2018-08-03, 21:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vi vet ingenting om omständigheterna. Det var troligtvis polisen som bad honom informera alla i t.ex. geocach kretsen att de skulle hålla tyst.

För det andra kan han ha bett alla att hålla tyst om Lenas syndiga leverne med alla män, barnmisshandsanmälningar m.m. Inte läcka till sådana här sidor som FB t.ex.

Va? Lenas syndiga leverne med alla män. Vad menar du med det? Hon har ju varit skild hur länge som helst.

Jag hann då med fler karlar än vad som figurerat när jag var singel mellan två fasta förhållanden på ett år typ.

Hur många blir det om man slår ut hennes karlar på alla hennes singelår, knappt ingenting.

Förstår inte hur du tänker. 😠
Citera
2018-08-03, 21:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG
Det knepiga med honom förutom hans ovillkorliga lojalitet mot SD är följande.
När LW försvunnit kontaktade JG många i bekantskapskretsen och bad dom hålla tyst om vad de visste och inte sprida något.
Väldigt konstigt agerande, själv hade jag uppmanat alla att berätta och sprida allt de visste för att hitta LW, och senare för att hitta hennes mördare.
JG ville tvärt emot att alla skulle hålla tyst.

Det där är mycket allvarligt. Det skulle i slutändan kunna leda till att JG blir misstänkt för skyddande av brottsling.
Citera
2018-08-03, 21:28
Medlem
Ang LW:s leverne och då i diskussionen om att detta leverne kanske inte borde spridas till t ex sociala medier (alt Flashback):
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Syndiga leverne? När blev det ett synd att ha relationer som ensamstående?
När det blev synd undrar du?
Den pastor som först viger ett par för att därefter ha samlag med en av dem, anses av normala kristna samfund begå en allvarlig och näst intill oförlåtlig synd. Nu vet du!

Att sekter som utåt iklär sig kristen skrud, likt pingstförsamlingen i Knutby, bland sina pastorer finns de som ibland grovt åsidosätter sina plikter, det lärde vi oss den hårda vägen med mord och mordförsök 2004.

Jag avstår från att utpeka en mördad trebarnsmamma som syndig, vill inte kasta sten, men i sak tror jag många kristna skulle stämpla hennes agerande som minst sagt okristligt, närmast syndigt.
Citera
2018-08-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det där är mycket allvarligt. Det skulle i slutändan kunna leda till att JG blir misstänkt för skyddande av brottsling.

Exakt. SD har en välutvecklad manipulativ förmåga tycks det mig.
Citera
2018-08-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang LW:s leverne och då i diskussionen om att detta leverne kanske inte borde spridas till t ex sociala medier (alt Flashback):

När det blev synd undrar du?
Den pastor som först viger ett par för att därefter ha samlag med en av dem, anses av normala kristna samfund begå en allvarlig och näst intill oförlåtlig synd. Nu vet du!

Att sekter som utåt iklär sig kristen skrud, likt pingstförsamlingen i Knutby, bland sina pastorer finns de som ibland grovt åsidosätter sina plikter, det lärde vi oss den hårda vägen med mord och mordförsök 2004.

Jag avstår från att utpeka en mördad trebarnsmamma som syndig, vill inte kasta sten, men i sak tror jag många kristna skulle stämpla hennes agerande som minst sagt okristligt, närmast syndigt.

OK då förstår jag bättre just din utgångspunkt.
Citera
2018-08-03, 21:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
JG
När LW försvunnit kontaktade JG många i bekantskapskretsen och bad dom hålla tyst om vad de visste och inte sprida något.
Väldigt konstigt agerande, själv hade jag uppmanat alla att berätta och sprida allt de visste för att hitta LW, och senare för att hitta hennes mördare.

Ville han att de skulle hålla totalt tyst eller tyckte han inte att man skulle dryfta saker för mycket sinsemellan (utan kontakta polisen isåfall)? Det senare är ju ändå lite vettigt eftersom vittnen lätt kan påverka varandra.
Citera
2018-08-03, 21:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
JG

Tack för att du delar med dig av detta!
Det låter väldigt konstigt att någon (JG) INTE vill att allt som finns att veta om en person som försvunnit kommer fram.
Vad finns det att dölja? Och vad i det dolda kan vara värre än att den som försvunnit inte kommer tillrätta?
De flesta anser nog att det är värt att få upp all skit till ytan om det innebär att en försvunnen person hittas. Särskilt om det gäller en kompis.
Citera
2018-08-03, 21:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Vi vet ingenting om omständigheterna. Det var troligtvis polisen som bad honom informera alla i t.ex. geocach kretsen att de skulle hålla tyst.

För det andra kan han ha bett alla att hålla tyst om Lenas syndiga leverne med alla män, barnmisshandsanmälningar m.m. Inte läcka till sådana här sidor som FB t.ex.

Syndiga leverne med alla män?! Vad menar du egentligen och i vad grundar du det påståendet?
Citera
2018-08-03, 21:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Snarare tvärtom. Om nu åklagare sparade något ess i ärmen så gjorde hon det för att längre in i utredningen kunna linda SD mer runt sitt finger för att sen kunna sätta honom på plats.
Åsa Hiding gamblade som i pokers "ess i ärmen" ungefär då.
Vad skulle Åsa längre fram i utredningen vinna på det förutom den emotsedda tillfredsställelsen att inför rättens ledamöter sätta SD på plats?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-03 kl. 21:55.
Citera
2018-08-03, 21:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej men nu misstolka de jag inlägget så eftersom det inte stod specifikt att det var till polisen det skulle hållas tyst till.
Har inte alla redan fattat att jag missförstår ibland och sedan spinner jag iväg? Bara försök förklara för mig igen isf.
Jag har redan föreslagit att du ska skriva på ditt modersmål och kanske få svar på detsamma för att undvika missförstånd. Se f. ö. min Edit.
Citera
2018-08-03, 21:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Till skillnad från dig är Simon Andersson snarast övertydlig om att hans slutsatser hänför sig till en studie/avhandling som avsåg 2016.

Inte hur den misstankegraden tillämpas idag (2018) och då specifikt i detta fall.

Vad till skillnad från mig.
Tycker du inte jag varit tydlig med att avhandlingen publiceriades hösten 2016 som jag gjort vid varje tillfälle jag berört avhandlingen? Det blir ett underligt påstående emedan huvudskälet till ett av mina poster var att avhandlingen var så sent publicerad som 2016. Det framgick också i inlägget som du nu svarade på om du tagit med hela mitt inlägg.

Vidare är avhandlingens ändamål och tillblivelse i högsta grad ämnad att påverka kommande rubriceringar om ändock inte specifikt fallet Wesström eftersom det är naivt att föreställa sig avtryck i rättstillämplingen så snabbt. Avhandlingen är intressant såtillvida den sätter fukus på dom luddiga begrepp som kringgått rubriceringen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-03 kl. 22:29.
Citera
2018-08-03, 21:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Isf kunde han uppmanat dom att berätta allt för polisen.
Nej det känns fel att han hör av sig och ber alla att hålla tyst.

Nej, håller med. Låter verkligt märkligt om polisen bett honom att "få tyst" på övriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in