2018-08-03, 16:21
Avslutad
Enormt roligt att se hur många Hammarbyare snackar upp Rodic. Hans högstanivå är helt fantastisk men lägstanivån är fan lägre än Glocalnet. Blir säkert en bra värvning i slutändan men man skall nog hålla förväntningarna lite lägre, vi pratar om en kille som blev landslagsman hos oss och vars karriär gått utför efter att ha blivit såld.
Citera
2018-08-03, 16:41
Medlem
SilviaNights avatar
Helsingborg har alltså plockat in Granqvist, Jönsson, Pär Hansson och nu Wanderson. Vart kommer pengarna ifrån?
Citera
2018-08-03, 16:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Känns lite underligt att spotta ut några miljoner på Rodic på en position där vi redan har det väldigt bra ställt.

Men hade inte tackat nej till den spelaren i Bajen.
Hamad drar efter säsongen. Då är det skönt att ersättaren redan är på plats. Barny-Tankovic-Rodic är ju minst sagt godkänt för ett allsvenskt offensivt mittfält. Tyvärr är Jille oersättlig så oavsett vem vi än värvar kommer mittfältet vara svagare nästa år.
Citera
2018-08-03, 17:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Helsingborg har alltså plockat in Granqvist, Jönsson, Pär Hansson och nu Wanderson. Vart kommer pengarna ifrån?
Skattebetalarna/kommunen som vanligt antar jag... ;o
Citera
2018-08-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Enormt roligt att se hur många Hammarbyare snackar upp Rodic. Hans högstanivå är helt fantastisk men lägstanivån är fan lägre än Glocalnet. Blir säkert en bra värvning i slutändan men man skall nog hålla förväntningarna lite lägre, vi pratar om en kille som blev landslagsman hos oss och vars karriär gått utför efter att ha blivit såld.
Rodic hade absolut varit en bra värvning för gratis-3 miljoner men jag ställer mig tveksam för summan 5-8 miljoner kr. Gör han det bra så får Hammarby lätt in dom pengarna 10-15 miljoner men gör han de dåligt så står de där med en spelare som är värd 0.
Citera
2018-08-03, 17:30
Medlem
Från Chelsea till HIF superettan på 9 år.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/wanderson-jag-vill-till-chelsea/

Jag vill bara göra en brasklapp att han inte har skrivit på för HIF än men är mycket nära. ÖSK gick eventuellt bet på Wanderson så räkna med en annan förstärkning hos dom innan fönstret stänger.
Citera
2018-08-03, 17:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Sånär en vecka kvar av fönstret, vilka klubbar ser ni behöver värva?

AIK, MFF, Elfsborg, Häcken, Kalmar samt bottenlagen sitter nog lugnt i båten såvida inte någon försvinner eller något riktigt intressant dyker upp.

De mest självklara är väl Djurgården med en anfallare som går in och levererar direkt från start. Någon svensk som vill hem?

Göteborg, en kreativ mittfältare. Svårt att tro att man landar Ajdarevic, kostar nog mer än vad det smakar. Någon budgetlösning blir det nog, Montiel från ÖIS kanske?

Jag tycker nog att MFF behöver en bra mittback Brorsson som fjärde val känns lite osäkert. Visserligen finns Oskar att tillgå men han kan behövas på mitten.
Citera
2018-08-03, 17:37
Medlem
När vi ändå har HIF tema i tråden så kommer Holgersson snart också skriva på för HIF. Hur kommer de sig att Helsingborgs hemvändare gärna spelar i HIF igen men IFK Göteborgs diton hellre stannar utomlands i inga speciellt häpnadsväckande klubbar?
Citera
2018-08-03, 18:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
När vi ändå har HIF tema i tråden så kommer Holgersson snart också skriva på för HIF. Hur kommer de sig att Helsingborgs hemvändare gärna spelar i HIF igen men IFK Göteborgs diton hellre stannar utomlands i inga speciellt häpnadsväckande klubbar?

Skillnaden på sistone är nog delvis att HIF lyckades få hem landslagskaptenen, som dessutom nyss gjort stor succé i VM, och är en ledarfigur av rang. Hade man inte värvat Granen, så är jag tveksam om resten av det här fönstret blivit så lyckat. Den värvningen visar att HIF menar allvar.

Den andra skillnaden är väl ändå att både Berg, Wendt, G Svensson och Wernbloom ändå får anses ha haft betydligt mer framgångsrika karriärer än t ex Rasmus Jönsson och Pär Hansson.

Själv undrar man lite var pengarna kommer från. Kommunen brukar vara schyssta och pumpa in skattepengar, men i övrigt? HIF hade ju knappt råd att avlöna sina spelare sista året i Allsvenskan, och intäkterna har väl knappast ökat efter det.
Citera
2018-08-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Skillnaden på sistone är nog delvis att HIF lyckades få hem landslagskaptenen, som dessutom nyss gjort stor succé i VM, och är en ledarfigur av rang. Hade man inte värvat Granen, så är jag tveksam om resten av det här fönstret blivit så lyckat. Den värvningen visar att HIF menar allvar.

Den andra skillnaden är väl ändå att både Berg, Wendt, G Svensson och Wernbloom ändå får anses ha haft betydligt mer framgångsrika karriärer än t ex Rasmus Jönsson och Pär Hansson.

Själv undrar man lite var pengarna kommer från. Kommunen brukar vara schyssta och pumpa in skattepengar, men i övrigt? HIF hade ju knappt råd att avlöna sina spelare sista året i Allsvenskan, och intäkterna har väl knappast ökat efter det.
Jag köper inte det. De har snackat om sina IFK Göteborg hjärtan sen när de har chans att vända hem och få IFK Göteborg på rätt bana så väljer de hellre spel i mittenklubbar utomlands.

Om de nu är så framgångsrika och rika så kanske de är dags att vända hem?
Citera
2018-08-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Nej. Wanderson har inte tackat nej till GAIS. Däremot kan inte GAIS matcha hans löneanspråk (surprise, surprise) och har därför dragit sig ur förhandlingarna. Jag kan garantera dig att om pengarna var desamma skulle WdC välja GAIS alla dagar i veckan.

Citat:
en sak är säker med wanderson, han valde inte HIF pga pengarna. enligt väldigt säkra uppgifter var han erbjuden en betydligt högre lön i både ösk och i gais

Wanderson var utbjuden till Hammarby och IFK Göteborg båda tackade nej. GAIS och ÖSK kom in i bilden där han hellre valde ÖSK och sen kom till slut Helsingborg och anmälde intresse som han direkt blev lockad av.

GAIS - ÖSK

ÖSK - HeIF

Min fetning om jag blivit erbjuden kontrakt av ovanstående lag. Så jag förstår Wandersons val helt och hållet.
Citera
2018-08-03, 19:16
Medlem
Citat:
Det har ryktats om Astrit Ajdarevic till IFK Göteborg under de senaste dagarna.

Uppgifter som nu dementeras av spelarens agent, Miro Jaganjac.

– Det som står i grekisk och albansk media är fel. Astrit ska inte till IFK Göteborg utan stannar i AEK Aten. Det är bestämt nu, säger han till GT.

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/agenten-astrit-ska-inte-till-ifk-goteborg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in