Citat:
Ursprungligen postat av
Velot
Helt vansinnigt att begränsa sig så mycket genom att ha elbil, skulle bli vansinnig på att behöva ladda så ofta. Nån gång glömmer man att stoppa in sladden, då får man sen vänta en timme innan man ska iväg nästa gång. Vad är egentligen fördelen med elbilen som överväger dessa enorma nackdelar?
Jag begränsar mig inte alls för fem öre!, - jag har nu haft min elbil i 8 dagar och har kört 25-35 mil varje dag med den.
När jag kör hemifrån är den fulladdad, räckvidden ligger då på 25-30 mil, och behöver jag köra längre så stannar jag och laddar den på lämpligt ställe där man kan ladda gratis, harupptäckt att det finns ganska många sådana ställen, - exempelvis alla ikea-varuhus, - idag åt vi middag där och under tiden laddades bilen helt gratis, på 55 minuter fick jag 10 mil extra.
Samma sak i hela västeuropa, jag kan köra europa runt med noll kronor i bränslekostnad!
Och ja, jag tjänar stora pengar på att ha en milkostnad på under 2 kronor milen, jämfört med en milkostnad på 8-10 kronor milen, jag tjänar flera tusen kronor i månaden på att köra elbil, bara i minskade bränslekostnader, dessutom är servicekostnaden mindre än halva priset per service jämfört med en motsvarande bensin/dieselbil.
Jag kör 8000 mil om året, det är riktigt mycket pengar som jag tjänr på att tanka el istället för diesel eller bensin.