Citat:
Ursprungligen postat av
UT64
Häromdagen använde jag en sladdlös skruvdragare, samt att det var skymning och
dålig belysning där jag jobbade. Förmodligen tillräckligt för att jag skulle få en kula i mig
om polisens kretiner hade dykt upp.
DET ÄR POLISEN!! SLÄPP VAPNET!! SLUTA GÖRA MOTSTÅND!! Pang, pang, pang..
-Det såg ut som en MP5! -Han riktade vapnet mot oss! -Det var dålig belysning!
Plantera inte sådana halmgubbar! Årets värmebölja & skogsbrandssäsong är inte över på länge!
Och givetvis är det så att du stryker omkring med den utanför andras hem och inte svarar på tilltal från polispatruller.
Givetvis. Givetvis...
Citat:
Ursprungligen postat av
labambas
Att ordna ett lås på lägenhetsdörren som en 3 åring inte kan få upp kan väl inte vara så svårt. Då hade dom återkommande rymmningarna lätt kunnats stoppats och Eric fortfarande levt.
Att ha en mentalt 3 årig person rännande ute på stan på nätterna är ju livsfarligt oavsett polisernas agerande.
Nja, även utvecklingsstörda (och inbrottstjuvar) måste kunna få utrymma en byggnad snabbt pga brandsäkerhet.
Hade man haft GPS-sändare och det blivit en praxis att när han rymmer så blir han alltid inplockad o de vet alltid var han är kanske han hade lärt sig av med det.
Men om han kunde rymma från t.ex. kollo och det blir rolig lek med stort sökpådrag istf en som alltid vet var han är så icke-straffade man honom för det. Dvs i praktiken belönade.