2018-08-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Du menar alltså på allvar att polisen såg att han var downie men valde att skjuta ändå.
Sen så blev araben rädd och såg inte att det var ett låsas vapen i tidiga intervjuer, han har under dagen nu lärt sig att han blir mer populär om han låsas som att han såg att det var fejk.
Detta är fakta för oss som följt detta noggrant
Kanske någon hotat honom och säga att han inte såg det var leksaks pistol.
Han fick ju pistol riktad mot sig av poliserna när han kom och sa No no no.
Känns faktiskt vi har execution patruller varför?
Citera
2018-08-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du har missuppfattat det hela kapitalt.
Det var en leksak, inget vapen han bar på.
Och varför sköt man inte i benet t ex?
Närmare 10 skott eller kanske mer från 3 skyttar känns heller inte proportionerlig.
Hjärnsläpp.

När det är halvmörkt (innan solen går upp) och någon riktar ett vapenliknande föremål mot dig så har du helt enkelt inte tid att säkerställa om det är ett riktigt vapen eller inte. Om personen har vapnet riktat neråt så kanske du har mer tid att säga åt denne att släppa vapnet... men riktar personen vapnet mot dig så är det en helt annan femma... och det är precis det jag tror att han gjorde... från hans sida var det nog mest tänkt som en lek... poliserna såg det som dödligt allvar.

Varför man inte skjuter mot benet i en sån här situation är rätt enkelt att förklara. Benet är mindre än magen/bålen. Riktar något ett vapen mot dig så vill du träffa personen innan denne träffar dig... då siktar man inte på benet utan där det är störst chans att träffa... dvs mage/bål.

Hade det varit EN polis som skjutit 10 skott eller fler så hade jag kunnat hålla med om att polisen kanske fått panik och agerat utifrån det... men när det är tre poliser som skjuter samtidigt så betyder det att ALLA poliserna upplevde situationen som extremt farlig i exakt samma stund. Då tyder det i min värld på att han lyft vapnet och riktat det mot poliserna.

Åter igen... poliserna kan inte VETA att vapnet är fake... i synnerhet inte när det är mörkt/halvmörkt. De har varken tid eller råd att ta reda på det när vapnet väl riktas mot dem.
Citera
2018-08-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det var det, för vi skall ta väl hand om dom som är sjuka och är handicapade, detta är en världs-skandal och Sverige har blivit ett riktigt skitland.
Din teori är att han sköts för att han var svensk dvs poliserna var omvända rasister. Ok god natt!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Hur tänker du nu? Kan folk som står nära en vägg inte skjuta poliser?

Att polisen inte kunde backa längre är fejk. Om han blir skjuten intill en vägg har han väl blivit trängd dit eller stått stilla och blivit ihjälskjuten.
Senast redigerad av T80 2018-08-04 kl. 00:26.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Storvuxen man? Har du sett någon med Downs som är längre än 170 cm?
Ytterst få i så fall. Och ingen du sett har varit storvuxen.

Vart kommer uppgifterna ifrån att Eric riktat vapnet mot polisen? Jo, från polisen.
Lika trovärdigt som att Eklund nekat till att ha dödat Engla just nu.

Vem fan tror att dom gjorde det med flit?
Men brister i kunskap, stress, och extremt låga antagningskrav på PH talar sitt tydliga språk.

OK, så i ditt huvud så sköt polisen alltså ner en icke hotfull och obeväpnad man. Det låter som en exekutionspluton, vilket du inte ville kännas vid. Eller menar du att alla utom just dessa tre poliser hade handlat annorlunda och sett att det var en downie med en replika?
Citera
Medlem
Overminds avatar
Fy fan... Sweden gone full America. Detta händer bara i Amerika. Men inte längre. Fan. Skjuta en med downs syndrom också.

Vad kommer hända med poliserna? De lär väl förhoppningsvis må dåligt? Sparken? Kan de jobba kvar?

Bara sett en dålig bild på vapnet så svårt att avgöra. Men kom igen...
Citera
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
När det är halvmörkt (innan solen går upp) och någon riktar ett vapenliknande föremål mot dig så har du helt enkelt inte tid att säkerställa om det är ett riktigt vapen eller inte. Om personen har vapnet riktat neråt så kanske du har mer tid att säga åt denne att släppa vapnet... men riktar personen vapnet mot dig så är det en helt annan femma... och det är precis det jag tror att han gjorde... från hans sida var det nog mest tänkt som en lek... poliserna såg det som dödligt allvar.

Varför man inte skjuter mot benet i en sån här situation är rätt enkelt att förklara. Benet är mindre än magen/bålen. Riktar något ett vapen mot dig så vill du träffa personen innan denne träffar dig... då siktar man inte på benet utan där det är störst chans att träffa... dvs mage/bål.

Hade det varit EN polis som skjutit 10 skott eller fler så hade jag kunnat hålla med om att polisen kanske fått panik och agerat utifrån det... men när det är tre poliser som skjuter samtidigt så betyder det att ALLA poliserna upplevde situationen som extremt farlig i exakt samma stund. Då tyder det i min värld på att han lyft vapnet och riktat det mot poliserna.

Åter igen... poliserna kan inte VETA att vapnet är fake... i synnerhet inte när det är mörkt/halvmörkt. De har varken tid eller råd att ta reda på det när vapnet väl riktas mot dem.

Men är det en sanning att Eric höjde vapnet mot polisen? Nej, det är något som polisen säger i efterhand, mitt under en pågående utredning. Alltså inte sanning... än.
Citera
2018-08-03, 23:52
Medlem
Citat:

Dom har ju ficklampor? kl 04:00 är det ljust fåglarna börjar kvittra för solen går upp.
Citera
2018-08-03, 23:52
Medlem
Citat:

Det var inte mörkt. Och en polis ska klara att bli hotad utan att ta till dödligt våld.
Citera
2018-08-03, 23:53
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Kanske någon hotat honom och säga att han inte såg det var leksaks pistol.
Han fick ju pistol riktad mot sig av poliserna när han kom och sa No no no.
Känns faktiskt vi har execution patruller varför?

Arabens första uttalande var att han inte kunde se om vapnet var äkta eller inte. Så du tänker lite baklänges när det gäller hot.

Hans första version var också att han rusade fram till poliserna för att på arabiska förklara att mannen de just skjutit nog led av Downs syndrom.
Citera
2018-08-03, 23:53
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T80
Det kan inte ha rört sig om en paniksituation eftersom vittnen hört polisen uppmana honom att lägga sig ner innan alla tre skjöt honom med 7 skott. Dessutom är blodpölen och skotthålen intill en vägg.
Om polisen haft en dialog med Eric och ändå skjuter borde dom avrättas hela jävla patrullen!
Citera
2018-08-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Din teori är att han sköts för att han var svensk dvs poliserna var omvända rasister. Ok god natt!

Nej poliserna var nog nervösa. Men idag gjordes ett bra ingripande. I Helsingborg sköt dom en knivman i benet. Men jag vet inte alla detaljer.

Men detta med Eric var för djävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in