2018-08-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Andra situationer, andra förutsättningar.

Kan garantera dig att dom var hundra ggr mer kunniga och tränade än pajasar som dig.

Vad vet du om det.

Men vad har det med saken att gör då jag inte var där.

Vad jag menar om du kan ta in info är att Insatsstyrkan har helt andra timmar investerade vapenträning, taktik och kan tex hantera stress på ett bättre sätt än en polis som kanske aldrig ens har tvingats dra sitt vapen tidigare.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-08-03 kl. 18:16.
Citera
2018-08-03, 18:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej.

I en nödvärn situation är det ingen jävla förman som måste frågas innan. Använd insidan så förstår du(kanske) varför.

Hur vet du att dom medvetet satte sig i den situationen dom gjorde? Det kan lika gärna vara så att dom stötte på honom av en slump, eller att dom efter en stund inte bedömde det hela akut och då kom vapnet fram...

Våldstrappan, jag vågar påstå att killen inte riktade pistolen mot polisen. Ska bli intressant var ingångshållen på killen sitter.

Enligt vittnesmål smäller det först, därefter kommer uppmaningar från polisens sida.

Det där med manöverutrymme/tid tycks du ha glömt bort.

De poliser som deltog initialt i den här insatsen har inte tänkt till innan de skred till verket.

Avlivning, vållande till annans död blir åtalspunkten, jag förutsätter givetvis att anhöriga anmäler polisen för misstänkt brott.
Citera
2018-08-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Troligtvis olaga hot. Definitivt ohörsamhet mot ordningsmakt. Kanske också vapenbrott.
Du spekulerar eller vet du?
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Folk med Downs kan bli riktigt obehagliga när de går bananas.

Jävligt starka är dem också. Förstår att polisen valde skjuta missfostret.
Vart och var kan man se att Eric gått bananas?
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Harmlös, han ser ut som en blandning av jabba the hut o nån i köping serien...harmlös..ja man tackar. Skulle vilja se dig möta han med ett vapen i hand..springer du fram o pride-kramar han tro?
Utseende ska avgöra om man ska avrätta en person?
Citat:
Har du sett personer med Downs Syndrom någon gång som blivit helt galna av ilska? Jag har det. Alla människor har olika sinnesstämningar.
Eric var galen av ilska?
Källa tack.
Citat:
Exakt. Folk med Downs Syndrom blir jättestarka när de blir galna. De ger sig inte. Det är som att slåss mot pundare.
Hur blir en pundare?

Efter att sett rapport så kan man konstatera att det inte var mörkt ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Tycker du det på bilderna liknar en Glock 17 så behöver du nog besöka optiker. Själv tycker jag det ser väldigt oproportionerligt ut, närmast som en knubbig bumerang. Kolven är för lång i jämförelse med pipa. Säkert någon sci-fi leksak.

har du svårt att läsa? tex skrev jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Våra poliser firar nya triumfer. Vilken jävla skam alltså ... Skjuter ner handikappade svenskar på öppen gata.

Det är ju synd att han var vit, annars hade de inte vågat skjuta. Tänk vilket gatlopp de fått löpa om de hade manglat ner knarklangaren Muhammed istället!?

Ja kanske... eller tänk om Eric t.ex var mörkhyad... Vilken mediastorm! då jävlar had V och S gått igång om strukturell rasism, särskilt passande till pajkastningen i valet.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Jag hade gått till han och surrat me han...ev. gett han en Festis och försökt kolla vars landet ligger.

Jag hade däremot inte dunkat in dussintal me dumdum kulor i hans mage.

Känns inte alls som nåt bra alt.

Bra då kan du anmäla dig när någon som ev har ett riktigt eller låtsasvapen springer på stan. Han kan ju vara en galning, terrorist, downs, eller någon som har psykos. Du överlever om du träffar den som har downs men vid övriga så dör du..
Citera
2018-08-03, 18:15
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Instämmer, att publicera ett foto där man inte kan avgöra storleken på leksaksvapnet är väldigt oseriöst.

Håller med. Ett väldigt suddigt foto. Undrar vem som tagit det? Man kan ju hoppas på föräldrarna har något foto med pojken och hans gevär/pistol. Det borde de ju ha om han haft leksaken i 15 år kan man tycka...
Blir som sagt intressant att se vad som händer vidare.
Citera
2018-08-03, 18:15
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg8EqM/uppgifter-larmades-om-valdsman-som-dodshotat-kvinna--motte-eric-20

Polisen hade larmats om en våldsman som hotat sitt ex. Det var honom de letade efter och mötte i stället Eric.
Citera
2018-08-03, 18:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg8EqM/uppgifter-larmades-om-valdsman-som-dodshotat-kvinna--motte-eric-20

Polisen hade larmats om en våldsman som hotat sitt ex. Det var honom de letade efter och mötte i stället Eric.
Ja, han ser ju verkligen ut som ett ex
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Ja det blir ju så. Det mångkulturella samhället är väldigt otryggt helt enkelt och Sverige kommer bli avsevärt sämre än i USA eftersom den nya importerade underklassen kommer direkt från världens värsta krigszoner och dysfunktionella länder. USA har åtminstone haft en assimilering i ett par hundra år. USA har inte ett öppet krig mot amerikaner och amerikanska värderingar som det håller på att bli i Sverige, eller en imperialistisk religion som försöker tränga ut allt annat.
Skulle vilja byta ut mångkultur mot nyliberal. Måste allt vara så extremt hela tiden? Kan inte samhället bygga mer på sunt förnuft , antingen ska det vara jätte hårt med poliser som skjuter för minsta lilla eller så ska det daltas i oändlighet och klagas och klagas om kränkningar och rättighet men inga skyldigheter. Antingen så ska alla invandrare kastas ut eller så ska 40 åriga afghaner gå på fritids.Är så jävla trött på det här samhället just nu.
Senast redigerad av Oz123 2018-08-03 kl. 18:25.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Svenska polisen är erkänt usla skyttar som ofta inte klarar av sina skytteprov.

Det är för att de sällan skjuter folk. I USA så är det mer en regel än undantag att de drar vapen och det har för det mesta inte att göra med att de är rasister utan att det är så många poliser som har dött
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Våldstrappan, jag vågar påstå att killen inte riktade pistolen mot polisen. Ska bli intressant var ingångshållen på killen sitter.

Enligt vittnesmål smäller det först, därefter kommer uppmaningar från polisens sida.

Det där med manöverutrymme/tid tycks du ha glömt bort.

De poliser som deltog initialt i den här insatsen har inte tänkt till innan de skred till verket.

Avlivning, vållande till annans död blir åtalspunkten, jag förutsätter givetvis att anhöriga anmäler polisen för misstänkt brott.
Risken är att allt kommer mörkas. Sedan har vi den berömda kårandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in