Citat:
Ursprungligen postat av
Rolandinho
Jag köper inte det. De har snackat om sina IFK Göteborg hjärtan sen när de har chans att vända hem och få IFK Göteborg på rätt bana så väljer de hellre spel i mittenklubbar utomlands.
Om de nu är så framgångsrika och rika så kanske de är dags att vända hem?

Wendt är vice-kapten i ett stabilt Bundesliga-lag, så det tycker jag säger sig självt att han inte flyttat hem.
Wernbloom kan man tycka borde flyttat hem när han lämnade Ryssland. Grekland är ett skitland med låga publiksiffror, instabila klubbledningar och troligen en allmän kvalitet som bara ligger nån nivå över Allsvenskan, om ens det (bortsett från de absoluta topplagen).
Berg spelar i ett skattefritt arabland, så jag tycker det svarar på att han vill fylla plånboken. Jag gissar att han är tillbaka i Göteborg inom ett år. Då har han dragit in tunga pengar i Mellanöstern, samtidigt som han borde vara iskall i resten av världen efter VM.
Gustav Svensson ryktas väl vara på väg tillbaka till Göteborg, och kommer säkert till nästa säsong.
Jag tror att de skulle kunna lyfta Göteborg till ett par år runt plats 4-6, men helt ärligt så tror jag att klubben snart spelar i Superettan om inget drastiskt sker. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag skulle sakna dem om det hände.