Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Inte förringa. Inte alls. Om du sätter dig in vad dom säger så. Nu var det en fakta-diskussion du hänvisar till. Jag menar dom har mera rätt. Sen är det en definitionsfråga vad som är psykoaktivt och särskilt thc, vad som är lagligt är otydligt etc.
Kortfattat thc förbjuds inom läkemedelsverket för thc gör personen hög. Sedan räknar läkemedelsverket med 0% innehåll även om en microskåpisk andel thc i exempelvis cbd-olja inte påverkar folk. cbd olja är lagligt då det enbart ger en kroppslig effekt. Dvs personen blir inte hög. 0% thc i cbd om cbd-oljan är framtagen korrekt av tillverkaren och det med åtanke att ha just 0% thc.
Jag tycker det är okej. Att ta det som en tillrättavielse av kollektivet. Jag menar det är en kul sak med ad hominem i många fall.
Ja, du ifall du väljer att lägga en ögonbindel när
Flashbackare börjar utan grund kalla en för
neger för att de saknar argument påvisar att I&I delarna har börjat sprida sig till resten av forumet.
Det är därför denna tråd skapades och påvisar dårhuset som drabbat forumet.
Det blir svårt att föra en diskussion om vad som är en definitionsfråga om
ad hominem, om någon finner det "
roligt ".
Det är definitivt inte en del av att föra retoriska och djuplodade samtal om man påbörjar direkt med sådana och kallar folk för idioter, det avstyr diskussionen och känslor blir inblandade.
Ad hominem är helt enkelt olämpligt för forum och även som så i retorik, då ett riktigt givande samtal inte utvecklas utan riskerar oftast att spåra ur till att bli skämtsamheter, OT och annat trams.
I övrigt missar du den subtila distinktionen att jag sade att det inte var
hallucinogent, jag menar inte på att THC inte gör en hög t.ex.
Det är en stor, men substantiell skillnad.