Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Var hon fortfarande pastor när den gifte mannen inledde sin relation med henne? Håller med om att vi inte ska kasta sten. Speciellt som ingen är utan "synd".
Vill inte dra åt OffT-hållet, men detta med att en församlingsansvarig, som ju LW under en tid varit, först viger ett par medlemmar ur församlingen, för att senare gå i säng med en av dem,är så pass anmärkningsvärt så det förtjänar ett visst utrymme i denna tråd.
Du skriver: "när den gifte mannen inledde sin relation med henne". Det där är nåt jag reagerar starkt på. Vet du att det var så det gick till? För i annat fall försöker du skapa en obehaglig trådsanning genom att utpeka SD som den felande och göra LW till ett viljelöst offer, det märker du väl?
Kan konstatera att ett så grovt övertramp som att gå i säng med en av dem man vigt, skulle i en extremförsamling kunna medföra en reaktion som innefattar ett fruktansvärt hårt straff. Vill understryka att jag INTE antyder att det är vad LW har råkat ut för!
Vill inte heller ge mig in i diskussionen om att nån skulle ha ringt runt och bett folk hålla tyst om t ex att LW på olika sätt skulle ha gått över gränsen, men en församling vill i första hand skydda just församlingen och i andra hand individen. I det här fallet skulle man då inte försöka skydda SD, utan kollektivet. Men om det är så här, det vet jag alltså ingenting om.