2018-08-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Nu börjar det klarna. En arabisk man springer fram till poliserna och skriker på arabiska att Eric är ofarlig. Snacka om att poliserna måste blivit nervösa. IS och terror måste snurrat i deras huvud. Araben bidrog sannolikt till Erics död.
Världsmästaranalysen, rena doktorsavhandlingen.
Citera
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Problemet är att ger man snuten fria tyglar att skjuta folk i benen när de känner för det så kommer en viss andel vanligt hyggligt folk att också drabbas pga att det alltid finns en felmarginal. Det kanske inte gör dig något men jag gillar inte tanken på att en 22-årig finnig brud/grabb har rätt att sätta en kula i benet på mig bara för att den polisen har en dålig dag.

När polisen kommer skall buset ta av sig kepsen o lyssna.

Det har gått för långt i vissa områden.
Batikhäxan med blogg i en vänstertidning förstår inte hur det är för en polis att rycka ut med 10 kollegor mot 100 som kastar sten i Alby.
Batikhäxornas kompisar jobbar på Svt Tv4 SR Exp Aftbld...o alla andra tidningar.
Citera
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tycker att polisen kan skjuta oftare , men lite lägre ner mot benen.

Ingen skall jiddra mot en polis.
Respekten skall inpräntas i buset.

Hur kan man bära en vapenattrapp 04 i centrala Sthlm utan att föräldrarna ställs till svars?

Vi förlorar inga skattekronor på denna incident snarare tvärt om. Killen var dåligt fostrad av sina föräldrar.
Det är svårt nog att träffa överkroppen på en person. Lycka till med benen. Man skjuter för att döda, eller så skjuter man inte alls. Du riktar inte ens ett oladdat vapen mot en person du inte är beredd att döda.
Citera
2018-08-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tom=till och med.

nej
Citera
2018-08-03, 21:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Det är svårt nog att träffa överkroppen på en person. Lycka till med benen. Man skjuter för att döda, eller så skjuter man inte alls. Du riktar inte ens ett oladdat vapen mot en person du inte är beredd att döda.

Inget större förlorat i detta ärende.

Förstår att mamman har ångest över att hon köpte pistolen
Citera
2018-08-03, 21:28
Medlem
Citat:
Nu börjar det klarna. En arabisk man springer fram till poliserna och skriker på arabiska att Eric är ofarlig. Snacka om att poliserna måste blivit nervösa. IS och terror måste snurrat i deras huvud. Araben bidrog sannolikt till Erics död.

Jag såg precis det där på SVT Aktuellt och undrar hur han skulle kunna göra sig förstådd på arabiska. Poliserna inbillade sig säkert att de hörde någon vråla "allahu akbar". Poliserna borde ändå ha sett på långt håll att personen hade något form av syndrom.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ett vittne till polisens skjutning ville förklara för dem att Eric var sjuk, men fick då en pistol riktad mot sig själv. Vad fan är det för jävla amatörpoliser de skickat ut egentligen?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vittne-stotte-pa-20-arige-eric-bara-minuter-innan-skjutningen

Men vad fan gjorde araben ute kl. 04.00 på natten mitt i veckan. Är hela jävla stan vaken då eller? Är han jourkirurg på S:t Göran? Är det flyktingboende där eller? Polisen visste ju inte vad de hade att vänta, och så kommer en arab fram som bara talar arabiska. Ser ut som en terrorist gör han också. Klart att de avvisar honom. Vad skulle du själv gjort som polis?

Om folk kunde gå och lägga sig och sova senast kl. 23.00 varje dag så skulle ingenting av det här hänt. För många som har för mycket fritid i Sverige idag.
Citera
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
6 st dödsskjutningar i år, mest psykfall och vi har bara kommit till början av augusti. Normalt s a s sker det en dödsskjutning per år. Det måste bli svårare för svensk polis att ta till vapen. Precis som i Norge ska svensk polis ha sina vapen i bilarna och bara tas fram när situationen i förväg kan bedömas som riskabel. Ge sej på ett mongo med en intelligens som en treåring. Fy fan. Det är fan i mej mord.

6 skjutningar hittills i år tyder på en större egenmäktighet hos polisen generellt. Jag menar att detta är frukten av politikernas gullande med poliser som grupp. Är det ingen av höga vederbörande som begriper att våldsmonopolet måste hållas i strama tyglar. Annars löper det amok som det är på väg att göra nu. Politikerna har ju sinsemellan haft rena tävlingen i attt gulla mest med denna farliga yrkesgrupp. Det drabbar sist och slutligen de medborgare som betalar dyra pengar för skiten.
Det är inte polisen som blivit mer skjutglada. Det är samhället som blivit råare. Men skyll på polisen du när landet brinner.
Citera
2018-08-03, 21:31
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
I Sverige avskaffades omyndighetsförklaring år 1989. Alla som är 18 år och äldre är myndiga. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Myndig

Det är inte det intrycket jag fått men det florerar mycket info så det kan ju vara fel.
Jag har inte påstått ett skit kring kön och läggning, jag har till och med ifrågasatt och begärt källa (här och här), ditt kioskmongo!

För övrigt rätt lustigt, du påstår att jag skrivit felaktiga påståenden och så visar det sig att jag inte påstått något som du tror och att jag har rätt och du har fel gällande omyndighetsförklaring.
Nej, du har fel.
Jag har aldrig påstått att Eric blivit omyndigförklarad. Omyndigförklarad innebär nämligen att en person som tidigare i juridisk mening varit myndig fråntas den rätten. En person i Sverige som har en tillräckligt grav utvecklingsstörning är myndig till ålder, men har inte möjlighet att fatta egna juridiska beslut. OMan har då en god man eller en vårdnadshavare, oftast en förälder. Och detta konstateras rätt så tidigt i personens levnad, långt innan myndighetsåldern nås. Så någon myndighet i den mening som gäller för dig och mig når aldrig vissa personer.

Ooops!

För övrigt, om jag har blandat ihop dina inlägg med någon annan användares, eller missförstått intentionen med dina inlägg, så ber jag förbehållslöst om ursäkt. Då har jag gjort fel.
Senast redigerad av PlutoJ 2018-08-03 kl. 21:35.
Citera
2018-08-03, 21:32
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Förklaringen är given idag på AB.
Polisen agerade korrekt utifrån sina ingångsvärden på utryckningen.

Otrolig djävla otur för killen.
Citera
2018-08-03, 21:33
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:

Sicken dåre du är. Polisen dödar och du skyller på allmänheten.
Citera
2018-08-03, 21:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Man skulle aldrig använda elpistol mot en person med ett skjutvapen.

Stämmer. De som vi gett tillstånd att potetiellt utöva våld i tjänst vill vara ett pinnhål högre på kapacitetsstegen än de gärningspersoner de kan möta. I USA har man mer eller mindre bytt ut sina MP5r (9mm eller liknande) mot M4 (5.56mm) då skyddvästar blivit vanligare samt att de pistoler som kriminella kan få tag i är modernare och antagligen fler än för 40 år sedan.

Många börjar då yla om dödlighet och att polisen VILL döda folk. Det handlar inte om att man vill straffa utan att man kan förhindra att civila och tjänstepersoner skadas eller dödas, all form av våld kan vara dödligt, även elchocker eller kemikaler från sprayer. Eller tror Flashbacks genier att poliser i en hotsituation kan se om någon har ett hjärtfel eller akut allergi mot vissa kemikalier?

Om vi bytte ut alla pistoler mot tazers eller pepparspray och två - tre poliser strök med skulle vi få fler uppsägningar än när Eliasson ordbajsade som mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in