2018-08-03, 21:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är polisens vilja om förundersökningssekretess! Nu är det helt plötsligt dåligt att LWs bekanta ombedes hålla tyst? Ni bara letar efter en annan syndabock.

Förut lät det här i tråden att vi ska respektera förundersökningssekretess och det var bra att det inte läckte ut någon information m.m.

Men då var ju inte JG den vi diskuterade förstås. Allt han gör måste ju vara fel.

Det är stor skillnad på förundersökningssekretess och att en privatperson ringer runt och ber att vännerna inte ska yppa något till polisen! Hur du ens fick till den här jämförelsen är ofattbart.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-03 kl. 22:18.
Citera
2018-08-03, 21:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Va? Lenas syndiga leverne med alla män. Vad menar du med det? Hon har ju varit skild hur länge som helst.

Jag hann då med fler karlar än vad som figurerat när jag var singel mellan två fasta förhållanden på ett år typ.

Hur många blir det om man slår ut hennes karlar på alla hennes singelår, knappt ingenting.

Förstår inte hur du tänker. 😠

Jag vill inte gå in i denna diskussion men det anses av många vara syndigt att dejta gifta män. Nog om det. Jag svarade enbart för att du frågade eftersom du inte förstod trots allt som hittills framkommit om LW i tråden hur jag kunde anse detta.
Jag vill iaf inte skriva om sådant om ett stackars BO så svarar inga mer sådana här frågor. Men det är OCKSÅ helt oacceptabelt att jag ska ifrågasättas som du gör t.ex. att jag skulle anse vanligt dejtande med män vara syndigt, vilket inte alls är fallet.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 22:02.
Citera
2018-08-03, 21:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är stor skillnad på förundersökningssekretess och att en privatperson ringer runt och ber att vännerna inte ska yppa något till polisen! Hur du ens fick till den här jämförelsen är ofattbart. Jösses.

Läs mina senare inlägg att jag misstolkade hans inlägg. Det stod inte i inlägget att det vara tyst "till polisen". Det stod bara att vara tyst! Då är det rimligt att anta att hen menade det som en av vännerna gick ut och skrev på Facebook att polisen hade bett dem hålla tyst om försvinnandet.

Du om någon borde förstå hur inlägg misstolkas ibland. Du har också missförstått några gånger här. Det händer.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 21:58.
Citera
2018-08-03, 21:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det bör åtminstone inte ha rört sig om SD's egen sommarstuga, eftersom det framgick att klagan över beslaget kom från anhöriga till SD.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jag tänker tvärtom? Anhöriga klagar över beslaget?

Tillägg:
Men rykten i tråden säger att det var JG:s sommarstuga och hela familjen till SD kan ju varit där. Så att beslagen är anhörigas talar ju inte något om vem som äger sommarstugan menar jag.
Senast redigerad av notknapparen 2018-08-03 kl. 22:03.
Citera
2018-08-03, 22:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Syndiga leverne med alla män?! Vad menar du egentligen och i vad grundar du det påståendet?

Har svarat Cocinella redan. Går inte in på det mer.
Citera
2018-08-03, 22:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Säkert båda. Men om han var Lenas vän också vill han nog inte att hennes minne ska befläckas.

Dessutom kan jag ha missförstått, igen. Jag trodde Sh Holmes menade att JG sa till alla vänner att hålla tyst och inte berätta till andra (t.ex. fick ju inte LW:s vänner berätta om hennes försvinnande för någon de första dagarna)
INTE att Sh Holmes menade att JG ber alla hålla tyst med info till polisen.

Då blir jag lika upprörd som innan, men på JG istället.

Snarare tänker jag att han kanske uppfattat att det liknat viskningsleken då och sagt ifrån om det kanske än att polisen bett honom att få tyst på övriga. Det senare är ju verkligt udda om man ber någon med utländsk bakgrund om något som om det ställs på yttersta spets kanske skulle ses som tangerande övergrepp i rättssak?
Citera
2018-08-03, 22:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har redan föreslagit att du ska skriva på ditt modersmål och kanske få svar på detsamma för att undvika missförstånd. Se f. ö. min Edit.

Ang. din edit kan det stämma att han bett dem att inte läcka till media, olika forum o.s.v.
Det blir nog mer missförstånd om jag gör på det sättet, jag minns att du föreslagit det tidigare.
Citera
2018-08-03, 22:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt. SD har en välutvecklad manipulativ förmåga tycks det mig.

Ja, och är SD involverad på något sätt riskerar han att åka dit på övergrepp i rättssak.
Citera
2018-08-03, 22:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Har svarat Cocinella redan. Går inte in på det mer.

Jo, jag såg det. Men vilka belägg har du för att flera män var gifta?
Citera
2018-08-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ang. din edit kan det stämma att han bett dem att inte läcka till media, olika forum o.s.v.
Det blir nog mer missförstånd om jag gör på det sättet, jag minns att du föreslagit det tidigare.

Vet inte om det är ett språkligt problem som missförstånden grundar sig i egentligen? Kanske. Du har samma problem och ger samma förklaring i andra trådar du medverkar i har jag märkt dvs språket.

Kanske engelska/amerikanska vore bättre?
Citera
2018-08-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang LW:s leverne och då i diskussionen om att detta leverne kanske inte borde spridas till t ex sociala medier (alt Flashback):

När det blev synd undrar du?
Den pastor som först viger ett par för att därefter ha samlag med en av dem, anses av normala kristna samfund begå en allvarlig och näst intill oförlåtlig synd. Nu vet du!

Att sekter som utåt iklär sig kristen skrud, likt pingstförsamlingen i Knutby, bland sina pastorer finns de som ibland grovt åsidosätter sina plikter, det lärde vi oss den hårda vägen med mord och mordförsök 2004.

Jag avstår från att utpeka en mördad trebarnsmamma som syndig, vill inte kasta sten, men i sak tror jag många kristna skulle stämpla hennes agerande som minst sagt okristligt, närmast syndigt.

Var hon fortfarande pastor när den gifte mannen inledde sin relation med henne? Håller med om att vi inte ska kasta sten. Speciellt som ingen är utan "synd".
Citera
2018-08-03, 22:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Åsa Hiding gamblade som i pokers "ess i ärmen" ungefär då.
Vad skulle Åsa längre fram i utredningen vinna på det förutom den emotsedda tillfredsställelsen att inför rättens ledamöter sätta SD på plats?

Det är tyvärr omöjligt för mig att veta, då jag inte har någon insyn i utredningen. Men om hon har något mer komprotterande så är det något som dom vill att SD inte får nys på, så att de genom förhör med honom ska få hans trovärdighet på fall, och kanske till och med i ett senare skede få honom att erkänna. En förundersökning går igenom olika utredningsfaser. I en av faserna så behöver Förhörsledaren få svar från den misstänkte som rör utredningsmaterial och då är det viktigt att den misstänkte inte har vetskap och kunskap om detta materialet när just dessa frågor ställs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in