2018-08-03, 16:49
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Poliser har samma rätt till nödvärn som alla andra tom utökat pga skydd för tredje part. Ja jag anser det fullt rimligt att skjuta i detta läge baserat på vad vi vet hittills och lagen kommer ge poliserna rätt också.

Mongoloid eller inte, det är oväsentligt om verklighetstrogna vapen riktas mot poliser. Att händelseförloppet kan ske på bara några sekunder från tillstöt gör det bara mer troligt.

om man utgår från det du markerat i texten, dvs att poliserna har ett farligt arbete etc..... så är detta arbete allt farligare ju tightare resurser som tilldelas polisen. Jag menar - att alla potentiella hot som finns i samhället beror på samhällsklimatet i stort, med alla vapen i omlopp och dödsskjutningar.

Och ju tightare resurserna blir, desto snabbare kommer avtryckarfingret fram. Jag vill se ett samhälle där polisens främsta uppgift är att skydda medborgarna- desto svagare medborgare, desto större skyddsbehov/ skyldighet.

Inget hade hänt, mer än att poliserna kände sig hotade..... och det är inte tillräckligt för att bara passera. Det kommer alltid finnas psykiskt sjuka, utvecklingsstörda, åldersdementa och förvirrade människor. Dessa är i störst behov av alla. Rutiner för hur man bemöter denna grupp måste ständigt tas i beaktande.

Sedan att i mörkret är alla katter grå - är inte tillräcklig ursäkt när den enda våldshandling som begicks denna tidiga morgon stod polisen för. Kom inte och påstå att här inte fanns alternativ. Det går att ställa krav på hur poliser agerar i situationer där de anser sig ha rätt att skjuta.
Citera
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
På vilket sätt är det föräldranas fel?

För dom inte låste in honom på natten, dom lät han springa ute på nätterna. Det hände ju rätt ofta att han rymde.

Och sedan ge en pistol till honom är ju knappast så smart.
Citera
Medlem
Blir bara trött vilket man blir av många inlägg på flashback. Ibland undrar jag om det inte vore bäst att behöva logga in med mobilt id. Har man något att säga och åsikter vore det bra att stå för det. Att göra en sådan här tragedi politiskt är bara sjukt. detta är produkten av ett sjukt samhälle på flera plan. Tänk för fan på offrets föräldrar. När det gäller poliserna skulle inte jag vilja byta. Inte skulle jag vilja byta med den som ringde in vapnet till polisen heller. Jag hoppas personligen att dessa poliser tas ur tjänst för uppenbart är de inte lämpade för fälttjänst Har svårt att tycka synd om dom samtidigt som polisen oftast drar ett tungt lass. Många här är enbart gamar som föds av andras olycka. Den sista idioten är inte född och snart lär den svara lika dumt som hen är på detta.
Citera
2018-08-03, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Är det samma som AB publicerat? Kan gott tas för ett riktigt vapen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEjn4L/har-ar-leksakspistolen-eric-20-hade

Det där leksaksvapnet borde man inte givit till någon att ha som leksak. Speciellt inte en mentalt handikapp eller barn. Hur tänkte pappan där?
Citera
2018-08-03, 16:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
R.i.p du hade det f-n inte lätt i livet.

Jag väntar oxå på data kring dessa, samt namn och adress på grisarna. Det kommer så småningom.
Namnen kommer bara om de åtalas. Om inget fel konstateras läggs utredningen om tjänstefel ner.
Citera
2018-08-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Om du bara hade läst några inlägg till, så skulle du fått svar på tal.
Förövrigt, om man inte kan starta en mening med stor bokstav, eller skriva namn med detsamma så kanske man inte ska uttala sig om andra.

jaja du behöver inte bli tjurig bara för att jag flammade dig lite, det är bara så att tråden är full av fåntrattar och konspirationsmuppar och jag sållade dig från början i det facket baserat på vad du skrev.

ok? fredspipa
Citera
2018-08-03, 16:53
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
retirera ifrån en pistolbeväpnad individ är tjänstefel enligt mig och borde vara straffbart

pistolbeväpnad med frågetecken - ett antal..... förtjänar en eloge ifall man förvissar sig om att det verkligen är fråga om ett pågående våldsbrott... tjänstefel att värna om de utan kommunikationsförmåga, knappast.
Senast redigerad av L0110 2018-08-03 kl. 16:58.
Citera
2018-08-03, 16:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
För dom inte låste in honom på natten, dom lät han springa ute på nätterna. Det hände ju rätt ofta att han rymde.

Och sedan ge en pistol till honom är ju knappast så smart.
Han rymde väl när han kommit hem till sin pappa i färdtjänstbussen? Så, visst tycker man att pappan kunde gått ut och tagit emot honom när han var rymningsbenägen.
Citera
2018-08-03, 16:54
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Men dom mörda/avrättade han ju...

Skoj att vi ser en total systemkollaps bland våra "finest".... Planterar bevis och sprutar husväggar.

På kvart i fem ekot just nu berättar journalisten att han själv hittade sju kul hål i väggen. När han påpekade detta blev polisen hysteriska och skulle dra igång en ny undersökning. Just när han lämna platsen sprutade det in poliser och stängde ner allt.

Detta är ovärdigt mitt land.

Nej dom mörda/avrättade inte honom, du måste förstå att det var hans eget fel att han blev skjuten. Klarar han inte vara ute bland folk så borde han ha låsts in på en institution.

Vi kan ju inte ha massa mongon som springer omkring med pistoler och viftar på nätterna.
Senast redigerad av highstakes 2018-08-03 kl. 17:06.
Citera
2018-08-03, 16:55
Medlem
okok1s avatar
Hur lång är en sådan sten på marken? Vapnet verkar vara någon centimeter längre?
Citera
2018-08-03, 16:55
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han rymde väl när han hade kom fram till sin pappa i färdtjänstbussen? Så, visst tycker man att pappan kunde gått ut och tagit emot honom när han var rymningsbenägen.

Precis, slappa föräldrar.
Citera
2018-08-03, 16:56
Medlem
Illegales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Nej dom mörda/avrättade inte honom, du måste förstå att det var hans eget fel att han blev skjuten. Klarar han inte vara ute bland folk so borde han ha låsts in på en institution.

Vi kan ju inte ha massa mongon som springer omkring med pistoler och viftar.
Pistoler? Plastleksak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in