Varför usluter ni det troligaste scenariot att hon inte hade mer än till skälig misstanke?
Eller är det bara jag som får den känslan när ni för detta resonemang?
Möjligheten finns att hon kan ha haft mer som kanske hade kunnigt räcka för sannolikt. Men uppenbarligen trodde hon att det skulle räcka med det hon la fram för TR.
Det är inte ovanligt alls att en åklagare inte vill öpnna upp för mycket av en utredning till en misstänkt så tidigt i utredningen. Därav diskussionen att det kanske är så att det kan ha funnits tillräckligt med utredningsmaterial för sannolikt. Men jag vet inte. Och ingen annan här verkar veta det heller. Så jag tror inte vi kommer längre med den diskussionen.
Lite gammal "skåpmat" vad det gäller SD-geologgningar, men han väljer ett intressant intro till sin loggtext den 5 november - 16 - ett par dagar efter att LW hade anmält honom för ofredande/trakasseri. Kanske han var dubbeltydig eller så menade han endast val för Mega Sweden FAD 2016....
"Livet består av val. Alla måste välja (och alla måste dö. I övrigt finns inga måsten). Och kring FAD har vi valt samma varje år hittills. Att prioritera annat. Men i år vågade vi tänka om. Vi pratade ihop oss med Zook9 och Putte84. Vi insåg möjlighet att göra gemensam vinst av detta. Deras hund behövde hundvakt och våra barn behövde barnvakt. Och vi alla behövde en heldag utan störande faktorer. Så på morgonen kom de över och lämpade hunden i knäna på barnen, och vi drog söderut. Ytterligare en bra anledning att delta i år var att frun i teamet blivit tillfrågad om att föreläsa kring GeoTouren hon varit en nyckel i skapandet av. Jo, föeläsningen blev bra hörde jag. Men det beror nog på att hon är en klippa. För jag ansvarade förpackningen av bilen i morse, och jag fick inte med hennes stödanteckningar. Var inte värd särskilt mycket ett tag. Men hon gick stärkt ur det hela. Jag är nog en bra coach. Och så fick vi varsitt mycket fint specialcoin för ansträngningen.
Det blev en lång och härlig dag. Hade ingen särskild målsättning mer än att uppleva. Tempot blev behagligt och skratten många. Åtskilliga gamla bekantskaper fräschades upp, kläder geggades ned, myst löstes, och teknik provades. Den stora behållningen var såklart umgänget med riktiga och fina vänner. Många sådana. Dagen avslutades bortemot 2 på söndagens morgon. Mycket nöjda med en riktigt härlig dag i slakaböndernas land."
Ordet VAL återkommer bl a i två av loggbilderna där det tydligt framgår att han valde familjen...
När hon skapade sitt nya konto tog hon med sig alla gamla loggar plus la till sin egen text. Inga bilder följde dock med därav ”bristen” på bilder.
Däremot kan man fundera över att livet syns att gå vidare som vanligt och att caching har skett med SD som inget hade hänt.
Så kan det vara men sju bilder från april 2018 till nu är få, hon skapade sitt konto 2017-07 och jag vill minnas att jag sett fler bilder bla på SD&HD tidigare men kan inte svära på det.
Tar bort honom som mördare. Tycker vi börjar att få fast mördaren....
På det första, om motivbilden, så håller jag med om den. Det är ju jag som initierade vissa uppgifter. Finns dessutom mer som pekar mot SD (fråga inte, kan inte delge detta).
Jag har, tror jag, mest på SD, att han skulle vara GM. Lika fullt känner jag att det inte är han. Logiken ger 90-10, magkänslan ger 10-90. (Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt)
JG har jag träffat och pratat med ett antal gånger, otroligt trevlig, men har ingen känsla hur han är som person.
Det fetade: Vem är mördaren som vi börjar få fast?
Vad jag förstod hade de pingat mobilen nära hemmet, men den kan då ha varit i Varbergaskogen, dvs i motsatt håll där LW hittades.
Vad som är konstigt är att det framkommit här är att mobilen inte hittades. Polisen hittade något, men inte mobilen och sannolikt inget som var relevant i utredningen.
De kanske pingade mobilen men aldrig fick svar, pressen feltolkade?
Har funderat över att många måste ha försökt nå LW på morgonen den 15:e, barnen, UW, Norgevänner etc. Har du hört något om ifall telefonen redan då var avstängd, eller om det gick fram signaler men inget svar?
Nu var det inte till mig du svarade, men vill bara inflika att jag håller med din undran över det fetade.
Jag tänker också att bara för att man inte lyckas få till tillräckliga bevis/indicier för en häktning (eller ett framtida åtal för den delen) betyder det INTE att mgm är oskyldig.
Finns tyvärr otaliga fall där man inte lyckats binda mgm till brottet, trots att allt pekar åt ett håll. Flera fall som jag hört talas om handlar om att man inte lyckats bestämma dödsorsak. I det här fallet hat man nog lyckats fastställa ett sådant, men tyvärr kan viktigt DNA och annan teknisk bevisning blivit förstörd att att LW legat för länge i värmen.
Kroppen har legat länge i sommarvärmen oupptäckt, gm har haft tid på sig att göra sig av med bevis och tänka igenom sin historia. Nu kan han också värma sina nära och vänner med sina förklaringar och påverka deras minnesbilder och lojalitet.
Tror inte en sekund på att åklagaren velat välja denna situation.
Nej, och det mest sorgliga är att NFCs undersökning försenas än mer. Om dom inte kommit igång förstås, då vill jag tro att dom också avslutar ärendet.
Så kan det vara men sju bilder från april 2018 till nu är få, hon skapade sitt konto 2017-07 och jag vill minnas att jag sett fler bilder bla på SD&HD tidigare men kan inte svära på det.
Jag minns inte om det fanns fler bilder men kontot började användas först under mars-april månad i år. Kontot var oanvänt från den dagen sen skapades till när HD la in alla gamla loggar och började logga under eget konto. Kan ha varit i samband med skilsmässoansökan?
Jag minns inte om det fanns fler bilder men kontot började användas först under mars-april månad i år. Kontot var oanvänt från den dagen sen skapades till när HD la in alla gamla loggar och började logga under eget konto. Kan ha varit i samband med skilsmässoansökan?
Låter troligt. Skilsmässa kommer ju inte som en blixt från klar himmel utan vanligtvis tänker man en och två gånger innan man gör något offentligt. Speciellt när man har barn ihop.
Tack för info!
Jag har frågat tidigare om det finns nån som kan bekräfta att HD rensat bort bilder från sitt geocachekonto? I skrivandets stund har hon sju bilder ute, ingen SD synes där. Hon med ett gäng kvinnor (släktingar?), klassisk I will survive-bild post uppbrott från förhållande. 😉 En bildtext lyder "Ibland behöver man lite hjälp på livets väg" till något som ser ut som en rullatorspark.
Från loggtur för 5d sedan skulle hon få ledig tid då barnen var sysselsatta: "Vad jag själv då skulle göra under tiden var ganska givet frågan var bara med vem och vilka burkar som skulle loggas."
Sällskapet blev SD och han skriver i vi-form, beklagar sig över såriga ben men citerar Lundell igen då det var "vackert som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik". En passning till fb no doubt:
"Det här är sådant som den borttappade och förlorade generationen som sitter med sina skärmar hela dagarna förmodligen skulle göra allt för att få uppleva, men de fattar det inte själva."
SD trånar vidare och de två senaste bilderna är på HD (finns 3769 andra bilder). Låttexten som citeras är stor romantik som UL skrev till/om Isabella då Nerman (hon skrattade visserligen åt den när det begav sig).
Jag skulle säga SD vill ha "sin" HD men hon kommer gå vidare, jag tolkar som hon redan gjort det. Sedan måste hon väl träffa honom ändå: de har två barn ihop.
Sista stycket. Jag delar din uppfattning därvidlag.
Däremot är hon kanske medveten om ev risker av att utmana ödet just nu och ligger lågt på den fronten.
Jag förstår vad du menar men eftersom hans försvarare avgått honom från att överklaga troligtvis för att han ändå inte kan få bort misstanken. Varför göra det? SD får nog betala för sin försvarare själv iom att han har inkomster, dessutom tror jag han vill ägna tiden och energin till annat som familjen och geocach? Det kan ju trots allt vara en begränsad tid han har kvar i det fria.
Tyvärr stannar dom kostnaderna på staten.
Så SD behöver inte betala ngt till sin försvarare.