Citat:
Ursprungligen postat av
nordicwrath
Nej, mannen har drivit in pengar till familjen. Mannen har inte haft sina egna pengar, det har varit familjens pengar. Därav har mannen också jobbat gratis då pengarna inte gått till honom.
Och kvinnan har jobbat gratis eftersom hon måste ta hand om barnen utan betalning, precis.
Citat:
Eller så kan man se det som att en kvinna städat ett hem som hon parasiterar på och att hon handlar och tillagar mat som hon fått donerat till sig. Därav har mannen jobbat gratis och kvinnan sugit ut mannen på hans resurser. Och jo du lägger värdering i det då du tjatar om det i varenda tråd. Var ärlig.
Eller så har kvinnan jobbat gratis, eftersom hon har de facto jobbat utan betalning. Medan mannen, de facto, får betalt för sitt arbete.
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Marxist_feminism
De radikal-feministiska (radikala då delas med individer på den extrema vänsterkanten, oavsett om du kallar dig libertarian/liberal eller inte) idéer som du för fram
Jag har inte fört fram några radikal-feministiska idéer. Jag har bara konstaterat fakta utan att värdera den överhuvudtaget.
Citat:
oavsett om du förstår att det är det eller ej (ointressant), kommer från marxistisk feminism som i princip all modern genusteori och dina ekonomiska idéer bygger på.
Jag kan lova dig att klassisk liberalism inte bygger på marxistisk feminism, lille vän.
Citat:
Idéerna är per definition post-marxistiska då de bygger på en vidareutveckling av Karl Marx idéer.
Och här förstår jag nu att du inte har en aning om vad du talar om.
Citat:
Om du har läst Karl Marx sociologiska och ekonomiska idéer så förstår du precis vad jag menar.
Jo, jag har till skillnad från dig läst Marx på högskolenivå och jag är trots detta lika förvirrad över vad din poäng är. Du förstår väl att du inte kan slänga ur dig alla dessa begrepp utan att förstå dess innebörd? För en bildad person blir detta bara väldigt förvirrande.