2018-08-03, 16:41
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Enligt mamman fick han det i present när han var 5år.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han har haft det sen han var liten, enligt mamman (intervju)

Vem fan ger en funktionshindrad femåring ett jävla fejkautomatvapen?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
SvD har en bild på vad de tror är leksaksgeväret, ser lite mer äkta ut än vad jag trodde.

Varför trodde du inte att det skulle se äkta ut?
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Herregud, det här är skumt utav bara helvete!

Antingen har den nyss hittade leksakspistolen inget med fallet att göra eller så är det månne planterat av polisen för att den andra leksakspistolen helt enkelt såg för djävla fånig ut att polisen inser att de måste ordna fram en mer trovärdig leksakspistol!
Den nya pistolen: https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/29178725/700/normal/5c91cfbea8/pistolen.jpg

Perfekt. Nu kan du spinna loss ordentligt och frossa i konspiratoriskt trams.

Det ligger tre föremål förutom pistolen på bilden. En triangel har tre hörn: Illuminati!
Citera
2018-08-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Och varför befann sig ett kriminellt drägg, med högt våldskapital, på fri fot? Så att han kunde utgöra ett hot mot denna kvinna. I fall han suttit inburad- så hade den nu döde mannen, med Downs Syndrom, varit i livet.

Ja, du.... Vad ska man säga? Har du lyssnat på P3:s dokumentärs avsnitt om mordet på Lotta Rudholm? Kan annars rekommendera dig att göra det om du misstror mig.

Jag själv blev kontaktad av personskyddsgruppen efter att mitt ex frisläpptes för ett knappt år sedan efter närmare 6år i fängelse dömd för grov fridskränkning, grov misshandel samt grovt vapenbrott. Idioten klarade sig undan våldtäkt då min flickvän inte sa ifrån, vilket förklarar det vettiga med samtyckeslagen.

Det finns gott om idioter ute i samhället och tyvärr kan man inte låsa in dom godtyckligt.
Citera
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Det kan vara som du säger. Det kan också vara så att en av poliserna missuppfattat situationen och avlossat flera skott varpå de andra poliserna skjuter i tron att Eric skjutit.

Kan vara.

Man kan ju jämföra det med fallet med han Anton som dödade några med svärd på en skola. Han kom väl och gick mot poliserna med höjt svärd (=lite mer betänketid för polisen). Man kan ju undra om polisen då "bestämmer" en person som kommer skjuta.
Citera
Medlem
Citat:
Herregud, det här är skumt utav bara helvete!

Antingen har den nyss hittade leksakspistolen inget med fallet att göra eller så är det månne planterat av polisen för att den andra leksakspistolen helt enkelt såg för djävla fånig ut att polisen inser att de måste ordna fram en mer trovärdig leksakspistol!
Den nya pistolen: https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/29178725/700/normal/5c91cfbea8/pistolen.jpg

Ser ni inte vad stor den är ?
Vad skulle den ha vägt om den fanns på riktigt?

Seriöst nu räcker det.
Citera
2018-08-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är nog mest i USA och andra länder där det finns massor med vapen i omlopp.
Har det någonsin hänt i Sverige att någon har blivit skjuten av ett barn som lekt med ett vapen?
Nog hör det inte till vanligheterna i Sverige allt (tack och lov). Kan efter kort sökarbete inte hitta ett enda fall här, men det kanske bara är jag som leta dåligt.
Men även om inga fall av småbarn som dödar folk med skjutvapen hittills har skett i Sverige så visar existerande incidenter att ett beväpnat småbarn kan utgöra ett realistiskt hot. Det förefaller ju även att de ytterligare fysiska resurser som står ett småbarn i en vuxen kropp till förfogande inte direkt bidrar till en säkrare situation om denne på något vis får tag på ett vapen.
Citera
2018-08-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Vem fan ger en funktionshindrad femåring ett jävla fejkautomatvapen?

Så man skall räkna med att den svage blir mördad av polisen.

Han kanske tyckte om o leka krig.
Har du aldrig lekt krig när du var liten?
Citera
2018-08-03, 16:44
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
SvD har en bild på vad de tror är leksaksgeväret, ser lite mer äkta ut än vad jag trodde.
Är det samma som AB publicerat? Kan gott tas för ett riktigt vapen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEjn4L/har-ar-leksakspistolen-eric-20-hade
Citera
2018-08-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godisbiten
Man använder väl sån ammunition för att kulan ska stanna i tilltänkta målet och inte fortsätta vidare och träffa oskyldiga bakom?

Det är argumentet när ammunitionen infördes och stämmer rent praktiskt, men ingen oskyldig har blivit träffad av en kula avlossad av polisen som först genomborrat en gärningsman.

Den största fördelen med expanderande att den trasar sönder enormt mycket mer vävnad på genomgång och stoppar då målet mer effektivt, jaktammunition som sagt.

Jag har inget problem med någon av motiveringarna.
Citera
Medlem
Illegales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHCDanne
Ser ni inte vad stor den är ?
Vad skulle den ha vägt om den fanns på riktigt?

Seriöst nu räcker det.
1+ En Desert eagle 50cal væger runt 2kg
Citera
Bannlyst
Ser ju ut som en soft air gun. Nu förstår man polisens agerande. Tragisk som fan iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in