2018-08-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Ja, jag tror det allafall.
Vart har jag skrivit, med intentionen om att vara dryg, att du skall lära dig läsa?

Tycker du ska hålla dina åsikter för dig själv.

Jävla invandrare.
Citera
2018-08-04, 18:53
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaswesniper
Tycker du ska hålla dina åsikter för dig själv.

Jävla invandrare.

Gubben, jag är inte invandrare men det är ändå kul att du saknar läsförmåga och spär på just tesen om det jag skriver i det initiala inlägget.

Inlägget som svartekaptenen citerade verkar isåfall vara lämpligt för dig
Citera
2018-08-04, 18:56
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du får svart på vitt tillbaka hur du argumenterar. Antingen lär du dig något av de (anpassning på psykologi och når utveckling) eller vill du inte och blir outvecklad och (neurotisk enligt neurosmodellen).

OM du inte tar till dig av en sådan diskussion tror jag det blir problem överallt där du hamnar i diskussioner

Men alltså jag läste tråden och det är ingen raketvetenskap som diskuteras. Du får inte bli hög, det är vad Läkemedelsverket motsätter sig. Sedan nivån av höghet diskuteras, det är olagligt med spår av THC. Likaså är kaffe inte psykoaktivt men rysk rot är det. Så allt som påverkar ditt medvetande är inte psykoaktivt (psykoaktivt är synonym med hallucinogent).

Du menar att man skall anpassa sig till kollektivet, dvs implicerar att man skall förringa grova ad hominem som en del av den rådande utveckligen på Flashback?

Det är alltså accepterat att börja med ad hominem när man inte har några argument.
Ja, alltså varje dag lär man sig något nytt

Citera
2018-08-04, 19:05
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Hr vi bråkat om knark? Det var dock inte det jag menade i ett inlägg tidigare sa du till mig att jag skulle lära mig att läsa.

Du blandade nog ihop mig med denna skribent här, som svarade dig.
(FB) Ugglor i mossen på Flashback - Man är en invandrare när man inte håller med.
Citera
2018-08-04, 19:05
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Du menar att man skall anpassa sig till kollektivet, dvs implicerar att man skall förringa grova ad hominem som en del av den rådande utveckligen på Flashback?

Inte förringa. Inte alls. Grejen tycker jag är att du skriver så att folk inte gör personangrepp.

Om du sätter dig in vad dom säger så. Nu var det en fakta-diskussion du hänvisar till. Jag menar dom har mera rätt. Sen är det en definitionsfråga vad som är psykoaktivt och särskilt thc, vad som är lagligt är otydligt etc.

Kortfattat thc förbjuds inom läkemedelsverket för thc gör personen hög. Sedan räknar läkemedelsverket med 0% innehåll även om en microskåpisk andel thc i exempelvis cbd-olja inte påverkar folk. cbd olja är lagligt då det enbart ger en kroppslig effekt. Dvs personen blir inte hög. 0% thc i cbd om cbd-oljan är framtagen korrekt av tillverkaren och det med åtanke att ha just 0% thc.

Citat:
Det är alltså accepterat att börja med ad hominem när man inte har några argument.

Jag tycker det är okej. Att ta det som en tillrättavielse av kollektivet. Jag menar det är en kul sak med ad hominem i många fall.
Senast redigerad av Hegamon 2018-08-04 kl. 19:07.
Citera
2018-08-04, 19:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Inte förringa. Inte alls. Om du sätter dig in vad dom säger så. Nu var det en fakta-diskussion du hänvisar till. Jag menar dom har mera rätt. Sen är det en definitionsfråga vad som är psykoaktivt och särskilt thc, vad som är lagligt är otydligt etc.

Kortfattat thc förbjuds inom läkemedelsverket för thc gör personen hög. Sedan räknar läkemedelsverket med 0% innehåll även om en microskåpisk andel thc i exempelvis cbd-olja inte påverkar folk. cbd olja är lagligt då det enbart ger en kroppslig effekt. Dvs personen blir inte hög. 0% thc i cbd om cbd-oljan är framtagen korrekt av tillverkaren och det med åtanke att ha just 0% thc.

Jag tycker det är okej. Att ta det som en tillrättavielse av kollektivet. Jag menar det är en kul sak med ad hominem i många fall.

Ja, du ifall du väljer att lägga en ögonbindel när Flashbackare börjar utan grund kalla en för neger för att de saknar argument påvisar att I&I delarna har börjat sprida sig till resten av forumet.

Det är därför denna tråd skapades och påvisar dårhuset som drabbat forumet.

Det blir svårt att föra en diskussion om vad som är en definitionsfråga om ad hominem, om någon finner det " roligt ".

Det är definitivt inte en del av att föra retoriska och djuplodade samtal om man påbörjar direkt med sådana och kallar folk för idioter, det avstyr diskussionen och känslor blir inblandade.

Ad hominem är helt enkelt olämpligt för forum och även som så i retorik, då ett riktigt givande samtal inte utvecklas utan riskerar oftast att spåra ur till att bli skämtsamheter, OT och annat trams.

I övrigt missar du den subtila distinktionen att jag sade att det inte var hallucinogent, jag menar inte på att THC inte gör en hög t.ex.

Det är en stor, men substantiell skillnad.
Citera
2018-08-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ja, jag tror det allafall.
Vart har jag skrivit, med intentionen om att vara dryg, att du skall lära dig läsa?
Ja du är dryg, jag förstår dock inte varför?
Citera
2018-08-04, 23:31
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ja du är dryg, jag förstår dock inte varför?

Så nu är jag dryg för att jag sade att det var en annan person som skrev att du skulle läsa och redde ut ett missförstånd?

Jag tackar och bockar för avledandet ifrån ämnet, men jag inser att jag gjorde ett misstag när jag försökte vara trevlig mot dig, och istället bemöts av ad hominem nu.

Cirkelresonemang lol.
Citera
2018-08-04, 23:33
Bannlyst
Har blivit utsatt för detta jag med.
Det är främst SDarna som håller på.
Så fort man granskar dem kallar dom en för muslim eller invandrare.
Hjärntvätten har fungerat.

Hur är man bättre än de som skriker rasism och nazism då?
Det är ju exakt samma beteende.
Senast redigerad av Mass.hysteria 2018-08-04 kl. 23:37.
Citera
2018-08-05, 07:29
Medlem
Citat:
Så nu är jag dryg för att jag sade att det var en annan person som skrev att du skulle läsa och redde ut ett missförstånd?

Jag tackar och bockar för avledandet ifrån ämnet, men jag inser att jag gjorde ett misstag när jag försökte vara trevlig mot dig, och istället bemöts av ad hominem nu.

Cirkelresonemang lol.
Du skrev det själv, jag bara höll med.
Citera
2018-08-05, 09:45
Medlem
Luxuss avatar
Problemet hade försvunnit av sig självt om fb behållit möjligheten för användare att ignorera andra användare.
Då hade man kunnat moderera forumet själv och därigenom genom direkt sortera bort troll, idioter och åsiktspådyvlare.

Räcker ju oftast med att titta på en användares senaste 20 poster för att räkna ut om det är en seriös eller en troll/trams/laidbackare som man har att göra med.
Citera
2018-08-05, 16:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Du skrev det själv, jag bara höll med.

(FB) Ugglor i mossen på Flashback - Man är en invandrare när man inte håller med.

Det var du som feltolkade det jag skrev och blandade ihop mig med en annan, och det märks tydligt att du tyckte det var drygt eller annat adjektiv som man kan använda sig av.

Jag ifrågasatte det och såg sen att det var en annan som skrev det till dig, och meddelade dig om detta vänligt.

Nu förvränger du mina intentioner.

Så snälla försök inte.
Det är manipulativt.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-08-05 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in