2018-08-03, 23:38
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Man får inte skjuta ihjäl någon bara för att den är efterspanad. Sätt dig in i händelseförloppet, och återkom sedan.

Poliserna sköt mot en beväpnad man, som vägrade lägga ner vapnet på anmodan. Oerhört tragiskt, men varken mord eller tjänstefel.

Jag har en ganska bra teori om händelseförloppet. En kvinna ringer och varnar för att en mycket farlig man är i krokarna. Tre patruller skickas ut. Man ser honom på en gårdsplan, och när han inte släpper vapnet skjuter man för att döda, uppenbarligen utan att bry sig vem man skjuter på.

Därför att en tolvåring kan ju se att det här är en mongolid som aldrig skulle få hålla i ett riktigt vapen och som inte kan träffa en ladugård på fem meter.

Sedan upptäcker man att man har dödat fel kille. Och i din värld är det en professionell insats. I min värld är det tjänstefel.
Citera
2018-08-03, 23:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oskickligt!!! Tänk om detta vore i USA. Det skulle ha varit demonstrationer överallt mot polisbrutalitet.

Men i Sverige får man skjuta svenskar men aldrig HBTQ-personer eller migranter.

I USA demonstrerar de när afrikanskättade har blivit skjutna.
Citera
2018-08-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Vaddå svenskar var det här en typisk svensk för dig ?

Ja det var det, för vi skall ta väl hand om dom som är sjuka och är handicapade, detta är en världs-skandal och Sverige har blivit ett riktigt skitland.
Citera
2018-08-03, 23:40
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Vem har påstått att polisen uppträtt som en exekutionspatrull?

Det är inget begripligt misstag, det kommer utredningen att visa.

Vapnet såg äkta ut, och den storvuxne man som höll i det vägrade lägga ner det, och riktade det enligt uppgift mot polisen och gick mot dem.

Utredningen kommer att visa att det var ett fullt rimligt misstag, hur tråkigt det än är att Eric miste livet.

Edit: Om du inte heller tror att poliserna gjorde det med flit - vad tror du då egentligen? Vill du mest bara gnälla lite på kvällskvisten?
Citera
Medlem
Äppelkäcks avatar
Fint från Facebook:

”Vänder mig till alla jag känner som kör mc
På söndag kl 13 går det en mc kortege från Hemköp i Skarpnäck och in till norrbackagatan i Stockholm där Erik som hade downs syndrom tragiskt blev skjuten.
Erik var en god vän till familjen och detta är djupt tragiskt det som hänt.
Kortegen kommer inte på något vis vara en protest mot polisen utan enbart för att hedra Erik som älskade motorcyklar.
Denna kortege anordnas med Eriks familjs medgivande och mor och syster kommer även att åka med.

Dela detta så att så många som möjligt får ta del av detta och min högsta önskan är att vi skall få ihop en riktigt grym kortege som jag vet att vi i mc världen kan genomföra.

Då vi får förfrågningar om man får delta i kortegen med bil så givetvis får man det. Vill man delta i denna kortegen för Eriks minne men kör bil så är det en enorm glädje för oss att Eriks minne delas av så många som möjligt.

Stort tack från mig och min fru S... samt Eriks familj”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Nej han var vit, så det hade inte skett några demonstrationer övht.

Endast när svarta och hispanics blir skjutna så kravallas det, oavsett att den döde hade riktig pistol på sig och hade långt straffregister.

Tack. Äntligen riktiga åsikter här. BRA!
Citera
2018-08-03, 23:41
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag anser att du tillhör den sorten som skulle skitit på dig om du var på plats. Att sitta och raljera vid datorn precis som dom andra åsnorna fast du inte var på plats är bara en stor gäspning. Inga är så bra på att veta allting som dom vilka var på en helt annan plats. Om du känner igen dig i snubben som sköts är dina problem.

Du anser ja, en jävla nolla som tror sig ha varit på plats och vet så mycket mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tror du på fullt allvar att poliserna hade skjutit om de inte hade upplevt ett akut hot? Allvarligt? Är du så hjärntvättad av vänsterpropaganda att du tror på det?
Jag är övertygad om att minst en av poliserna upplevde situationen som akut hotfull och lika övertygad om att de resten av sitt liv kommer känna ångest över det tragiska utfallet av ingripandet.

Samtidigt har jag svårt att se framför mig att Eric for omkring som John Rambo på innergården och tvingade poliserna att tömma ett halvt magasin var för att få in en fatal träff.

Jag tror heltenkelt att ett skyhögt adrenalinpåslag,
Samt taskiga ingångsvärden i kombination med Erics handikapp ledde till beslutet att skjuta verkanseld, vilket med facit i hand var ett fatalt misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
När någon riktar ett skjutvapen mot mig (det händer tyvärr ibland när man instruerar nybörjare som inte riktigt förstått vad som menas med "säker riktning") så brukar min fulla uppmärksamhet ligga på vapnet, inte på ansiktet på den som håller i vapnet.

Du är inte heller polis som ska avgöra om det är en kille med downs eller ett fullständigt psykfall som tänker döda dig.

Det är därför som de bär vapen I tjänsten och inte andra. Man vill liksom att deras utbildning ska spela en viktig roll just här....
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men om polisen är så taggad då kan ju vem som helst i en portgång bli dödad. Om jag själv kommit och inte uppfattat vad polisen sagt på avstånd, gjort en rörelse mot fickan eller inner jackan, hade det varit ett skäl att skjuta mig, bara för att det bodde en farlig kriminell i närheten?

VAD FAN polisen är väl utbildad eller är allting skit i Sverige nu på grund av Pride och HBTQ? Vad är det som händer? Ett fall för Ackeljen eller vad hon kallar sig? NÅ, hycklare!

Hur lyckas du få detta till en HBTQ-fråga?
Citera
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Kom igen alla ni som försvarar polis klockan 04:00 är det ljust ute!
Ni har sett hur han ser ut inget ont men man ser hur han har downsyndroom!
Så alla med downs syndrom får rikta vapen mot polisen utan att de ska försvara sina liv, eller vad? Hur fan tänker du?

Denna tråd är full av autister som inte klarar av att sätta sig in i polisernas situation.
Citera
2018-08-03, 23:42
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Nej, det var han inte. En kvalificerad gissning om man inte har en aning om vad som hänt som skulle ha gett honom rätt 9 gånger av 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in