2018-08-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Lyssna på ekot, ladda hem sr-appen. Istället för att gå till personangrepp, lilla pojke.

Edit: sr journalisten har uppdaterat sin händelse nu, han har hittat 7 kulhål runt om adressen samt tomhylsor. Som tydligen polisen glömt.

Är det bara jag som får ståpäls på underarmarna, vilken polisiär tragedi vi ser i realtid nu.

Nu tyder det mesta på att vi, svenska folket, ska vara oändligt tacksamma, och lättade, över att denna veritabla "swat showdown" endast krävde ett enda dödsoffer. Sönderskjutna fönsterrutor, sönderskjutna cyklar och kulhål i husfasaderna. Polismännen har alltså, uppenbarligen, fullständigt tappat kontrollen och gått helt bananas.

En bottenlös, fullkomlig tragedi av bibliska dimensioner, inte enbart för Erics familj och vänner, utan även för det svenska polisväsendet, och därigenom hela det svenska samhället.

Oavsett om de skjutande poliserna åker i fängelse eller inte, kommer dom självklart inte kunna fortsätta som poliser. Detta faktum har dom alldeles säkert redan insett själva. Lycka till, Sverige!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Offret gick emot dem 3 gärningsmännen. Det sa polisen till pappan. De skött han i magen efter de backat en stund. Stämningen var såpass hotfull att polisen var tvungna att skjuta, enligt dem. Dock kan han bara säga ett ord: mamma.

Han kanske gick så konstigt att det var hotfullt?

Det är bara att backa. Tydligen var det tomt där runtomkring så de behövde inte rädda någon annan. När man backar hinner man tänka och ordna sina intryck och de hade kanske kunnat se att det var en downie.

Nu är jag mycket intresserad över signalementet på den killen som de egentligen var ute efter. Han som hotat sitt ex. Och om poliserna hade fått signalementet. För om skillnaden är som natt och dag då är nog dessa poliser olämpliga.

Sedan vill jag också få bekräftat att något vittne anmält Erik för jag kan inte hitta det i polisloggen på webben. Och om de skjutglada poliserna hade fått veta om den anmälan. Kan vara en sammanblandning med anmälan om olaga hot som poliserna åkte på och som gällde en annan man.

Jag får en känsla av rookies från polisskolan I, II, III.

Och om det var kvinnliga poliser som Erik visade den där dildon som man får se på bilden i tidningarna så blev de kanske nervösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Lyssna på ekot, ladda hem sr-appen. Istället för att gå till personangrepp, lilla pojke.

Edit: sr journalisten har uppdaterat sin händelse nu, han har hittat 7 kulhål runt om adressen samt tomhylsor. Som tydligen polisen glömt.

Är det bara jag som får ståpäls på underarmarna, vilken polisiär tragedi vi ser i realtid nu.

Så missa kulhål är detsamma som att plantera bevis? ok

ridå
Citera
2018-08-03, 17:25
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Men inte så att grannar sprang ut på balkongerna och det var ju detta scenario som vi pratade om? Att det skulle vara risk för andra?

Men det var ju ingen risk för andra förrän polisen kom dit? Alltså skapade polisen situationen.
Varför berättar du inte hur du skulle ha gjort? Man kan ju inte sitta bakom ett tangentbord och spela hjälte? Djävla åsna!!
Citera
2018-08-03, 17:25
Medlem
UT64s avatar
Som vanligt i dessa trådar som handlar om polisens inkompetens eller övergrepp så dyker
de upp. "Tuffingarna" som grötmyndigt lägger ut texten om pistolkalibrar och farligheten
hos leksaksvapen.

Rätt fascinerande att det finns så pass många maktens rövslickare.
Citera
2018-08-03, 17:26
Medlem
Jäklar vilket tjat om det här. Han viftade med ett vapen framför snuten. Då går det så här.

Det är ju inte som att det är någon stor förlust heller. Vad tillför ett mongo? Han var enbart en kostnad och en belastning. I ett friskt samhälle så hade en sådan aldrig blivit född överhuvudtaget. Föräldrarna borde ha stryk för att ha satt honom till världen och sedan låtit honom lalla omkring med ett vapen mitt i natten som någon dreglande Joel bitar statist på tjack.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Nu tyder det mesta på att vi, svenska folket, ska vara oändligt tacksamma, och lättade, över att denna veritabla "swat showdown" endast krävde ett enda dödsoffer. Sönderskjutna fönsterrutor, sönderskjutna cyklar och kulhål i husfasaderna. Polismännen har alltså, uppenbarligen, fullständigt tappat kontrollen och gått helt bananas.

En bottenlös, fullkomlig tragedi av bibliska dimensioner, inte enbart för Erics familj och vänner, utan även för det svenska polisväsendet, och därigenom hela det svenska samhället.

Oavsett om de skjutande poliserna åker i fängelse eller inte, kommer dom självklart inte kunna fortsätta som poliser. Detta faktum har dom alldeles säkert redan insett själva. Lycka till, Sverige!

Alla tre kvinnor jobbar för fullt nu idag (mest troligt på Pride) . Är nog vi här på I/I som får ge dom straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det är bara att backa. Tydligen var det tomt där runtomkring så de behövde inte rädda någon annan. När man backar hinner man tänka och ordna sina intryck och de hade kanske kunnat se att det var en downie.

Nu är jag mycket intresserad över signalementet på den killen som de egentligen var ute efter. Han som hotat sitt ex. Och om poliserna hade fått signalementet. För om skillnaden är som natt och dag då är nog dessa poliser olämpliga.

Sedan vill jag också få bekräftat att något vittne anmält Erik för jag kan inte hitta det i polisloggen på webben. Och om de skjutglada poliserna hade fått veta om den anmälan. Kan vara en sammanblandning med anmälan om olaga hot som poliserna åkte på och som gällde en annan man.

Jag får en känsla av rookies från polisskolan I, II, III.

Och om det var kvinnliga poliser som Erik visade den där dildon som man får se på bilden i tidningarna så blev de kanske nervösa.
Massa hus runt om. Skott kan gå in genom fönster och skada andra. Så jo fanns risk för andra och poliserna
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Varför berättar du inte hur du skulle ha gjort? Man kan ju inte sitta bakom ett tangentbord och spela hjälte? Djävla åsna!!

Du menar att det existerar inga alternativ till det som skedde? Om du tänker efter lite kommer du nog på att det gör det sannolikt.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Jag tror inte att poliserna kommer att straffas, men de har förhoppningsvis ett samvete som kommer att plåga dem för resten av sina liv... Å andra sidan så lär inte ens Mattias Flink ligga vaken på nätterna och begrunda sina "misstag".
Citera
2018-08-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Nu när det kommit fram bild på vapnet börjar folk svamla om att det är planterat av polisen. Nu får ni faan ge er. Tror ni att någon inblandad är stolt över utgången?

Det verkar åtminstone som om många njuter av vad som hänt.
Citera
2018-08-03, 17:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag har full förståelse för att deras situation är mycket svår. Det är förbjudet att låsa in människor, kallas olaga frihetsberövande. Hur skall man hindra en vuxen människa från att komma och gå, på ett lagligt sätt, utan att misslyckas nån gång då och då?

Så långt håller jag helt med dig, absolut. Men dom borde ha insett risken med en vapenattrapp i händerna på en man med en 3-årings intellekt, i en vuxen kropp. För även om om BO mentalt låg på en 3-årings nivå, så var han fysiskt en fullvuxen man. Nu tänker jag dock inte fortsätta med någon skuldbeläggning. Allt är bara djupt tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in