2018-08-04, 18:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Och kvinnan har jobbat gratis eftersom hon måste ta hand om barnen utan betalning, precis.

Att ta hand om barnen är inte ett förvärvsarbete, idiot. Att uppfostra sina barn är ett självändamål, och dessutom något mannen också deltar i.
Citera
2018-08-04, 18:49
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Att ta hand om barnen är inte ett förvärvsarbete, idiot. Att uppfostra sina barn är ett självändamål, och dessutom något mannen också deltar i.
Ett självändamål? Nja, det är trots allt framtiden som kvinnorna uppfostrar. Eller tror du att barnuppfostran är en hobby? Typ som att samla frimärken på fritiden? Oj, ja då är du bra dum.
Citera
2018-08-04, 18:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Diskuterar inte emot dig, vill bara förstå vad du menar.
Skrev du inte från början att lönegapet är avfärdat?

Och min förra fråga misstänker jag besvaras med ett ja, de betalar lika mkt i skatt under det beskrivna förhållandet

Är du dum i huvudet eller försöker du bara framstå som det? Lönegapet existerar, ja, men beror inte på könsorganet. Kvinnor väljer yrken som ger lägre lön samt väljer att jobba mindre än män, men kräver mer av den gemensamma potten. En orättvisa på fyra miljoner kronor enligt TS.
Citera
2018-08-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Hur kan hon betala in mindre menar du?
Om de har lika lön, adress och skatt?

De har inte lika lön eftersom de inte jobbar med samma saker.

Medelkvinnan jobbar innom vården och medelmannen jobbar på IT företag.

Mannen tjänar då 40000 i månaden och kvinnan knappt 30000, och det ät våra politiket som vill att det skall vara så, annars hade de betalat bättre.

Men man kan säga att medelkvinnan får hela sin lön från skatt män betalar in. Skatten hon betalar är bara rundgångspengar eftersom hela hennes lön betalas via skattemedel.
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-08-04 kl. 19:37.
Citera
2018-08-04, 19:54
Medlem
persona.von.gratas avatar
Min fru har 80% av min lön. Och sin egen.
Citera
2018-08-04, 19:55
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Oj, ja då är du bra dum.

Det kommer från grabben som påstår att kvinnorna "jobbar gratis" genom att uppfostra sina barn. Jävla troll.
Citera
2018-08-04, 21:08
Bannlyst
Kvinnorna ska inte ha ett skit mer...och den biten är redan avklarad så låt de dansa hoppa och le nu som de hjonen de är. Kom ihåg det här vad jag skriver för snart kommer snyftartiklarna om vart tog den snälla uppvaktande mannen vägen. Ett tips han är upptagen att uppfostra/lära ditt barn som separerad om livet medans du rumlar runt på stan förlorad emellan twitter/fitter/facebook. Ni kvinnor utav idag är totalt körda och lekta med.
Citera
2018-08-04, 21:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Köra motorcykel är också ett personligt val, bryter man benet eller ryggen när man kör den är heller ingen sjukdom.

Att en kvinna kan jobba långt in i graviditeten gör de ofta. Inte frånvaro från jobb jag snackar om, utan sjukvården som behövs i samband med en graviditet.

Liknelsen haltar. Att råka ut för en olycka är inget val, det är en risk man utsätter sig för. Detta kan ske på många olika sätt. Att exempelvis syssla med ridsport är också behäftat med hög risk, och bedrivs i högre grad av kvinnor.

Sedan anser jag att sjukvården borde vara försäkringsbaserad och privat, men det får du diskutera i en annan tråd.

Det är fortfarande ett val att skaffa barn, och det är inte självklart att män (eller kvinnor) utan barn ska bekosta andras barnalstrande.

Två graviditeter under en livstid kostar inte heller 4 Mkr.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-04 kl. 21:44.
Citera
2018-08-04, 21:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Kvinnorna ska inte ha ett skit mer...och den biten är redan avklarad så låt de dansa hoppa och le nu som de hjonen de är. Kom ihåg det här vad jag skriver för snart kommer snyftartiklarna om vart tog den snälla uppvaktande mannen vägen. Ett tips han är upptagen att uppfostra/lära ditt barn som separerad om livet medans du rumlar runt på stan förlorad emellan twitter/fitter/facebook. Ni kvinnor utav idag är totalt körda och lekta med.

Fast tydligen så ägnar sig kvinnor åt hypergami, det vill säga 80% av alla kvinnor ligger med 20% av männen. Vilket då ger att kvinnor verkar ha klarat sig utan majoriteten av snälla uppvaknande män ett bra tag nu.

Så för mig verkar det som om betamännen, om nu hypergamiteorin stämmer, är totalt körda och lekta med. Och betamännens snyftartiklar läser vi dagligen här på forumet.

Eller skadeglada avundsjuka inlägg som ditt.

Dessutom: en separation kräver två parter, likaså barnalstrande.
Senast redigerad av Jenny9 2018-08-04 kl. 21:48.
Citera
2018-08-04, 21:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä, gråt en skvätt så känns det kanske bättre för dig.

Uppenbarligen har jag brutit ett tabu när jag tog upp frågan, och trampat på en och annan tå. Bra, det är därför jag är här. För att bryta sönder förlegade dogmer. För att avslöja det gigantiska bedrägeriet med kvinnocurlingen via skattesedeln, och den enorma stölden av mäns inarbetade löner. Exempelvis att det skulle vara självklart att män finansierar kvinnliga tillkortakommanden, och deras högst personliga livsbeslut. Detta för kvinnor de inte ens känner eller har träffat.

Sedan ska män få skit från kvinnor samtidigt.
Citera
2018-08-04, 21:54
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Är du dum i huvudet eller försöker du bara framstå som det? Lönegapet existerar, ja, men beror inte på könsorganet. Kvinnor väljer yrken som ger lägre lön samt väljer att jobba mindre än män, men kräver mer av den gemensamma potten. En orättvisa på fyra miljoner kronor enligt TS.
"jamen det är ju bara så att tjejer och killar råkar vara bra på olika saker, och sen har det bara råkat falla sig så att det killar är bra på är värt massa pengar och det tjejer är bra på är billigt eller gratis! Sjuk slump med vad ska man göra?"

https://www.instagram.com/p/Bg3ymWRHm3g/?taken-by=fannyarsinoe
Citera
2018-08-04, 21:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Liknelsen haltar. Att råka ut för en olycka är inget val, det är en risk man utsätter sig för. Detta kan ske på många olika sätt. Att exempelvis syssla med ridsport är också behäftat med hög risk, och bedrivs i högre grad av kvinnor.

Sedan anser jag att sjukvården borde vara försäkringsbaserad och privat, men det får du diskutera i en annan tråd.

Det är fortfarande ett val att skaffa barn, och det är inte självklart att män (eller kvinnor) utan barn ska bekosta andras barnalstrande.

Två graviditeter under en livstid kostar inte heller 4 Mkr.

Fast att bli gravid är också ett stort risktagande. Man kan spricka från vagina till anus, bli ihop sydd fel, skita på sig i 20 år efteråt, drabbas av foglossning, havandeskapsförgiftning, blodproppar, diabetes osv. osv.
Senast redigerad av Jenny9 2018-08-04 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in