2018-08-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har i väldigt exakta meningar sagt vad jag vet och vad jag tycker känns konstigt med 2st ”misstänkta”, ML och JH.
Sedan finns det ett par, tre till som jag inte vet nått om.

Vad mer vill du veta, eller om du inte läst tråden, så börja med det.

ML och JH är inte misstänkta. De är med all sannolikhet hörda av polisen, liksom många fler.
Den enda som är misstänkt är fortfarande SD. ML, JH och undertecknad har alibi, inget motiv och ingen tidigare historia av att slå och ofreda kvinnor.

Det konstiga i sammanhanget är att du inte kan se eller inte vill se det uppenbara.
Citera
2018-08-03, 14:12
Medlem
Rosamunds avatar
[quote=Rubar|64826453]Men nu kör du på i samma falska retorikstil som har blivit ditt trådsignum: du utgår från någons teori om något och gör den till en sanning och bygger på den med någon form av argumentation. Eller har du någon säker källa på att SD:s advokat avrådde honom från att överklaga?

Nu när du nämner det så vet jag faktiskt inte vilken källa det kom ifrån att han avrådde från försvarare.
Du har nog rätt i att jag är för godtrogen som utgår från att det som de flesta skriver här är sanning.
Citera
2018-08-03, 14:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
ML och JH är inte misstänkta. De är med all sannolikhet hörda av polisen, liksom många fler.
Den enda som är misstänkt är fortfarande SD. ML, JH och undertecknad har alibi, inget motiv och ingen tidigare historia av att slå och ofreda kvinnor.

Det konstiga i sammanhanget är att du inte kan se eller inte vill se det uppenbara.

Källa på det fetmarkerade?
Citera
2018-08-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Vad tror Du om SD:s hjälpreda JG? Känner Du honom?
Citera
2018-08-03, 14:17
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Med en av dom vet jag att det finns, den andra hade i stort sett daglig kontakt med LW, så sannolikt ja.
Aldrig varit? OK, jag har annan information, men du vet säkert bättre att dom aldrig varit intressanta...

Här ovan svarar du på en frågeställningen angående vem eller vilka som varit intressanta i utredningen. En uppgift som du inte delat med dig av tidigare.

Senare skriver du följande:
Citat:
Jag har i väldigt exakta meningar sagt vad jag vet och vad jag tycker känns konstigt med 2st ”misstänkta”, ML och JH.

Hur ska du ha det?
Citera
2018-08-03, 14:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Stängdes av och dom hade bara sista rapporten att gå på. Då blir området betydligt större.
Dom gick ju på försvinnande initialt och det kan vara frivilligt och då får dom inte efterforska efter personen.
Dessutom var det ju hennes ex som anmälde.
Hur skulle det se ut om alla kvinnor som vill hålla sig undan från sin man eller ex vart spårade direkt av polisen? ”Där är hon, nu far vi så du kan fortsätta slå”...

Stängdes mobilen av? Var har det framkommit?

UW anmälde ju tydligen försvinnandet efter att deras gemensamma barn ringt pappa och berättat att mamma var borta? Även om det var han som anmälde försvinnandet till polisen, så var ju de skilda sen många år tillbaka och hon stod inte under någon känd hotbild från hans sida, eller hur? En mamma lämnar inte sina barn frivilligt och som dessutom fyller år. Detta kan ju polisen räkna ut med "lillfingret", så de ändrade snabbt från Försvinnande till Människorov.

Jag hörde på lokala radionyheter "En kvinna misstänks ha kidnappats från sitt hem under måndagkvällen" flera dagar innan de gick ut med namn och bild till media.

Alltså, visste polisen tidigt att läget var allvarligt och SD togs snabbt in på förhör. Om han kroppsbesiktigades, har inte framkommit någonstans. Varför skriver du om kroppsbesiktning? Har du talat förtroligt (igen) med SD om första anhållandet?

(Du angav t ex tidigare att SD personligen berättat för dig att han varit otrogen med LW, så han kanske gärna berättar saker för dig och din partner?)
Citera
2018-08-03, 14:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Du påstod att de varit intressanta i utredningen.
Det får du gärna utveckla annars får man väl se det som ytterligare en osanning från dig
Citera
2018-08-03, 14:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Stängdes av och dom hade bara sista rapporten att gå på. Då blir området betydligt större.
Dom gick ju på försvinnande initialt och det kan vara frivilligt och då får dom inte efterforska efter personen.
Dessutom var det ju hennes ex som anmälde.
Hur skulle det se ut om alla kvinnor som vill hålla sig undan från sin man eller ex vart spårade direkt av polisen? ”Där är hon, nu far vi så du kan fortsätta slå”...

Menar du att en person som anmälts försvunnen inte får eftersökas av polisen?!

Har UW alltså misshandlat LW tidigare? Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2018-08-03, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta att jag klippt lite.

Det som skiljer dig och polis/åklagare är, som jag förstår, tolkning och slutsatser.

Det kan bero på att polisen har tillgång/vetskap om mer faktiska omständigheter än vad som förmedlas offentligt. Diskrepansen kan alltså bero på att ni drar slutsatser utifrån skilda grunder? Det verkar för mig rimligt.

Vilket i så fall även gäller för bedömning av personers kontakter med Lena samma kväll och SDs digitala kontakt.

Eller vad tror du?

Nu var det inte till mig du svarade, men vill bara inflika att jag håller med din undran över det fetade.

Jag tänker också att bara för att man inte lyckas få till tillräckliga bevis/indicier för en häktning (eller ett framtida åtal för den delen) betyder det INTE att mgm är oskyldig.

Finns tyvärr otaliga fall där man inte lyckats binda mgm till brottet, trots att allt pekar åt ett håll. Flera fall som jag hört talas om handlar om att man inte lyckats bestämma dödsorsak. I det här fallet hat man nog lyckats fastställa ett sådant, men tyvärr kan viktigt DNA och annan teknisk bevisning blivit förstörd att att LW legat för länge i värmen.

Kroppen har legat länge i sommarvärmen oupptäckt, gm har haft tid på sig att göra sig av med bevis och tänka igenom sin historia. Nu kan han också värma sina nära och vänner med sina förklaringar och påverka deras minnesbilder och lojalitet.

Tror inte en sekund på att åklagaren velat välja denna situation.
Citera
2018-08-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Här ovan svarar du på en frågeställningen angående vem eller vilka som varit intressanta i utredningen. En uppgift som du inte delat med dig av tidigare.

Senare skriver du följande:

Hur ska du ha det?

Vad försöker du ni svamla ihop och röra om? Det ena eller det andra är väl inget motsats förhållande???! Hur tänker du nu?
Citera
2018-08-03, 14:28
Medlem
SD låg med LW under 6-7 år , oavsett att LW försökte träffa andra män och få en riktig relation så hade hon alltid SD som älskare hela tiden oavsett hur han betedde sig mot henne..
När det här fallet klaras upp så vet vi att SD till 100 % är gärningsmannen..
Citera
2018-08-03, 14:35
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta att jag klippt lite.

Det som skiljer dig och polis/åklagare är, som jag förstår, tolkning och slutsatser.

Det kan bero på att polisen har tillgång/vetskap om mer faktiska omständigheter än vad som förmedlas offentligt. Diskrepansen kan alltså bero på att ni drar slutsatser utifrån skilda grunder? Det verkar för mig rimligt.

Vilket i så fall även gäller för bedömning av personers kontakter med Lena samma kväll och SDs digitala kontakt.

Eller vad tror du?

Frågan är inte ställd till mig men jag vill ändå kommentera ditt inlägg (som jag även hoppas blir besvarat av den det riktar sig till).

En eloge till dig för ett tydligt resonemang som i alla fall gav mig en större förståelse till var ”glappet” kan ha uppstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in