2018-08-03, 22:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jo, jag såg det. Men vilka belägg har du för att flera män var gifta?

SD, ML och JH är bekräftade hittills av de som kände de inblandade. Det har ju stötts och blötts hur många gånger som helst i tråden, t.ex. hur LW barn fick hålla en man hemlig i 1-2 år p.g.a. hans komplicerade livssituation (gift m barn) m.m. Det är bara ta fram honan6 lista med män, tror hon har skrivit vilka som är gifta eller fråga Schazz eller EGT.
Ni får tycka det är ett normalt dejtingliv, men för mig är en gift man en för mycket.
Nog om detta från mig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 22:38.
Citera
2018-08-03, 23:01
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD, ML och JH är bekräftade hittills av de som kände de inblandade. Det har ju stötts och blötts hur många gånger som helst i tråden, t.ex. hur LW barn fick hålla en man hemlig i 1-2 år p.g.a. hans komplicerade livssituation (gift m barn) m.m. Det är bara ta fram honan6 lista med män, tror hon har skrivit vilka som är gifta eller fråga Schazz eller EGT.
Ni får tycka det är ett normalt dejtingliv, men för mig är en gift man en för mycket.
Nog om detta från mig.

Förstår vad du menar. Problemet med den här typen av resonemang som hela tiden återkommer i tråden (inte just från dig) är dock att det blir en snedvriden skuldöverföring. Om någon agerar moraliskt tveksamt här är det snarare den gifte mannen, som bedrar sin fru. Ansvaret för deras relation ligger inte på LW.

Detta är inte specifikt riktat mot dig men tråden är smockfull av teorier som går ut på att skuldbelägga offret, illa maskerat med att man bara vill ge hela bilden av bo för att på så sätt kunna förstå gm.
Citera
2018-08-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tack, och jag ber om ursäkt att jag hugger lite för hårt. Inte värdigt varken LW eller tråden alla gånger.
Ska inte försöka ta billiga poäng eller misskreditera dig. Du är ju lite vettig emellanåt

Det är lite luddigt och lite beroende på vilken polis man pratar med. Vid något tillfälle vägrade polisen ens ringa från sina tjänstemobiler, utan hänvisade att dom inte fick i det läget efterforska personen. Oftast provar dom själva att ringa den försvunna personens mobil.
Jag är osäker på hur polisen ska agera exakt vid anmälan. Det är en bedömningsfråga från fall till fall. Men som detta exempel, att exmannen anmäler sin exfru som försvunnen, då går inte polisen in med pejling. Det måste mycket mer till det.
Tror det står ganska ordagrant: "Polisen måste göra bedömningen att personen inte håller sig borta frivilligt innan efterforskning av personen får inledas".
Nu kommer någon att skriva att polisen kanske gjorde den bedömningen av vad UW sa. Jo, det finns faktiskt på kartan att en polisman gör den bedömningen där på plats, utan andra bevis än det exmannen säger. Filtret ligger högre upp, först yttre befäl, sen in till vakthavande sen TROR jag att det måste till ett beslut till innan pejling får initieras. Dessa filter vill då ha torrt på fötterna och går inte händelserna i förväg. Frågan ställs "Vad säger att hon inte håller sig borta frivilligt".
TROR att det sedan måste upprättas någon form av anmälan med att just det kriteriet är avfört (håller sig undan frivilligt).

Kan vi inte ha en polis här på tråden som skriver EXAKT vad som gäller, utan att beröra fallet.

Sammanfattningsvis: Dom började inte pejla hennes mobil direkt, TROR JAG.

Hakar upp mig på sista raden: när polisen bedömer händelsen som människorov borde man väl ha pejlat mobilen omgående (ev. via teleoperatören) eftersom den bortrövade riskerar att bli mördad. Det är ju bråttom!
Citera
2018-08-03, 23:03
Bannlyst
Citat:
Nog om detta från mig.

Kan du inte skriva ner dom i en sammanfattning?
Det var väl en granne också skrev du till mig tidigare i dag.

Dom du nämner som bekräftade var någon med och bevittnade dom i sänghalmen?!

Men den gifta man SD som dejtade syndade inte han?
Senast redigerad av Banannn 2018-08-03 kl. 23:19.
Citera
2018-08-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var hon fortfarande pastor när den gifte mannen inledde sin relation med henne? Håller med om att vi inte ska kasta sten. Speciellt som ingen är utan "synd".
Vill inte dra åt OffT-hållet, men detta med att en församlingsansvarig, som ju LW under en tid varit, först viger ett par medlemmar ur församlingen, för att senare gå i säng med en av dem,är så pass anmärkningsvärt så det förtjänar ett visst utrymme i denna tråd.

Du skriver: "när den gifte mannen inledde sin relation med henne". Det där är nåt jag reagerar starkt på. Vet du att det var så det gick till? För i annat fall försöker du skapa en obehaglig trådsanning genom att utpeka SD som den felande och göra LW till ett viljelöst offer, det märker du väl?

Kan konstatera att ett så grovt övertramp som att gå i säng med en av dem man vigt, skulle i en extremförsamling kunna medföra en reaktion som innefattar ett fruktansvärt hårt straff. Vill understryka att jag INTE antyder att det är vad LW har råkat ut för!
Vill inte heller ge mig in i diskussionen om att nån skulle ha ringt runt och bett folk hålla tyst om t ex att LW på olika sätt skulle ha gått över gränsen, men en församling vill i första hand skydda just församlingen och i andra hand individen. I det här fallet skulle man då inte försöka skydda SD, utan kollektivet. Men om det är så här, det vet jag alltså ingenting om.
Citera
2018-08-03, 23:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Förstår vad du menar. Problemet med den här typen av resonemang som hela tiden återkommer i tråden (inte just från dig) är dock att det blir en snedvriden skuldöverföring. Om någon agerar moraliskt tveksamt här är det snarare den gifte mannen, som bedrar sin fru. Ansvaret för deras relation ligger inte på LW.

Detta är inte specifikt riktat mot dig men tråden är smockfull av teorier som går ut på att skuldbelägga offret, illa maskerat med att man bara vill ge hela bilden av bo för att på så sätt kunna förstå gm.

Det handlar väl inte så mycket om att "förstå gm"? Mord har ju oftast någon orsak (betyder inte detsamma som att man anser det rätt). Konflikter grundat i svartsjuka är väl tyvärr inte helt ovanliga bakgrunder till mordhistorier.
Pengar kan också vara en orsak, men mer sällsynt i Sverige i vart fall.
Citera
2018-08-03, 23:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser

Jag förstår vad du menar och den gifte männen har större skuld givetvis. Däremot tyckte jag inte om att man började ett drev mot JG som jag upplevde det, på grund av han skulle ha bett umgängeskretsen att hålla tyst och jag uppfattade det som att han kunde bett dem hålla tyst om hennes försvinnande som polisen ville initialt plus att de inte skulle läcka onödig info om BO liv till media, forum m.m.
Men det var nog ett missförstånd från min sida, men man kan inte veta säkert. I nuläget är det bara Sh Holmes som sagt detta och jag ville vara kritisk.
Självklart är det inget som jag vill eller planerade ta upp angående BO. Tyvärr blev det så ikväll.
Citera
2018-08-03, 23:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn

Men människor är inte lika. Vi har olika förväntningar på dem beroende av deras erfarenhet, bakgrund, utbildning, yrken etc.
Citera
2018-08-03, 23:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nog om detta från mig.

Hold your horses!

Det finns inget belägg för att hon varit med någon annan gift man än SD. Allt annat är obekräftat.

Ska du också börja skapa trådsanningar.
Citera
2018-08-03, 23:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn

Dom du nämner som bekräftade var någon med och bevittnade dom i sänghalmen?!

Grannen var det någon annan som skrev om efter mordet. En familj som lagt upp sin bostad till försäljning och hen länkade till mäklarsidan och tyckte det var konstigt.
Sedan nämnde EGT idag att hen inte kunde släppa funderingar på någon granne till LW icg om vi skulle spåna på det o.s.v. så mindes jag grannen som sålde bostaden. DÄRFÖR tog jag upp grannen som svar till EGT, sedan var det du själv som svarade på det inlägget och sedan fortsatte det.
Citera
2018-08-03, 23:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nog om detta från mig.

Jag vet att det tidigare har diskuterats i tråden. Jag har även koll på listan med män som ingick i Lenas burkletarkrets. Men förutom SD så har det väl inte bekräftats att någon annan gift man har haft en sexuell relation med LW?

Det jag även reagerar på är att du skrev ”hennes syndiga leverne med olika män”. I nästa inlägg så skrev du att det handlade om gifta män.
Om du inte förstår att det du skriver uppfattas som moraliska pekpinnar och skuldförflyttning så kommer vi nog inte vidare. Nog om detta för mig med.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-03 kl. 23:38.
Citera
2018-08-03, 23:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hold your horses!

Det finns inget belägg för att hon varit med någon annan gift man än SD. Allt annat är obekräftat.

Ska du också börja skapa trådsanningar.

Schazz och EGT har datum för när de hade relation och sedan tog faktamaskinen Cloudedcrystalbeam fram att dessa män var gifta under samma tidpunkt. Eller minst ett av männen iaf. Måste kolla upp om det var båda.

Så jag anser det vara ganska bekräftat. Mer än den mesta s.k. info som läggs fram här och tas för sanning direkt. Som den infon om JG ikväll!

Vänligen skriv inte om detta mer åtminstone inte på så vis att jag upplever mig kränkt som när du påstod nu att jag är trådsanningskapare. För då fortsätter jag göra allt för att bevisa att det jag blir anklagad inte stämmer och då kommer jag skriva mer om detta. Vilket jag egentligen inte vill. Så nog om det nu.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in