2018-08-04, 16:38
Medlem
Returpappers avatar
Kvinnor lever 4 år längre än män och får ut pension 4 år längre. Det kan nog vara 1 miljon bara det.
Kvinnor är mer sjukskrivna dubbelt ungefär. Hur mycket det motsvar vet jag inte. 30 dagar om året i 40 år. 40 månadslöner alltså.

Jag tjänar mer än min fru men vi delar lika. Det kanske kan bli en miljon på en livstid, hon ärver mig och sätter sprätt på en del pengarna som annars barnen skulle fått.

Det är en hel del mer men det tillhör det personliga planet, 4 miljoner är ingen överdrift.
Citera
2018-08-04, 16:49
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Samtidigt som kvinnan har uppfostrat barn utan betalning, precis som jag skrev.

Nej, mannen har drivit in pengar till familjen. Mannen har inte haft sina egna pengar, det har varit familjens pengar. Därav har mannen också jobbat gratis då pengarna inte gått till honom.
[/quote]

Citat:
Fast det är ju per defintion ett obetalt arbete. Jag lägger ingen värdering i det som du gör, utan konsterarar bara det uppenbara.

Eller så kan man se det som att en kvinna städat ett hem som hon parasiterar på och att hon handlar och tillagar mat som hon fått donerat till sig. Därav har mannen jobbat gratis och kvinnan sugit ut mannen på hans resurser. Och jo du lägger värdering i det då du tjatar om det i varenda tråd. Var ärlig.

Citat:
Intressant. Nu vill jag att du förklarar grundligt för mig vad "post-marxistiska" idéer är och på vilket sätt det är relaterat till kvinnans roll i samhället. Lycka till.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marxist_feminism

De radikal-feministiska (radikala då delas med individer på den extrema vänsterkanten, oavsett om du kallar dig libertarian/liberal eller inte) idéer som du för fram, oavsett om du förstår att det är det eller ej (ointressant), kommer från marxistisk feminism som i princip all modern genusteori och dina ekonomiska idéer bygger på. Idéerna är per definition post-marxistiska då de bygger på en vidareutveckling av Karl Marx idéer. Om du har läst Karl Marx sociologiska och ekonomiska idéer så förstår du precis vad jag menar.
Citera
2018-08-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Självklart förstår jag resenomanget!🙂
Tycker det bara var märkligt att i första inlägget skriva:
Och sen handlar det mesta om att mannen betalar mer skatt för att de tjänar mer...

Du har helt rätt, så jag gjorde helt enkelt så att jag flyttade från skitlandet som skattar ihjäl mig och sen spottar på mig. Så nu får kvinnorna 0kr av mig. Mycket bättre, kan inte vänta på att se Sverige brinna
Citera
2018-08-04, 17:02
Medlem
Vem är reklammakaren Hultqvist.."Vi vill förhindra skattesänkningar främst från de rika"

Trodde den snubben i alla fall skulle hålla med försvar av ( de som vill sno pengar från svenskar och ge till folk som bor i mellanöstern ) fjupp fjupp fjapp

Eller har jag missat nått? Har han gått pch blivit socialdemokratisk nya integrationsminister. Hänger inte med i alla svängningar måste jag erkänna.
Citera
2018-08-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Samtidigt som kvinnan har uppfostrat barn utan betalning, precis som jag skrev.
Fast det är ju per defintion ett obetalt arbete. Jag lägger ingen värdering i det som du gör, utan konsterarar bara det uppenbara.
Intressant. Nu vill jag att du förklarar grundligt för mig vad "post-marxistiska" idéer är och på vilket sätt det är relaterat till kvinnans roll i samhället. Lycka till.

Du är sjuk i huvudet och har fel, men det spelar ingen roll för vi män kan lösa det här enkelt. Sluta betala skatt så kollapsar samhället. Kvinnorna kan inte hålla igång det själva. Sen får vi se hur mycket dom klagar på "obetalt arbete" i framtiden och hur mycket dom står o viftar med "Vi står inte ut" och "Refugees Welcome"
Citera
2018-08-04, 17:07
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Diskuterar inte emot dig, vill bara förstå vad du menar.
Skrev du inte från början att lönegapet är avfärdat?

Och min förra fråga misstänker jag besvaras med ett ja, de betalar lika mkt i skatt under det beskrivna förhållandet

Lönegapet beroende på specifikt kön (alltså att könet skulle vara främsta orsaken till skillnader) är i stort avfärdat.
Citera
2018-08-04, 17:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Nej, mannen har drivit in pengar till familjen. Mannen har inte haft sina egna pengar, det har varit familjens pengar. Därav har mannen också jobbat gratis då pengarna inte gått till honom.
Och kvinnan har jobbat gratis eftersom hon måste ta hand om barnen utan betalning, precis.
Citat:
Eller så kan man se det som att en kvinna städat ett hem som hon parasiterar på och att hon handlar och tillagar mat som hon fått donerat till sig. Därav har mannen jobbat gratis och kvinnan sugit ut mannen på hans resurser. Och jo du lägger värdering i det då du tjatar om det i varenda tråd. Var ärlig.
Eller så har kvinnan jobbat gratis, eftersom hon har de facto jobbat utan betalning. Medan mannen, de facto, får betalt för sitt arbete.
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Marxist_feminism

De radikal-feministiska (radikala då delas med individer på den extrema vänsterkanten, oavsett om du kallar dig libertarian/liberal eller inte) idéer som du för fram
Jag har inte fört fram några radikal-feministiska idéer. Jag har bara konstaterat fakta utan att värdera den överhuvudtaget.
Citat:
oavsett om du förstår att det är det eller ej (ointressant), kommer från marxistisk feminism som i princip all modern genusteori och dina ekonomiska idéer bygger på.
Jag kan lova dig att klassisk liberalism inte bygger på marxistisk feminism, lille vän.
Citat:
Idéerna är per definition post-marxistiska då de bygger på en vidareutveckling av Karl Marx idéer.
Och här förstår jag nu att du inte har en aning om vad du talar om.
Citat:
Om du har läst Karl Marx sociologiska och ekonomiska idéer så förstår du precis vad jag menar.
Jo, jag har till skillnad från dig läst Marx på högskolenivå och jag är trots detta lika förvirrad över vad din poäng är. Du förstår väl att du inte kan slänga ur dig alla dessa begrepp utan att förstå dess innebörd? För en bildad person blir detta bara väldigt förvirrande.
Citera
2018-08-04, 17:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitIdiocy
Du är sjuk i huvudet och har fel, men det spelar ingen roll för vi män kan lösa det här enkelt. Sluta betala skatt så kollapsar samhället. Kvinnorna kan inte hålla igång det själva.
Precis, på samma sätt som männen inte kan hålla igång det själva. Båda parterna behövs för ett välmående samhälle.
Citera
2018-08-04, 17:47
Medlem
Unga kvinnor idag jobbar i ca. 2 år för att sedan säga upp sig på sitt ICA kneg för att resa och se världen, träffa män och efteråt när de kommer hem efter 6 månaders tid så börjar de plugga flumkurser på Högskolan för ännu en upplevelse.

Killarna i samma ålder sliter på sina kneg och jagar konstant högre och högre löner, sliter o sliter. Åren bara går. Många förblir singlar och fittlösa!

Citera
2018-08-04, 17:49
Medlem
Citat:
Nej din obildade tölp. Mannen har varit familjens slav som byggt tak över huvudet och slitit och knogat tills kroppen går sönder för att få fram föda till sin fru och barn. Detta har mannen gjort på grund av att det varit mannens ansvar att försörja hela familjen och se till att den kan överleva. Jag skulle kunna leka med dina marxistiska idéer och påstå att mannen varit ett offer och att kvinnan varit priviligerad. Men detta vore inte sant, kvinnorna har också haft det hårt. Alla i familjen har haft ett uppdrag och man har fungerat som en levande apparat.

Du borde läsa lite äldre klassiker från realismen för att få lite mer insikt istället för att vara fast i din filterbubbla med andra människor som tycker precis som du. Bli lite mer rundad i hörnen istället för att framstå som en grav autist.

Den meningen fick mig att tänka på TV-serien "Våra värsta år" (engelska Married with children).
Lär nog inte komma som repris på SVT...

Dock så fanns/finns det ansvarsfulla mödrar som toga hand om hushåll och de gemensamma barnen på ett sätt som är värt varenda krona och helt naturligt. HUSMOR - kärnfamiljens drottning.

https://www.youtube.com/watch?v=Fp4CV18U0V8
Senast redigerad av MrStreamer 2018-08-04 kl. 17:51.
Citera
2018-08-04, 18:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Unga kvinnor idag jobbar i ca. 2 år för att sedan säga upp sig på sitt ICA kneg för att resa och se världen, träffa män och efteråt när de kommer hem efter 6 månaders tid så börjar de plugga flumkurser på Högskolan för ännu en upplevelse.

Killarna i samma ålder sliter på sina kneg och jagar konstant högre och högre löner, sliter o sliter. Åren bara går. Många förblir singlar och fittlösa!

Källor/statistik på det?
Citera
2018-08-04, 18:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej din obildade tölp. Mannen har varit familjens slav som byggt tak över huvudet och slitit och knogat tills kroppen går sönder för att få fram föda till sin fru och barn. Detta har mannen gjort på grund av att det varit mannens ansvar att försörja hela familjen och se till att den kan överleva. Jag skulle kunna leka med dina marxistiska idéer och påstå att mannen varit ett offer och att kvinnan varit priviligerad. Men detta vore inte sant, kvinnorna har också haft det hårt. Alla i familjen har haft ett uppdrag och man har fungerat som en levande apparat.

Du borde läsa lite äldre klassiker från realismen för att få lite mer insikt istället för att vara fast i din filterbubbla med andra människor som tycker precis som du. Bli lite mer rundad i hörnen istället för att framstå som en grav autist.

I det gamla Sverige, som inte var för så länge sedan, slet kvinnor och män ut sig lika mycket. De knogade och slet som djur båda två och deras ryggar knäcktes obarmhärtigt.

Kvinnor har byggt det Sverige du ser idag exakt lika mycket som män. Kvinnor har varit lika förslavade och utnyttjade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in