2018-08-03, 23:42
Medlem
3 beväpnade mördare går fria och det är bara en tidsfråga innan dom skjutit ihjäl en bebis eller barn som dom ” känt sej hotade av”.
Sen varnas allmänheten för nån som kriminalvården hjälpt att rymma och påstår att han är farlig...
Nja tror nog jag har han bakom ryggen hur beväpnad som helst hellre än någon polis i Sverige
Det är verkligen dags att rensa upp i träsken varför inte börja med Norrmals polisdistrikt eller var dom nu kom ifrån dom 3 mördarna
Citera
2018-08-03, 23:43
Medlem
Kommer allmänheten få reda på mer exakt hur det gick till och vilka fel som begåtts eller kommer det bli Hemligstämplat och glömt lika lättvindigt som tomhylsan polisen missade på platsen?
Citera
2018-08-03, 23:43
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag har en ganska bra teori om händelseförloppet. En kvinna ringer och varnar för att en mycket farlig man är i krokarna. Tre patruller skickas ut. Man ser honom på en gårdsplan, och när han inte släpper vapnet skjuter man för att döda, uppenbarligen utan att bry sig vem man skjuter på.

Därför att en tolvåring kan ju se att det här är en mongolid som aldrig skulle få hålla i ett riktigt vapen och som inte kan träffa en ladugård på fem meter.

Sedan upptäcker man att man har dödat fel kille. Och i din värld är det en professionell insats. I min värld är det tjänstefel.

Återigen, Sverige svämmar över av insmugglade vapen som kan hittas i buskar, och apterade granater som lämnas lite vind för våg. Du kan inte dra de slutsatser du gör. Inte om du vill vara seriös.
Citera
2018-08-03, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag har en ganska bra teori om händelseförloppet. En kvinna ringer och varnar för att en mycket farlig man är i krokarna. Tre patruller skickas ut. Man ser honom på en gårdsplan, och när han inte släpper vapnet skjuter man för att döda, uppenbarligen utan att bry sig vem man skjuter på.

Därför att en tolvåring kan ju se att det här är en mongolid som aldrig skulle få hålla i ett riktigt vapen och som inte kan träffa en ladugård på fem meter.

Sedan upptäcker man att man har dödat fel kille. Och i din värld är det en professionell insats. I min värld är det tjänstefel.

Det kan inte ha rört sig om en paniksituation eftersom vittnen hört polisen uppmana honom att lägga sig ner innan alla tre skjöt honom med 7 skott. Dessutom är blodpölen och skotthålen intill en vägg.
Citera
Medlem
Det är fiasko att råka skjuta ihjäl fel person och speciellt någon med en diagnos som downs syndrom. Mkt enkelt. Fiasko.
Citera
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har full förståelse för att situationen när den pågår måste bedömas av vad man då uppfattar och att man vid detta akuta tillfälle inte har tillgång till det facit vi nu har efteråt.

Ingen polis hade kommit på tanken att skjuta obeväpnade glade Eric om de visste att det var han.

Det jag inte förstår är dessa mängder av kulor som far åt alla håll. På en innergård i Vasastan med bevisligen folk på bänkar, balkonger och bakom fönsterrutor som genomborrats av kulor....

Jag kan själv inget om vapen, du skriver att ”41 skott på tre vapen är fullt rimligt”.
Men är det verkligen fullt rimligt att skjuta 41 skott med polisens kraftfulla ammunition kl 4 på morgonen där på innergården?
Nu dog sorgligt nog Eric, men det kunde ju blivit betydligt fler som träffats av kulregnet, som vad jag förstår träffat lite varstans.

Polisens vapen har 15 patroner i magasinet, tre poliser som bekämpar målet skjuter tills situationen är över. De triggar varandra, bedömningen att "nu räcker det" blir inte entydig, det kan till och med vara frågan om sk "eldpanik" - då skjuter man tills magasinet är tomt. När kollegans vapen tystnar kan det bero på tre saker, kollegan är nerskjuten, vapnet är tomt eller målet är nerkämpat...

Det är tyvärr så att poliser inte alltid är skickliga skyttar, och i skarpt läge är den förmågan extra sällsynt. Skotten har troligen riktats allmänt mot målet, men (givet omständigheterna) skjuter man inte särskilt kontrollerat eller pricksäkert. På gården ekar det duktigt, poliserna behöver, i oredan, inte ens ha insett att det bara var de som sköt förrän allt var över.

Kanske är "rimligt" fel ord, men uppgifter om 40 avlossade skott låter i vart fall inte direkt orimligt eller otänkbart.
Citera
2018-08-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag anser att du tillhör den sorten som skulle skitit på dig om du var på plats. Att sitta och raljera vid datorn precis som dom andra åsnorna fast du inte var på plats är bara en stor gäspning. Inga är så bra på att veta allting som dom vilka var på en helt annan plats. Om du känner igen dig i snubben som sköts är dina problem.

Att du tydligen var på plats förklarar en del!
Citera
2018-08-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugenW
Så alla med downs syndrom får rikta vapen mot polisen utan att de ska försvara sina liv, eller vad? Hur fan tänker du?

Denna tråd är full av autister som inte klarar av att sätta sig in i polisernas situation.

Polisernas situation?

Vasastan. Hur många skottskadade poliser har vi haft I vasastan? Du blandar ihop Beck med verkligheten...

Kriminella skjuter andra kriminella, De skottar sig inte ur en trängd situation utan att ha gjort nåt före....
Citera
2018-08-03, 23:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigesweden
3 beväpnade mördare går fria och det är bara en tidsfråga innan dom skjutit ihjäl en bebis eller barn som dom ” känt sej hotade av”.
Sen varnas allmänheten för nån som kriminalvården hjälpt att rymma och påstår att han är farlig...
Nja tror nog jag har han bakom ryggen hur beväpnad som helst hellre än någon polis i Sverige
Det är verkligen dags att rensa upp i träsken varför inte börja med Norrmals polisdistrikt eller var dom nu kom ifrån dom 3 mördarna

Nej, det är inte en tidsfråga. Du kan vara helt lugn. Det kommer inte att hända.
Citera
2018-08-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu vill jag inte vara hätsk men tänk om polisen skjutit en trans-person, hade det blivit en vänster-revolution då, kanske som oktober-revolutionen 1918.....

Exakt, eller nån Afrikan som råkade vara oskyldig just nu. Då hade det blivit jättedemo på sergels torg med massa kändisar.

Sen tänker jag att de som sköt inte mår så jättebra just nu.
Citera
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vapnet såg äkta ut, och den storvuxne man som höll i det vägrade lägga ner det, och riktade det enligt uppgift mot polisen och gick mot dem.

Utredningen kommer att visa att det var ett fullt rimligt misstag, hur tråkigt det än är att Eric miste livet.

Edit: Om du inte heller tror att poliserna gjorde det med flit - vad tror du då egentligen? Vill du mest bara gnälla lite på kvällskvisten?

Storvuxen man? Har du sett någon med Downs som är längre än 170 cm?
Ytterst få i så fall. Och ingen du sett har varit storvuxen.

Vart kommer uppgifterna ifrån att Eric riktat vapnet mot polisen? Jo, från polisen.
Lika trovärdigt som att Eklund nekat till att ha dödat Engla just nu.

Vem fan tror att dom gjorde det med flit?
Men brister i kunskap, stress, och extremt låga antagningskrav på PH talar sitt tydliga språk.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T80
Det kan inte ha rört sig om en paniksituation eftersom vittnen hört polisen uppmana honom att lägga sig ner innan alla tre skjöt honom med 7 skott. Dessutom är blodpölen och skotthålen intill en vägg.

Hur tänker du nu? Kan folk som står nära en vägg inte skjuta poliser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in