2018-08-04, 22:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Helt korrekt. Christer Petterson studsade fram då han hade vinfötter och gången var ryckig. Den här personen såg verkligen grotesk ut och borde kunna skrämma vem som helst om man mötte i en gränd.

Och olyckligtvis är de väl den typen av personer radiobilspoliser möter kring den tidpunkten på dygnet.
Citera
2018-08-04, 22:12
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är extremt många svenskar, européer - ja ta vilket jävla folkslag som helst som ALDRIG hade överlevt om vi människor skulle acceptera Darwins lära (vilket är helt legio ute i naturen). Det är därför vi människor har uppfunnit civilisationen, för att även den svagaste skall klara sig och få en dräglig existens.

Den svagaste ger inga skatteinkomster ......
Han borte lytt polisens uppmaning.
Föräldrarna borde sett till att han var säker, jag förstår att batikmorsans ånger över egna brister går ut över polisen. Föräldrar i dagens Sverige kan aldrig göra fel.
Mer verkanseld mot folk som ej lyder.

Om två veckor är det glömt.

Bra att ingen polis blev skadad.
Citera
2018-08-04, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nu får du väl för helvete lugna ner dig ett par hekto.

Polisen som gick in var vanlig ingripandepolis. Man har fått larm om att en hotfull person rör sig med vapen (uppenbarligen har minst ett vittne uppfattat honom som hotfull och därav larmat).
Polisen gör vad dom ska göra, dvs konfrontera och avbryta eventuellt hotfulla situationer och dom ha full rätt att göra det med dödligt våld.
Insatsstyrkan kom på plats EFTER att skotten avlossats och när insatssyrkan är på väg är det även dom som tar över kommandot av situationen och har då med största sannolikhet beordrat att man inte närmar sig den nedskjutna.

Att sen skrivbordsriddare som dig i efterhand, med alla kort på bordet, med alla svar ondgör dig över polisens ingripande är ju enbart pinsamt för dig själv.
För det är det som är skillnaden mellan små fega människor som dig och folk som har som jobb att konfrontera och avbryta hotfulla situationer. Dom måste ta beslut med det dom vet just då.
Inte i sin bekväma fåtölj när alla detaljer finns.
Jävla tönt.

Varför kan inte polisen köra med öppna kort och låta polishensen öppet och transparant få redogöra för det då? Kanske okonventionellt, men detta är en mycket mycket speciell händelse.

Säger inte att det behöver ske nu, låt utredningen ha sin gång. Men om dom inte gör det så kommer ju varenda kvinnlig polis få ett helvete nästkommande 15 åren, hur skall dom rekrytera nya kvinnliga poliser om detta ligger som en surdeg?

Polisen får skita i kårandan och offra dessa tre, ge dom bra med cash och flytta till typ Oregon.

Det här kommer ju aldrig att sluta, kommer bli samma soppa som med Palmemordet och privatspanare.
Senast redigerad av stepthefuckback666 2018-08-04 kl. 22:18.
Citera
2018-08-04, 22:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Menar du astronomisk gryning, nautisk gryning eller borgerlig gryning?
Intressant frågeställning. Är helt på det klara med att det inte handlar om morgonrodnad iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Tyvärr är det meningslöst att vädja till dessa personers känslor. Det bara triggar dårarna att ta till allt extremare påhopp. Somliga verkar njuta av att vältra sig i andras elände. Men i detta fall kan knappast något tvivel råda om att insatsen kukat ur. Kanske var det en polis som sköt av ren rädsla och så började de andra två skjuta utan att fatta vad som hände. Synd att de här amatörerna inte väntade på insatsstyrkan så kanske Eric hade levt idag.

Du är också jättebra på att i efterhand, med alla svar, säga vad som ska göras.
Låt oss spekulera i att det inte bart en handikappat och vapnet vart riktigt.
Hade du bedömt insatsen som rimlig då?
I så fall är den precis lika rimlig nu, då dom svar DU har nu inte är svar som polisen i det läget hade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han var 1.30 lång och sprang runt med en plaspickiadoll. Hade inte polisen var så förbannat upppumpad och övertaggad så hade de märkt att han var totalt ofarlig.

Skärp dig för helvete. Ni som försvarar det här kan inte på riktigt mena allvar?

Försvarar? Jag försöker förstå. Tycker det är svårt att dra massa slutsatser när vi inte har så mycket fakta.

Men du är ju i alla fall bättre än mig som klarar att se skillnad på ett riktigt vapen och en "plaspickiadoll" i halvtaskigt ljus

Och 1.30 lång...Det har jag missat. Var finns den uppgiften?
Senast redigerad av zappaholic 2018-08-04 kl. 22:16.
Citera
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nu får du väl för helvete lugna ner dig ett par hekto.

Polisen som gick in var vanlig ingripandepolis. Man har fått larm om att en hotfull person rör sig med vapen (uppenbarligen har minst ett vittne uppfattat honom som hotfull och därav larmat).
Polisen gör vad dom ska göra, dvs konfrontera och avbryta eventuellt hotfulla situationer och dom ha full rätt att göra det med dödligt våld.
Insatsstyrkan kom på plats EFTER att skotten avlossats och när insatssyrkan är på väg är det även dom som tar över kommandot av situationen och har då med största sannolikhet beordrat att man inte närmar sig den nedskjutna.

Att sen skrivbordsriddare som dig i efterhand, med alla kort på bordet, med alla svar ondgör dig över polisens ingripande är ju enbart pinsamt för dig själv.
För det är det som är skillnaden mellan små fega människor som dig och folk som har som jobb att konfrontera och avbryta hotfulla situationer. Dom måste ta beslut med det dom vet just då.
Inte i sin bekväma fåtölj när alla detaljer finns.
Jävla tönt.

Vad som skulle vara intressant om insatsstyrkan isåfall beådrarde det på plats utrustade och klara eller om man väntade på dem alternativt att de bepdrade det medan de körde mot platsen.

Att sedan pistolen låg 4-6 meter från kroppen borde väl poliserna se kan man tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Oj, nästa snille. Har du öht tänkt på att dom kan ha stött på killen oplanerat, försökt att backa, men då har killen riktat vapnet emot dom.

Det gick enligt uppgift en beväpnad man omkring i området, polisen måste agera emot det. Dom kan inte bara avvakta. Vad hade hänt om det verkligen varit en beväpnad galning? Som skjutit ned några människor pga att polisen " avvaktat"...allt för att sådana som du inte ska gnälla

Men dum fan om dom har ett skottsäkert sköld kan dom gå in som ett tåg! Träffar dom på honom har dom skölden....
Finns mer medel som dom kan anväda flashbang och allt speglar och annat!
Citera
2018-08-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Sedan kan det ju vara så att downsare inte är så vanliga nuförtiden.Polisen byts ut och de är i fel generation för att ha stött på massor som man har gjort om man är medelålders.

Påminn mig om att inte gå ut om jag har en dag med mycket smärtor, då går jag inte så vackert alltid. Då är man säkert misstagen för farlig knarkare. Brukar inte heller titta folk i ögonen så ännu en anledning till att skjuta mig. Och vi har massa brottslingar där jag bor så de kan nog lyckas ta fel på en vit person och en somalier.

Inte den tiden på dygnet i Stockholm city. Alkoholskadade och narkotika tics kan nog skådas såväl nattetid som dagtid även i valfritt centrum dagtid.
Citera
2018-08-04, 22:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Den svagaste ger inga skatteinkomster ......
Han borte lytt polisens uppmaning.
Föräldrarna borde sett till att han var säker, jag förstår att batikmorsans ånger över egna brister går ut över polisen. Föräldrar i dagens Sverige kan aldrig göra fel.
Mer verkanseld mot folk som ej lyder.

Om två veckor är det glömt.

Bra att ingen polis blev skadad.
Nej precis, det är jag och eventuellt du som betalar för de svagaste via skattsedeln. Frågor på det?
Citera
2018-08-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Försvarar? Jag försöker förstå. Tycker det är svårt att dra massa slutsatser när vi inte har så mycket fakta.

Men du är ju i alla fall bättre än mig som klarar att se skillnad på ett riktigt vapen och en "plaspickiadoll".

Han blir mindre och mindre...
Citera
2018-08-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic

Men du är ju i alla fall bättre än mig som klarar att se skillnad på ett riktigt vapen och en "plaspickiadoll".

Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in