Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Det av mig fetat förstår jag inte alls?
Dina uppgifter är ibland svåra att ta in, ja. Detta då du har svårt att ange varifrån du får dessa.
Min andra fråga angående UWs misshandel av LW svarade du inte på. Det får du gärna göra.
Vad är det som är så svårt att förstå?
Ibland vill vi efterlysa personer, oftast kvinnor, i den tjänst jag har (mitt arbete). Det finns upparbetade rutiner för detta, både internt hos oss och mot polisen. Dock finns det situationer, som gör att vi känt att vi vill skynda på den processen. I klartext: Vi misstänker brott.
Det är inte så enkelt att få till en spårning av deras mobiler, med anledning att dom kan hålla sig undan frivilligt. Den frivilligheten är starkt skyddad i svensk lag. En enskild polisman får inte initiera en pejling (av den enkla anledningen att han själv inte får kolla var hens partner är och skylla på att hen är försvunnen). Vanligt j-a sunt förnuft - Polisen får inte bara hipp som happs starta pejling. Hon var initialt bara försvunnen. När det sedan gick över till människorov, då kan dom gå in med dom åtgärderna.
Förstår du nu varför polisen inte pejlade direkt på tisdagen??? Om inte, be någon annan om hjälp till dig, jag kan inte vara mer tydlig.
Min andra fråga angående
UWs misshandel av LW svarade du inte på. Det får du gärna göra.
Jag kan inte svara på nått jag aldrig skrivit... Du övertolkar allt som vanligt. Och nu har det blivit en trådsanning att jag säger att UW misshandlat LW. Du vet det och det är därför du gör som du gör.
Jag skrev med anledning till varför polisen inte spårar mobiler direkt bara för någon anmäler dom som försvunna. Att det dessutom är hennes ex, gör det ju än mer självklart att dom inte spårar hennes mobil. Kom inte nu med "Ja, men UW är ju aldrig anmäld för misshandel av LW...". Ni får själv lista ut varför ni inte bör ställa den frågan och göra bort er än mer...
Jag skrev:
Hur skulle det se ut om alla kvinnor som vill hålla sig undan från sin man eller ex vart spårade direkt av polisen? ”Där är hon, nu far vi så du kan fortsätta slå”..
Detta för att ni ska någon gång förstå varför polisen inte spårar mobiler bara för att man anmäler ett försvinnande. Det måste mer till, mycket mer. Det har inget med UW att göra som person.