mamman säger att hon är 1.62 och att Eric gick till näsan på henne. Så kring 1.45 borde väl vara nära sanningen?

Trodde faktiskt han var längre. Så lång var jag när jag var 8-9. Då vet man att de kan skjuta en unge nästa gång.

Så de föräldrar som läser tråden, ta bort allt som liknar vapen för era barn och upplys dem om att farbror polisen inte alltid är snäll.
Citera
2018-08-04, 22:29
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Eric, killen med Downs syndrom som sköts ihjäl av polisen för 2 dagar sedan, var inte en brottsling.

Och jag får verkligen hoppas att dina barn klarar sig här i livet, med eller utan Darwins lära, och om de, gud förbjude, skulle bli handikappade, så är jag gärna med och betalar för deras vård via skatten jag betalar varje månad.

Du är SOFT
Röstar säker MP eller V.

Förstår du hur det är för polisen att rycka ut till adresser kl 04 en vardag där de har en anteckning om att beväpnade våldsmän ibland uppehåller sig.....
4 min i bilen från Norrmalm.
En kille med UZIkopia
Släng vapnet...
Pang
Citera
2018-08-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Trodde faktiskt han var längre. Så lång var jag när jag var 8-9. Då vet man att de kan skjuta en unge nästa gång.

Så de föräldrar som läser tråden, ta bort allt som liknar vapen för era barn och upplys dem om att farbror polisen inte alltid är snäll.

Riktigt obehagligt.

Kommer iallafall inte in några leksakspistoler i mitt hem i framtiden.
Citera
2018-08-04, 22:31
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.

Var läste du detta? Eller hittar du på..?
Citera
2018-08-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej, däremot tror jag inte att dom är så roade av det som hänt, konstigt nog

Det är inte att skydda utan bara att påpeka fakta. En atrapp , ja tom ett leksaksvapen, kan vara mkt svårt att skilja ifrån ett riktigt och får du ett vapenliknande föremål riktat emot dig kan du inte stå och funderar över om vapnet är äkta eller inte. Varför finns något som heter putativt nödvärn tror du?

Nej ett leksaks vapen har inte rätt tyngd den kalashnikov som användes i södertällje rånet såg man på 20 meters håll att det är plast...
Poliser som är vana vid vapen ska se en leksak från en riktig. Dom hanskas med vapen ständigt.

Jo med en skottsäker sköld som SWAT använder kunde dom sitta och fundera om pistolen är riktig.

https://www.youtube.com/watch?v=CuvXC8L0V68
Citera
2018-08-04, 22:34
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du är SOFT
Röstar säker MP eller V.

Synd för dig att det finns folk som anser att det finns människovärde. Måste ju vara mycket coolare att gå genom livet och spänna sig. Tills man råkar ut för en bilolycka och blir förlamad. Inte så kaxig längre.
Citera
2018-08-04, 22:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du är SOFT
Röstar säker MP eller V.

Förstår du hur det är för polisen att rycka ut till adresser kl 04 en vardag där de har en anteckning om att beväpnade våldsmän ibland uppehåller sig.....
4 min i bilen från Norrmalm.
En kille med UZIkopia
Släng vapnet...
Pang
Skärp dig. Du är vuxen, har barn och allting. Erkänn att polisen gjorde fel den här gången. Har ingenting med
politisk åskådning att göra.

Jag är ingen ACAB-person, långt ifrån, har stort förtroende för polisens arbete. Men dessa individer, som ryckte ut på morgonkvisten för 2 dagar sedan är inte skickade att hantera en dylik situation. Antingen har de bristande utbildning eller så har de valt fel yrke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in