2018-08-03, 14:48
Medlem
Lill-Anns avatar
Vi vet inget om alkohol var inblandat vare sig hos MGM eller BO, antingen hos båda eller bara hos ena parten.

Om så vore kommer saken i annat ljus.
Citera
2018-08-03, 15:00
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Vi vet inget om alkohol var inblandat vare sig hos MGM eller BO, antingen hos båda eller bara hos ena parten.

Har med funderat över det, eventuellt droger. Ställde frågan tidigare men ingen kunde svara. Tror inte vi kommer få reda på det innan FU är klar.
Citera
2018-08-03, 15:14
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Har med funderat över det, eventuellt droger. Ställde frågan tidigare men ingen kunde svara. Tror inte vi kommer få reda på det innan FU är klar.
Ja, det får vi veta tids nog. Det nämndes tidigare i tråden om att MGM langade alkohol till minderåriga och den intressanta frågan blir då om han nyttjade själv. Att BO var känd drogmissbrukare slogs tidigt fast, men okänt om hon var påverkad av något de aktuella morgonen.
Citera
2018-08-03, 15:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Enligt en del inlägg här har ju MGM langat alcohol och cigg till yngre. Jag håller det därför för troligt att han och hans kompis var berusade under natten.
Citera
2018-08-03, 15:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Enligt en del inlägg här har ju MGM langat alcohol och cigg till yngre. Jag håller det därför för troligt att han och hans kompis var berusade under natten
.

Mina misstankar går åt det hållet, men kanske inte primärt att han langade utan att han självmedicinerade mot det som plågat honom; mobbning, avvisande och det han eventuellt upplevde som jobbigt i sitt liv.

Kanske utvecklat ett beroende?

Eller kanske inte?
Citera
2018-08-03, 16:02
Medlem
develis avatar
Det var inte värst seriöst jag funderade kring inspiration av musiktexter men den galenskapen finns.
Gick nu på måfå in på en av de fyra musikalbum han lagt upp.
Texten verkar sucuidal, som om knivdöden vore det enda alternativet gällande obesvarad kärlek där andra påstås ljuga om att motparten inte alls är intresserad.
Förvisso skriven ur en kvinnas perspektiv men det fick mig att fundera på följande oavsett om texten inte inspirerat:

Kan han ha blivit fixerad av BO via nåt kort möte/samtal eller leende som han då uppförstorat känslor kring?
Stalkat i smyg, gjort nåt trevande kontaktförsök innan och sen totalt flippat vid ett tydligt nej?

Det sägs att han driver runt på natten så texten blev något absurd. Desperat kontaktsökande är han troligen. Han ska ha skickat hotbrev till en tjej, sägs bära runt på en kniv i väskan och har knivmördat en tjej.
Del ur texten ur senaste albumet i spoilern.
Citera
2018-08-03, 16:31
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
flippat vid ett tydligt nej?

Han har i och med olaga hot vid tre (3) tillfällen mot en annan kvinna tydligt visat sitt agg mot kvinnor, vilket kan ha accentuerats ytterligare vid eventuellt nej från BO. Om alkohol varit inblandat i bilden kan detta förvärrat situationen att sluta i mord.
Citera
2018-08-03, 16:53
Medlem
illalillas avatar
Citat:
Han har i och med olaga hot vid tre (3) tillfällen mot en annan kvinna tydligt visat sitt agg mot kvinnor, vilket kan ha accentuerats ytterligare vid eventuellt nej från BO. Om alkohol varit inblandat i bilden kan detta förvärrat situationen att sluta i mord.

Finns dock ingen dom på honom gällande det vad jag kan se.
Citera
2018-08-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illalilla

Tror att det försvinner efter ett tag, vet iaf att om det är tio år går det inte att få tag i.
Citera
2018-08-03, 17:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Tror att det försvinner efter ett tag, vet iaf att om det är tio år går det inte att få tag i.

Men han är väl inte dömd för något? Det var väl annälningar det handlade om vad jag förstått. Det finns ju inget i lexbase på honom. Och för tio år sedan hade han precis blivit myndig.
Citera
2018-08-03, 19:07
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Nej, men strafföreläggande.
Citera
2018-08-03, 19:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Finns dock ingen dom på honom gällande det vad jag kan se

Kanske blev strafföreläggande och redovisas det som dom?

Möjligen avsnitt ur polisens belastningsregister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in