2018-08-04, 22:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Hur ska en människa på en treårings nivå som bara kan säga "mamma" kunna förstå vad som gäller när en massa konstiga personer vrålar "lägg dig ner". Är ni stolta över vad ni gjort nu? Ni kommer att få hur mycket resurser som helst i form av krisstöd men vem bryr sig om familjen? Kommer polisen kanske att skicka en slant till Erics begravning?

Fy fan....

Fast mamman säger att Eric knappt kunde gå. En granne kommenterar Eric som busig och vänlig och lägger till att han kunde springa. En tanke som föresvävat mig att Eric kanske rusat fram om han sett poliserna då. Små barn som leker, kanske även utvecklingsstörda gillar ju ofta poliser, brandmän, de vill ha sådana leksaksattribut, väljer oftast inte att vara skurkar, när de är cowboys ville ofta ha sheriffstjärnan också.
Citera
2018-08-04, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
En patrull skulle bara behövt en skotsäker sköld och poliserna kunde gått in som ett tåg. Behöver inte skjuta avakta!

Oj, nästa snille. Har du öht tänkt på att dom kan ha stött på killen oplanerat, försökt att backa, men då har killen riktat vapnet emot dom.

Det gick enligt uppgift en beväpnad man omkring i området, polisen måste agera emot det. Dom kan inte bara avvakta. Vad hade hänt om det verkligen varit en beväpnad galning? Som skjutit ned några människor pga att polisen " avvaktat"...allt för att sådana som du inte ska gnälla
Citera
2018-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Med "ni" menar jag poliserna som dödade ett försvarslöst och oskyldigt barn. Helt oförlåtligt!

Tycker det är en svår situation att tolka. Så här i efterhand är det lätt att vara klok. I skarpt läge där och då går det fort, uppenbarligen måste de känt sig hotade, annars hade det inte slutat på det här tragiska sättet...
Citera
2018-08-04, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Du har självklart rätt. Dom kommer gå fria. Tror inte ens dom får löneavdrag.

Därför ännu viktigare att vi får reda på deras ID.

Nej varför ska dom få det om dom agerat i nödvärn, du vet, om någon har ett vapen så rör det sig med allra största sannolikhet om just DET är anledningen till att dom sköt.
Citera
2018-08-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Polisen kom ju på 3 invandrare med gymväskor fulla med automatvapen och ammunition. Det eskalerade inte till nånting. DS handikappad håller i leksakspistol, då blir det avrättning på gatan av insatsstyrka samt blockering ambulanspersonal i 15 minuter till offret helt blödit ut.

Ett lätt offer, ingen folkgrupp eller gäng som kommer efter poliserna, för då fegar man ur. Även när polisen blir knivhuggen i halsen och lika gärna kunde varit död, vågar man inte skjuta.

Det är något som är snett!

Nu får du väl för helvete lugna ner dig ett par hekto.

Polisen som gick in var vanlig ingripandepolis. Man har fått larm om att en hotfull person rör sig med vapen (uppenbarligen har minst ett vittne uppfattat honom som hotfull och därav larmat).
Polisen gör vad dom ska göra, dvs konfrontera och avbryta eventuellt hotfulla situationer och dom ha full rätt att göra det med dödligt våld.
Insatsstyrkan kom på plats EFTER att skotten avlossats och när insatssyrkan är på väg är det även dom som tar över kommandot av situationen och har då med största sannolikhet beordrat att man inte närmar sig den nedskjutna.

Att sen skrivbordsriddare som dig i efterhand, med alla kort på bordet, med alla svar ondgör dig över polisens ingripande är ju enbart pinsamt för dig själv.
För det är det som är skillnaden mellan små fega människor som dig och folk som har som jobb att konfrontera och avbryta hotfulla situationer. Dom måste ta beslut med det dom vet just då.
Inte i sin bekväma fåtölj när alla detaljer finns.
Jävla tönt.
Citera
2018-08-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Vilka är "ni" du pratar om?

Jag bara konstaterade att alla kan i en tidning se att Eric hade ds. Svårare att se i halvdunklet kl 04 på morgonen...

Han var 1.30 lång och sprang runt med en plaspickiadoll. Hade inte polisen var så förbannat upppumpad och övertaggad så hade de märkt att han var totalt ofarlig.

Skärp dig för helvete. Ni som försvarar det här kan inte på riktigt mena allvar?
Citera
2018-08-04, 22:10
Medlem
Är du synsk? eller du tror att du är det kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Bra jobbat!
Ingen som vet mer om det avlivade odjuret? Typ ursprung hudfärg mm.
Förhoppningsvis var det en kriminell parasit som skulle kostat samhället cirka 80 miljoner...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hört talas om gryning? Gryningsljus?

Menar du astronomisk gryning, nautisk gryning eller borgerlig gryning?
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har inga barn. De här föräldrarna har mist sitt barn på ett mycket märkligt sätt.
Ingen olycka, ingen sjukdom, utan tre poliser sköt ihjäl deras barn.
Kan du kanske? försöka tänka dig in hur du skulle reagera.
En dag kanske ? du själv blir förälder.
Jag har barn men dom ser inte ut så där och har aldrig ägt ett leksaksvapen. Inte heller skulle dom kunnat gå ut mitt i natten eller ens kommit på tanken när dom var 3 år. Nu får han i alla fall vila i frid gossen och slipper leva med föräldrar som brustit i omvårdnad.
Citera
2018-08-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har inga barn. De här föräldrarna har mist sitt barn på ett mycket märkligt sätt.
Ingen olycka, ingen sjukdom, utan tre poliser sköt ihjäl deras barn.
Kan du kanske? försöka tänka dig in hur du skulle reagera.
En dag kanske ? du själv blir förälder.

Tyvärr är det meningslöst att vädja till dessa personers känslor. Det bara triggar dårarna att ta till allt extremare påhopp. Somliga verkar njuta av att vältra sig i andras elände. Men i detta fall kan knappast något tvivel råda om att insatsen kukat ur. Kanske var det en polis som sköt av ren rädsla och så började de andra två skjuta utan att fatta vad som hände. Synd att de här amatörerna inte väntade på insatsstyrkan så kanske Eric hade levt idag.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Det är faktiskt ofta inte alls så stor skillnad på en DS kille och en " våldsverkare". Många gånger har missbrukare liknande gångstil då dom är påtända tex. Jag har själv misstagit en knarkare för en utvecklingsstörd en gång( han var gravt påtänd alltså).

Sedan kan det ju vara så att downsare inte är så vanliga nuförtiden. Polisen byts ut och de är i fel generation för att ha stött på massor som man har gjort om man är medelålders.

Påminn mig om att inte gå ut om jag har en dag med mycket smärtor, då går jag inte så vackert alltid. Då är man säkert misstagen för farlig knarkare. Brukar inte heller titta folk i ögonen så ännu en anledning till att skjuta mig. Och vi har massa brottslingar där jag bor så de kan nog lyckas ta fel på en vit person och en somalier.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Nu låg även 7 hylsor på samma ställe vilket bör indikera att poliserna stod bredvid varandra. Och den extremt farliga mannen ska enligt uppgifter vara inlåst i väntan på rättegång. Poliserna verkar ha gått på direkt konfrontation istället för att säkra om där fanns fler misstänkta.

Det är mycket troligare att de sju hylsorna kommer från samma pistol än att tre snutar stod så nära varandra att hylsorna hamnade på samma ställe.. Av döma av antalet skyltar som satts upp av polisteknikerna så verkar det som om de tre snutarna skjöt sju-åtta skott var så snabbt de kunde trycka av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in