2018-08-04, 00:28
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ni klagar på för lite info så här kommer ny .. inget som jag själv vet för att vara sant, men igår så träffade jag lite Mariiestadare och de sade sig veta namnet på brovittnet en Guni*@a Davi#s*-n
kan kanske vara till hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Kanske någon av dessa två? 59 respektive 64 år gamla. Det är inte några lastgamla damer.

Ni från Mariestad kanske känner till någon med namnet Gunilla Davidsson och kan då fråga henne om hon är brovittnet. Adresserna till båda finns i länken nedan, så det är bara att knacka på.

https://www.ratsit.se/sok/person?fnamn=Gunilla+&enamn=Davidsson&gata=&postnr =&ort=&kn=Mariestad&pnr=&tfn=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1 &eb=1&amin=&amax=&fon=1&typ=2&page=1

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det den GD med koppling till J*ens L*ndell, And*rs H*gren m. fl.?

En gammal känd pillertrillare. 59 år. Sambo med Ande-s Ha-ren. Kanske inte så konstigt om polis är tveksam till hennes iakttagelser.
Citera
2018-08-04, 00:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Då finns det två teorier och gå efter.
1. LGWP. Där HA fick skjuts i närheten av hotellet.
2. Brovittnet .

Om brovittnet är arrangerat, så finns säkert gärningsmannen i GD's närhet.

Måtte nu Freija21 lägga ut en korrekt uppgift om denna "GD", bara. Om det är hon som vi tror att det är var hon runt 35 år 1992 (lägger mig lite mitt emellan de två som i alla fall finns i Mariestad) - att jämföra med en gärningsman som då låg i spannet 20/21 upp till 25/26. Mellan 10 och 15 år äldre, alltså. Någon som har en tanke om det?

Om man tittar på den 59-åriga "GD" på Facebook (vars vänlista är låst) finns där en bild som en viss S*ndra Lund*ll har kommenterat. S*ndras vänlista är också låst, men om man går in på J*ns Lund*lls Facebook-sida återfinns denna S*ndra i hans vänlista. Det verkar finnas en koppling mellan "GD" och J*ns L. J*ns L är också vän med en tidigare diskuterad person i tråden, D*niel Lilliesti*rna - han med typ sommartorpet (eller vad det var) uppe vid Kusabäcken. Kan detta vara något att tänka vidare på?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-04 kl. 01:04.
Citera
2018-08-04, 01:17
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Måtte nu Freija21 lägga ut en korrekt uppgift om denna "GD", bara. Om det är hon som vi tror att det är var hon runt 35 år 1992 (lägger mig lite mitt emellan de två som i alla fall finns i Mariestad) - att jämföra med en gärningsman som då låg i spannet 20/21 upp till 25/26. Mellan 10 och 15 år äldre, alltså. Någon som har en tanke om det?

Om man tittar på den 59-åriga "GD" på Facebook (vars vänlista är låst) finns där en bild som en viss S*ndra Lund*ll har kommenterat. S*ndras vänlista är också låst, men om man går in på J*ns Lund*lls Facebook-sida återfinns denna S*ndra i hans vänlista. Det verkar finnas en koppling mellan "GD" och J*ns L. J*ns L är också vän med en tidigare diskuterad person i tråden, D*niel Lilliesti*rna - han med typ sommartorpet (eller vad det var) uppe vid Kusabäcken. Kan detta vara något att tänka vidare på?

59-åriga Gunilla är/var pundare. Vet ju som sagt inte om det är hon som är vittnet. Hon hette tidigare Dahlberg. Vet inte varför hon bytte. Hon är syster med John-y "gitarrr" Dahlberg. F.ö resandesläkt. Den Gunilla är nära vän med alla pundare, typ Sandra o.s.v.
Citera
2018-08-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Ok, lugn nu ugglan .. jag var tveksam till att lägga ut denna uppgift, eftersom som jag skrev detta kan ju bara vara småstads rykte och man vill ju helst inte orsaka problem för någon som kanske inte alls är just detta vittne men jag beslutade mig för att lägga ut det pga det kan hjälpa Helena .. det väger tyngre än att någon ska bli outad som vittne.
Jag fetade Daniel Lil som du tog upp han var ju även vän till BW och MO det vet jag, var PU vän med DL också? Jag vet att MO och PU var gym polare.
Gjorde jag rätt eller ska jag knipa nästa gång?
Citera
2018-08-04, 02:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Ok, lugn nu ugglan .. jag var tveksam till att lägga ut denna uppgift, eftersom som jag skrev detta kan ju bara vara småstads rykte och man vill ju helst inte orsaka problem för någon som kanske inte alls är just detta vittne men jag beslutade mig för att lägga ut det pga det kan hjälpa Helena .. det väger tyngre än att någon ska bli outad som vittne.
Jag fetade Daniel Lil som du tog upp han var ju även vän till BW och MO det vet jag, var PU vän med DL också? Jag vet att MO och PU var gym polare.
Gjorde jag rätt eller ska jag knipa nästa gång?

Allt som för ”utredningen” framåt torde vara av godo.
Citera
2018-08-04, 02:17
Medlem
Citat:
Jag vet att MO och PU var gym polare

Hm, jasså på så vis! Hur säker är du på den uppgiften?
Citera
2018-08-04, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Hm, jasså på så vis! Hur säker är du på den uppgiften?

Sedan vi ” pratades ” vid så har jag hört detta från 3 personer som konfirmerade att de var ” gympolare”
Detta var på samma ställe som det pratades om GD
Citera
2018-08-04, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Är mariestadarna du pratar med inklusive systrarna fort väldigt intresserade av vad KM gjorde den kvällen eller ligger fokus nu på bilderna Olsson och andra😉?

Lubbe jag vet att det har blivit mycket fokus på bröderna men detta beror på GWs teori
Vad jag vet så står KM först på ” listan ” jag har inte hört något annat iallafall.
Citera
2018-08-04, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Japp hon hade det . Förmodar då kanske att byxorna köptes där . Vittnet har pekat ut byxorna ?hon kan ju inte ha varit så långt bort då tycker man 🤔 men hur dessa människor som gick över bron såg ut? Verkar hon ju inte sett. Utan endast byxorna .
Det där är inte sant. Vittnet beskrev inte bara byxorna utan både HA kläder och mannens kläder. Mannen var vitklädd och iförd pilotglasögon och kvinnan hade svart kofta och färgglada byxor. Att få det till att vittnet endast pekat ut byxorna är direkt felaktigt.
Citera
2018-08-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Rotvagen ? Nej jag skrev inte ens i denna tråd då 😕 du blandade nog ihop namn nu .
Men ang byxorna ? Är hundra på att dessa hade H köpt när hon hade varit utomlands nyligen , båtluffat någonstans ???? De var köpta utomlands. Vet tyvärr inte vart eller vilket land och vart de uppgifterna kom ifrån ? Gissar att någon av systrarna hade sagt det .

min uppfattning är också att byxorna var köpta utomlands. Tror jag såg det i antingen efterlyst eller någon intervju med antingen GW eller någon av systrarna. Är i alla fall rätt säker på att det är fakta och inte en trådsannng. ska se om jag kan hitta källan
Citera
2018-08-04, 12:28
Medlem
Citat:
Lubbe jag vet att det har blivit mycket fokus på bröderna men detta beror på GWs teori
Vad jag vet så står KM först på ” listan ” jag har inte hört något annat iallafall.

Det här är egentligen lite konstigt det här. GW har en teori om precis vad som häänt, naturligtvis finns fler. Men ruta ett är ändå tom. Kan någon av dem bevisa att Helena mördades ?
Om det var en olycka kan det ju lika gärna varit dråp som vållande till annans död.
Citera
2018-08-04, 13:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
En gammal känd pillertrillare. 59 år. Sambo med Ande-s Ha-ren. Kanske inte så konstigt om polis är tveksam till hennes iakttagelser.

Ja, om det är just denna GD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in