2018-08-03, 19:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/agenten-astrit-ska-inte-till-ifk-goteborg/
Alla är väl medvetna om Göteborgs ekonomiska status och att Ajdarevic som är 28 år (och har några år kvar på toppen) skulle vilja dra vända hem till Sverige skulle hypotetiskt sett kosta skjortan. Finns inte mycket till chans att detta blir verklighet.
Citera
2018-08-03, 20:20
Medlem
lussypickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Helsingborg som var i ekonomisk kris när dom åkte ur allsvenskan, har alltså sanerat och ökat sina inkomster i superettan? eller så har vi ett kommundopat lag snart i allsvenskan. Med tanke på spelarna man värvar.

Externa finansiärer när det gäller t.ex. Wanderson.
Citera
2018-08-03, 20:25
Medlem
lussypickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Helsingborg har alltså plockat in Granqvist, Jönsson, Pär Hansson och nu Wanderson. Vart kommer pengarna ifrån?

Externa finansiärer i vissa fall. Pär värvades dessutom förra säsongen (blev erbjuden högre lön i Hammarby, men gick till HIF ändå). Sen är det en stark region när det gäller publikunderlag, näringsliv m.m.
Citera
2018-08-03, 20:27
Medlem
Skulle inte förvåna mig om Granqvist hjälpte till lite med lönen på Wanderson.
Citera
2018-08-03, 21:24
Medlem
Förbjöds inte systemet med externa finansiärer, tredjepartsägande etc. nyligen? Hur kommer HeIF runt det hela?
Citera
2018-08-03, 21:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lussypicker
Externa finansiärer när det gäller t.ex. Wanderson.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/hif-backar-med-drygt-fyra-miljoner---raddas-av-investerare/

Citat:
Enligt Helsingborgs Dagblad redovisar HIF ett nettoresultat på minus 4,3 miljoner kronor. Inför säsongen hade klubben ett eget kapital på 800 000 kronor, men tack vare att de externa finansiärerna i Olympia Invest skjutit till 11,2 miljoner kronor ökar det egna kapitalet till 7,7 miljoner.

personalkostnaderna på 25,6 miljoner i stället för budgeterade 19,5. publikintäkterna missade klubben målet med 2,5 miljoner kronor.

Skånes Stolthet?
Citera
2018-08-03, 23:02
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.fotbollskanalen.se/superettan/hif-backar-med-drygt-fyra-miljoner---raddas-av-investerare/

Skånes Stolthet?

Man är ju glad att man slipper den typen av ledning i Peking. Även om Hunt har en tendens att se klubben lite väl mycket som ett företag istället för en, ja, klubb.
Citera
2018-08-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Förbjöds inte systemet med externa finansiärer, tredjepartsägande etc. nyligen? Hur kommer HeIF runt det hela?
Bara om investerarna kräver x antal % av en potentiell vidareförsäljning.

Den typen av affärer var starkt bidragande till att Helsingborg hamnade i skiten. De sålde många spelare men fick knappt in några stålar för att olika parter skulle ha sin del av kakan. Man har nog lärt sig en läxa.
Citera
2018-08-03, 23:43
Medlem
Citat:
Wernbloom med det stora IFK Göteborg hjärtat verkar gå till PAOK. 32 år gammal.
Du menar att IFK erbjudit honom ett kontrakt? Eller är det tänk att han ska erbjuda sig att spela gratis?

Annars förstår jag inte kommentaren. Han lär vända hem -men han gör ju det givetvis när han känner sig klar i utlandet och dragit in bra med stålar.
Citera
2018-08-03, 23:55
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ja och nej. Jag tror absolut han skulle kunna göra ett ok arbete i ett allsvenskt bottenlag men hans ålder talar emot det, unga spelare brukar vara lite mer svajjiga i hur de presterar och ett bottenlag i allsvenskan är i större behov av stabilitet och trygghet, inte en joker.

Ett lag i superettan som inte kämpar om uppgång mot allsvenskan vore bra, exempelvis IK Frej, så har jag nära att gå och glo på hur han beter sig

Håller med nu när jag tänker efter. En superettan klubb där hade han kunnat utvecklas. Men hoppas att han blir utlånad och får i sig konternuerlig matchande så finns det chans att det här blir vår nya Quaison.
Citera
2018-08-04, 00:30
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Jag köper inte det. De har snackat om sina IFK Göteborg hjärtan sen när de har chans att vända hem och få IFK Göteborg på rätt bana så väljer de hellre spel i mittenklubbar utomlands.

Om de nu är så framgångsrika och rika så kanske de är dags att vända hem?

Wendt är vice-kapten i ett stabilt Bundesliga-lag, så det tycker jag säger sig självt att han inte flyttat hem.
Wernbloom kan man tycka borde flyttat hem när han lämnade Ryssland. Grekland är ett skitland med låga publiksiffror, instabila klubbledningar och troligen en allmän kvalitet som bara ligger nån nivå över Allsvenskan, om ens det (bortsett från de absoluta topplagen).
Berg spelar i ett skattefritt arabland, så jag tycker det svarar på att han vill fylla plånboken. Jag gissar att han är tillbaka i Göteborg inom ett år. Då har han dragit in tunga pengar i Mellanöstern, samtidigt som han borde vara iskall i resten av världen efter VM.
Gustav Svensson ryktas väl vara på väg tillbaka till Göteborg, och kommer säkert till nästa säsong.

Jag tror att de skulle kunna lyfta Göteborg till ett par år runt plats 4-6, men helt ärligt så tror jag att klubben snart spelar i Superettan om inget drastiskt sker. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag skulle sakna dem om det hände.
Citera
2018-08-04, 05:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Wernbloom med det stora IFK Göteborg hjärtat verkar gå till PAOK. 32 år gammal.

Det har ju inte varit någon vidare hemlighet att hans fruga efter massa år i Alkmaar och Moskva ville till varmare breddgrader och ett på det sättet glassigare liv. Inget konstigt att Pontus väljer det alternativet.
Sedan lär det bli Sthlm och ett avslut på karriären också det för familjens skull.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Göteborg, en kreativ mittfältare. Svårt att tro att man landar Ajdarevic, kostar nog mer än vad det smakar. Någon budgetlösning blir det nog, Montiel från ÖIS kanske?

Astrit blir det inte som bekant, Montiel har väl gått ner sig rätt rejält på sistone i ÖIS. Kan iofs ha att göra med att hela ÖIS är inne i en tyngre period men ändå. Känns inte som en riktig budgetlösning heller dock.
Jag är rätt säker på att vi sitter lugna i båten och inväntar vintern/nästa sommar och värvar då istället iom att vi är väck från allt vad toppstrid heter och knappast lär få kvala eller åka ur heller. Finns liksom ingen anledning att chansa i det här läget.

Citat:
Jag köper inte det. De har snackat om sina IFK Göteborg hjärtan sen när de har chans att vända hem och få IFK Göteborg på rätt bana så väljer de hellre spel i mittenklubbar utomlands.

Om de nu är så framgångsrika och rika så kanske de är dags att vända hem?

Dom enda som verkligen lär komma hem är Gurra och i sinom tid Jakob Johansson. Jakob är givetvis ett gäng år bort men att han återvänder känns rätt säkert.
Gurra kommer i vinter och Berg till sommaren, Wendts kontrakt går ut då med och ska han nånsin komma hem är det då även om jag tvivlar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in