Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Utifrån detta skulle jag tro att skjutningen skett lite tidigare. 03:48 lägger man rapporteringen att skottlossning ägt rum. Borde väl skett innan det i så fall, minst 10 minuter innan.
Nej, jag har uppfattningen att polisen bokför i den ordning som saker händer. Först kom olaga hot, alltså polisen har ett misstänkt brott att åka på kl 03.48. Brottet var att en rövare hotade sitt ex och polisen tog det på stort allvar. De åkte inte för att Erik strövade runt med en leksak som någon rapporterat. Om Erik ens har rapporterats för det vore väl vapenbrott. Kan inte se något i polisloggen i alla fall.
Varken polisen eller Erik hade en aning om varandra och att Erik skulle bli collateral damage då 3 polisbilar och insats satte i väg mot Vasastan 03.48.
Polisen skjuter Erik vid 4 tiden och noterar oooops. Fel kille. Rapporterar verkanseld, kille till sjukhus.
Uppdatering kl 05.33
- området avspärrat
- förundersökning om olaga hot startat. Det här gäller det tidigare brottet (tjej anmäler ex) som de åkte på för att hindra att hotet skulle bli verklighet.
- anmälan till särskilda utredningar om verkanseld (som dödade Erik)
Sedan finns det några till noteringar.
Hela loggen ligger inte på nyheter men det finns en del.
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Så jag tror att Erik sköts runt 4 som medierna rapporterade initialt.