2018-08-03, 14:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Flera dagar innan, då blir det snävt...

Du har rätt, mobilen kanske var på, det vet jag inte. Men det som talar mot det är ju att dom inte gick direkt till den med pejlingen. Till 99.9% var den avstängd och dom hade bara sista mastuppkopplingen att gå på, därav söket i hela området.
Du tänker nog när jag skrev att den stängdes av att jag menade av en person. Den stängdes av, av en eller annan anledning, person, fukt eller det mest troliga batteritorsk.

Det feta: nä, så har hon aldrig gjort tidigare....
Du/ni får tro att polisen började pejla hennes mobil direkt och att dom hittade den när någon sedan slog på den. Det friar ju SD egentligen... (han har nog ganska bra alibi under torsdagen)...
Fortsätt med er logik.

SD togs in samma dag som anmälan kom. Han åkte till USA på tisdagskvällen, men fick vända åter till Sverige. Ganska bra alibi för torsdagen - för vad?
Citera
2018-08-03, 14:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD togs in samma dag som anmälan kom. Han åkte till USA på tisdagskvällen, men fick vända åter till Sverige. Ganska bra alibi för torsdagen - för vad?

Nej jag tror de var i London efter USA. Var det verkligen på tisdag de åkte. Minns att det var onsdag? Sedan tar det lång tid att flyga tur och retur till USA också.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 14:59. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-03, 14:58
Medlem
Citat:
Har ALDRIG varit i närheten att nämna eller andats åt det hållet. Varför skriver du så???? Bara för att misskreditera mig i smyg. Sluta nu!
Håller med Dig här... jag uppfattade det som ett allmän undran... att det inte gällde UD
Citera
2018-08-03, 15:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej jag tror de var i London efter USA. Var det verkligen på tisdag de åkte. Minns att det var onsdag?

Nej, han togs in direkt och det var på tisdagen jag hörde talas om kidnappning på lokala nyheter. Nu minns jag inte vilken radiostation det var eftersom jag färdades genom 4 olika län den dagen. Dock minns jag att jag reagerade på "nyheten" och spanade i flera dagar i olika lokala nyhetsmedia om mer information om den "kidnappningen".

På följande länk kan du läsa att Åsa Hiding bekräftar att SD togs in på tisdagen: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/person-tidigare-anhallen-misstankt-for-manniskorov

Citat från artikeln:
"Nu berättar åklagaren Åsa Hiding att en person anhölls och släpptes samma dag som polisen fick in en anmälan.

– Personen var skäligen misstänkt, men på vilka grunder vill jag inte gå in på, säger åklagaren Åsa Hiding."
Citera
2018-08-03, 15:04
Medlem
Citat:
Svartsjuka är ett starkt motiv. Problemet är att då ska man identifiera en 3:e part. Nu tror jag starkt på att det finns minst 2st till i närtid, varav en har tappat allt efter affären med LW, förutom SD (som har sin HD kvar)...

Har SD verkligen "sin" HD kvar?

Jag har frågat tidigare om det finns nån som kan bekräfta att HD rensat bort bilder från sitt geocachekonto? I skrivandets stund har hon sju bilder ute, ingen SD synes där. Hon med ett gäng kvinnor (släktingar?), klassisk I will survive-bild post uppbrott från förhållande. 😉 En bildtext lyder "Ibland behöver man lite hjälp på livets väg" till något som ser ut som en rullatorspark.

Från loggtur för 5d sedan skulle hon få ledig tid då barnen var sysselsatta: "Vad jag själv då skulle göra under tiden var ganska givet frågan var bara med vem och vilka burkar som skulle loggas."

Sällskapet blev SD och han skriver i vi-form, beklagar sig över såriga ben men citerar Lundell igen då det var "vackert som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik". En passning till fb no doubt:

"Det här är sådant som den borttappade och förlorade generationen som sitter med sina skärmar hela dagarna förmodligen skulle göra allt för att få uppleva, men de fattar det inte själva."

SD trånar vidare och de två senaste bilderna är på HD (finns 3769 andra bilder). Låttexten som citeras är stor romantik som UL skrev till/om Isabella då Nerman (hon skrattade visserligen åt den när det begav sig).

Jag skulle säga SD vill ha "sin" HD men hon kommer gå vidare, jag tolkar som hon redan gjort det. Sedan måste hon väl träffa honom ändå: de har två barn ihop.
Citera
2018-08-03, 15:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, han togs in direkt och det var på tisdagen jag hörde talas om kidnappning på lokala nyheter. Nu minns jag inte vilken radiostation det var eftersom jag färdades genom 4 olika län den dagen. Dock minns jag att jag reagerade på "nyheten" och spanade i flera dagar i olika lokala nyhetsmedia om mer information om den "kidnappningen".

På följande länk kan du läsa att Åsa Hiding bekräftar att SD togs in på tisdagen: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/person-tidigare-anhallen-misstankt-for-manniskorov

Citat från artikeln:
"Nu berättar åklagaren Åsa Hiding att en person anhölls och släpptes samma dag som polisen fick in en anmälan.

– Personen var skäligen misstänkt, men på vilka grunder vill jag inte gå in på, säger åklagaren Åsa Hiding."

Ok tack, nu vet vi att han inte bara var förhörd utan skäligen misstänkt redan då. Det diskuterades ju om USA kan se även folk som suttit anhållna eller bara förhörts.
Citera
Medlem
Citat:
Är du helt säker att det var tisdagen?
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Av säkerhetsskäl visiteras såväl anhållna som häktade och får klä sig krinminalvårdens (Kvv,s) opersonliga kläder.

Visiterad, blev han nog. Dock behövde han nog inte byta kläder för ett anhållande med några timmars förhör. Fast förhoppningsvis blev han kroppsbesiktigad, så som EnGodTanke indikerat.
Citera
2018-08-03, 15:10
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Har SD verkligen "sin" HD kvar?

Jag har frågat tidigare om det finns nån som kan bekräfta att HD rensat bort bilder från sitt geocachekonto? I skrivandets stund har hon sju bilder ute, ingen SD synes där. Hon med ett gäng kvinnor (släktingar?), klassisk I will survive-bild post uppbrott från förhållande. 😉 En bildtext lyder "Ibland behöver man lite hjälp på livets väg" till något som ser ut som en rullatorspark.

Från loggtur för 5d sedan skulle hon få ledig tid då barnen var sysselsatta: "Vad jag själv då skulle göra under tiden var ganska givet frågan var bara med vem och vilka burkar som skulle loggas."

Sällskapet blev SD och han skriver i vi-form, beklagar sig över såriga ben men citerar Lundell igen då det var "vackert som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik". En passning till fb no doubt:

"Det här är sådant som den borttappade och förlorade generationen som sitter med sina skärmar hela dagarna förmodligen skulle göra allt för att få uppleva, men de fattar det inte själva."

SD trånar vidare och de två senaste bilderna är på HD (finns 3769 andra bilder). Låttexten som citeras är stor romantik som UL skrev till/om Isabella då Nerman (hon skrattade visserligen åt den när det begav sig).

Jag skulle säga SD vill ha "sin" HD men hon kommer gå vidare, jag tolkar som hon redan gjort det. Sedan måste hon väl träffa honom ändå: de har två barn ihop.

Intressant fundering!
Citera
2018-08-03, 15:10
Medlem
LW:s bostad fortfarande avspärrad. Uppseendeväckande att en man satt på uteplatsen. Krimtekniker?
Citera
2018-08-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Intressant fundering!

När hon skapade sitt nya konto tog hon med sig alla gamla loggar plus la till sin egen text. Inga bilder följde dock med därav ”bristen” på bilder.
Däremot kan man fundera över att livet syns att gå vidare som vanligt och att caching har skett med SD som inget hade hänt.
Citera
2018-08-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
LW:s bostad fortfarande avspärrad. Uppseendeväckande att en man satt på uteplatsen. Krimtekniker?
Kanske bara avspärrad för att ingen bor där och att huset ska få vara ifred från inbrottstjuvar (kanske skrämmer banden någon). Mannen kanske husvakt (med tillstånd av polisen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in