2018-08-03, 17:01
Medlem
yuptagets avatar
Man blir veklingen mörkrädd när man diskuterar med folk om polisens agerande..
Många anser att diskussionen skall utgå ifrån vad polisen vet nu, och inte innan skotten.
Tycker ni så i tråden med att man skall låsas som att polisen visste att vapnet var fejk och att han hade downsyndrom?

Att vapnet var fejk är såklart ej relevant då denna information inte fanns
Att han hade downsyndrom är såklart ej relevant då denna information inte fanns
Senast redigerad av yuptaget 2018-08-03 kl. 17:03.
Citera
2018-08-03, 17:02
Medlem
Zoom008s avatar
Tacka fan för att dom skjuter när det springer omkring en galning med gevär mitt i natten och varken svarar eller lyder order. Hade inte riskerat mitt eget liv själv då ingen skulle ens kunna gissa att det springer omkring en utvecklingsstörd person med leksaksvapen mitt i natten.

Dom här föräldrarna bär skulden då dom skulle haft någon form av låsanordning på dörrar då dom vet att ungen rymmer. Varför köpte dom ens ett gevär och lade i leksakslådan? Är pappan kanske själv vapenintresserad och lärt sonen hur man hanterar ett sådant? Han hade det ju med sig och sprang omkring och viftade med.

Sen undrar jag hur alla tuffingar här i tråden hade gjort om ni kom fram till någon som lika gärna kunde varit helt galen och påtänd med ett vapen som kunde dödat alla poliserna på fläcken? Det går väldigt bra att sitta på kammaren och vara modig. Tror flertalet hade skitit ner sig och ropat på mamma.
Citera
Bannlyst
Vad vet vi om dom tre poliserna?
Citera
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Åsnor i hela tråden, som vill att detta är mord.

Vi andra som hyllar dessa 3 tjejer som sköt nu en beväpnad snubbe, beväpnad med ett lasersvärd eller naturtrogen kopia spelar ingen roll. Förstår man inte ordern att lägga ned vapnet ska man inte vara ute på natten kl 04 med vapen i handen, borde föräldrarna har förstått. Om han rymt innan är det väldigt olustigt att man kan låta honom göra det igen, väldigt enkel logik att han kan råkat illa ut på alla möjliga sätt.

Jag är glad att genustänket har funkat för vi har en ny baseballiga i stan fast kvinnlig.
Bra, bort med buset, mongoloider eller inte. Bra jobbat tjejer och skit i polishatarna.

De behöver er hjälp snart.. Kom ihåg det alla när det är dags.
Senast redigerad av DetskarsigmedIsis 2018-08-03 kl. 17:04.
Citera
Medlem
Illegales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
ÄHh vem bryr sig, det är endast semantik i det läget.

Skillnaden på tex en softairgun Glock 17 för 300kr på teknikmagasinet och en replika för 2000kr är obefintlig på ett par meters avstånd
Æven fast bilden ær otydlig så ser man ju på långa vægar att det inte ær tal om någon mer vanlig førekommande pistolmodell som glock. Om det hade varit ett riktigt vapen hade den varit vældigt tung och betydligt kraftigare ammo æn 9mm.
Citera
2018-08-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hörde en kvinna säga något klokt på radion idag, en kvinna som sitter i styrelsen för Riksförbundet för utvecklingsstörda barn. Hon menade att detta kunde hända för att vi inte låser in och gömmer undan folk, dom rör sig bland oss.

Jag tycker det är uppfriskande att en 20-årig man med Mb Down var ute och snurrade runt på stan mitt i natten. Tråkigt utfall dock...

Och därför känner vi igen dem då vi ser dem. Även bakifrån som en sa här på tråden. Men det gjorde inte poliserna.
Citera
2018-08-03, 17:04
Medlem
Pistolen ligger på gatan. Sköts han alltså ute?
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illegale
Æven fast bilden ær otydlig så ser man ju på långa vægar att det inte ær tal om någon mer vanlig førekommande pistolmodell som glock. Om det hade varit ett riktigt vapen hade den varit vældigt tung och betydligt kraftigare ammo æn 9mm.

Polisen skulle så klart vägt vapnet innan de avlossade skotten. Vad tänkte de med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Nej dom mörda/avrättade inte honom, du måste förstå att det var hans eget fel att han blev skjuten. Klarar han inte vara ute bland folk så borde han ha låsts in på en institution.

Vi kan ju inte ha massa mongon som springer omkring med pistoler och viftar å¨nätterna.

konstigt det där, när vi har riktiga mongon med automatvapen i malmö som skrämmer skiten ur polisen att dom inte ens vågar visa sig ute, men denna skjuter dom direkt
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Föräldrarna, förutsatt att inte även de har Downs syndrom, har ett ansvar här. Ett ansvar som dom inte tagit.

Jag har full förståelse för att deras situation är mycket svår. Det är förbjudet att låsa in människor, kallas olaga frihetsberövande. Hur skall man hindra en vuxen människa från att komma och gå, på ett lagligt sätt, utan att misslyckas nån gång då och då?

Däremot har jag mindre förståelse för att de kommer med anklagelser mot polisen. Självklart måste de förstå att polisen måste agera på ett larm om beväpnad man och sedan ställs inför någon som viftar med vad som ser ut som ett vapen utan att reagera på tilltal.
Citera
2018-08-03, 17:05
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Vad vet vi om dom tre poliserna?
Vi vet att dom hade ett uppdrag och skötte sitt jobb? Vad skulle dom annars gjort där? Eller är alla 3 bestialiska mördare som tog chansen att utrota utvecklingsstörda precis som sossarna gjorde på 30-talet? I övrigt tror jag dom är vanliga medborgare som går till sitt skitjobb med risk att bli stenad och eventuellt skjuten.
Citera
2018-08-03, 17:05
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ryktet säger att det var tre kvinnliga poliser som sköt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
I början figurerade det annan, senare tid för skjutningen i media. Jag har börjat fundera om 03.48 är tiden då polisen mottog anmälan om olaga hot, som ringdes in av en kvinna som kände sig hotad av sin man. Och att skjutningen skedde något senare.

Ja, jag hörde nyss intervjun med mamman. Hon hade fått veta att sonen sköts fem över 4. Ca en kvart senare än larmet noterades alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in