2018-08-03, 21:16
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det kan ha varit aliens också, som störde med inplanterade röster.

Varför skulle polisen provocera en downie med leksakpistol, och meja ner den? Vad tror ni egentligen om folk? Tror ni att poliser är en egen ras? De hade inte skjutit om de hade sett att det var en downie med en leksakspistol.

Nej, sanningen är troligen att dom sköt för att dom trodde att dom mötte en kvinnomisshandlande våldverkare och inte brydde sig om att ta reda på vem dom mötte. Att det finns olika typer av människor i centrala Stockholm klockan fyra på morgonen gick förbi deras radar, dom ville bara pumpa honom full med bly om han inte gjorde som dom sade.
Citera
2018-08-03, 21:17
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jag ser inga orangea detaljer på bilden.

Och hur i helvete ska snuten se om magasinbrunnen är tom? fö kan ett vapen vara skarpladdat även utan magasin isatt.
Tom=till och med.
Citera
2018-08-03, 21:17
Medlem
perry2s avatar
Tycker att polisen kan skjuta oftare , men lite lägre ner mot benen.

Ingen skall jiddra mot en polis.
Respekten skall inpräntas i buset.

Hur kan man bära en vapenattrapp 04 i centrala Sthlm utan att föräldrarna ställs till svars?

Vi förlorar inga skattekronor på denna incident snarare tvärt om. Killen var dåligt fostrad av sina föräldrar.
Citera
2018-08-03, 21:18
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det kan ha varit aliens också, som störde med inplanterade röster.

Varför skulle polisen provocera en downie med leksakpistol, och meja ner den? Vad tror ni egentligen om folk? Tror ni att poliser är en egen ras? De hade inte skjutit om de hade sett att det var en downie med en leksakspistol.

Men, men, men Kakan Hermansson har ju skrivit ACAB!

Jag är själv intresserad av hur folk vill få ihop den här straffteorin - att snuten medvetet skulle vilja skjuta ner en person med Downs för att statuera ett exempel.

1. Vad skulle motivet vara?
2. Varför skulle man välja det här tillvägagångssättet?
3. Varför skulle en grupp poliser välja att riskera att offra sin karriär eller rent av hamna i fängelse?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Knepig artikel på SVT Nyheter.
Moohialdin Ali Al Surmi mötte 20-årige Eric på en innergård bara minuter innan han blev skjuten av polisen. Efter skjutningen gick Moohialdin, som bara talar arabiska, fram till poliserna för att förklara mannens mentala tillstånd. Då fick han själv en pistol riktad mot sig, berättar han för SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vittne-stotte-pa-20-arige-eric-bara-minuter-innan-skjutningen
Hur kan man vara i Sverige men inte kunna tala vare sig svenska eller engelska? Turist? Asylsökande?
Hur ska en svenskt polis kunna förstå arabiska?
Kan vittnet faktiskt genom att inte kunna förmedla sig med polisen förvärrat situationen? Kanske fick polisen vissa vibbar?

Varför vart han ursatt av pistolhot?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En ”protestaktion” förväntas ha sina spelregler, från båda sidor sett. Om ”ungdomar” dessutom protesterar mot ”polisvåld” eller ”samhället”, så skulle det uppfattas som en bekräftelse och ett övervåld om iofs rättmätigt nödvärnsvåld användes som svar. Det leder historiskt till ett kluvet och oönskat samhälle, där det mesta ändå går att lösa med dialog, då protesterna är politiska till sin natur, och (vanligen) en anmaning till dialog och förändring. Dessutom utgår man tyst ifrån att ”mobben” (samtliga eller några) inte förstår sina handlingar och sitt eget bästa, och det vore oärligt och omänskligt att svara med dödligt våld. Vilket dock händer från och till. Beroende på hur mobbens uppsåt uppfattas och om saker riskerar att balla ur totalt.

Bland annat.
Protestaktion?
Tillåt mig småle.

Det handlar inte om nåt annat än att markera revir - ett revir man själva vill styra i utan polisiär (och övrig samhällelig) inblandning.

Och stenkastning mot ambulans och brandkår, är det också (host-host harkel) ”protestaktion”?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Personer med tillräckligt svåra intellektuella funktionshinder har vårdnadshavare och är inte att betrakta som myndiga.
I Sverige avskaffades omyndighetsförklaring år 1989. Alla som är 18 år och äldre är myndiga. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Myndig
Citat:
Nej. Man har inte hittat två leksaksvapen. Bilden på leksaksvapnet är taget i direkt anslutning till polisinsatsen, efter Eric blev skjuten, av en granne. Det som hittats senare är en patronhylsa.
Det är inte det intrycket jag fått men det florerar mycket info så det kan ju vara fel.
Citat:
Du sprider så mkt skitsnack i den här tråden, om automatvapen, leksaksvapen, polisernas kön och sexuella läggning och jag vet inte vad.
Jag har inte påstått ett skit kring kön och läggning, jag har till och med ifrågasatt och begärt källa (här och här), ditt kioskmongo!

För övrigt rätt lustigt, du påstår att jag skrivit felaktiga påståenden och så visar det sig att jag inte påstått något som du tror och att jag har rätt och du har fel gällande omyndighetsförklaring.
Citera
2018-08-03, 21:19
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Hur många skott avlossade, förutom de tre i magen på stackarn?

Hur många som helst uppenbarligen. Den skjutglada trion tycks ha tömt magasinen. Fönster, väggar, hela jävla innergården var ju perforerad av skott kunde man se på SVT-Aktuellt nyss. Man blir inte jätteförvånad om det snart framgår att dom laddat om och dragit iväg nya salvor också.
Citera
2018-08-03, 21:19
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ett vittne till polisens skjutning ville förklara för dem att Erik var sjuk, men fick då en pistol riktad mot sig själv. Vad fan är det för jävla amatörpoliser de skickat ut egentligen?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vittne-stotte-pa-20-arige-eric-bara-minuter-innan-skjutningen

Det är svårt att förstå honom när han inte kan göra sig förstådd på det svenska språket och skriker "habbla habbla habbla". Jag förstår att folk är arga för skjutningen. Det rättfärdigar dock inte idiotisk, blind kritik. Pajas.
Citera
2018-08-03, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av determinedtobeme
Aha. Och flera poliser som sköt samtidigt antagligen.

Oftast är reaktionstid mer eller mindre likadan så att flera poliser skjuter samtidigt är inte ovanligt. Då kommer gm ha x antal kulor i sig.
Citera
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
OBS!
Nu, kl 21.07, går solen ner över Stockholm.
Ni i närheten kan titta ut och se hur ljust det är.
Om 50 minuter är ljuset ungefär som det var kl 04.05 igår då Eric blev skjuten enligt uppgifter till hans mamma.

6 st dödsskjutningar i år, mest psykfall, och vi har bara kommit till början av augusti. Normalt s a s sker det en dödsskjutning per år. Det måste bli svårare för svensk polis att ta till vapen. Precis som i Norge ska svensk polis ha sina vapen i bilarna och bara tas fram när situationen i förväg kan bedömas som riskabel. Ge sej på ett mongo med en intelligens som en treåring. Fy fan. Det är fan i mej mord.

6 skjutningar hittills i år tyder på en större egenmäktighet hos polisen generellt. Jag menar att detta är frukten av politikernas gullande med poliser som grupp. Är det ingen av höga vederbörande som begriper att våldsmonopolet måste hållas i strama tyglar. Annars löper det amok som det är på väg att göra nu. Politikerna har ju sinsemellan haft rena tävlingen i attt gulla mest med denna farliga yrkesgrupp. Det drabbar sist och slutligen de medborgare som betalar dyra pengar för skiten.

Det är för lätt för dom att bara slita fram sitt vapen och panga på. Dom är ju så behängda med olika sorters utrustning att dom ser ut som julgranar. Det skramlar ju om dom när dom kommer fram och stöter. Nej. Ner med vapnen i bilarna och låt insatschefen bestämma när dom ska fram. Med vapnen dinglande vid höften växer kammen på brushuvuden inom kåren och det leder till sån här dödlig destruktivitet.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-03 kl. 21:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Nu sitter det en djäkla f*tta i aktuellt och kritiserar polisen, hon vägrar ta åt sig av det regionpolischefen säger, maler på som en djäkla symaskin. Lätt för henne att sitta där i studion och kritisera polisen. Blir så djäkla förbannad på reportrar som henne. Hon verkar inte förstå att även folk med downs syndrom kan skjuta med vapen. Enligt henne ska man tydligen inte få skjuta ett potentiellt hot som har en mental nedsättning.

Hur många downies har skjutit någon? Hur många downies har tillgång till vapen? Du får det låta som att downies inte håller på med något annat än skjuter folk. Polisens upplevda hot saknade alla proportioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in