2018-08-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja du besswisser. Visst har korkade människor som rätt att tycka vad de vill om polisens agerande.
Givetvis är hela historien tragisk men det finns faktiskt ingenting ännu som tyder på,att polisen agerat felaktigt! Att då börja gasta om mördare och idioter är jävligt svagbegåvat. Vi får vänta på utredningen sen får vi se vad som stämmer....

Den utredningen kommer med största sannolikhet vara manipulerad och ej att lita på.

Det är ett problem för en stat som gör anspråk på att vara en rättsstat, när inte poliserna omhändertas och isoleras från varandra vid en sån här händelse . De har all tid i världen att snacka ihop sig. Det är även ett problem att polisen utreder sig själva.

Oavsett om poliserna, som sköt ihjäl killen,har handlat korrekt eller ej så kan vi vara helt jävla säkra på att ingen kommer straffas på något sätt. Det här i en stat som gör anspråk på att vara en rättsstat. Tragiskt är bara förnamnet
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Jag funderar rent spontant på varför han har haft en leksakspistol, men framför allt varför man inte haft bättre koll på honom om han är rymningsbenägen? Oerhört tragisk och onödig händelse.

Som lagen är nu så kan ingen, inte ens hans föräldrar hindra honom att rymma då han är myndig och själv bestämmer. Det är bara om han är intagen på sluten vård (dvs inlåst) som de formellt får förhindra flykt. Föräldrarna kan bara uppmana honom att lyda dem, men kan inte tvinga honom.
Citera
Medlem
En förvirrad såg en person med pistol. Ringer en förvirrad poliskår. Tre förvirrad poliser skickas ut.

Tre blå går i klunga för det är ju en logiskt framryckning i en sådahär situation.

Alla tre ser målet samtigt å avfyrar.

Snacka att de förvirrade blå hade blivit eliminerade om det fanns en till pistolinhavare som det förvirrade vittnet inte sett.

Jävla kling och klang. Skall bli kul å se kvalitén på det interna som skall vara SÅ bra.
Senast redigerad av BlixtarDunder 2018-08-03 kl. 11:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du liksom jag har ingen aning hur händelseförloppet gick så du kan inte säga att dom har gjort fel än hur mycket polishatare du än är.

Jag är ingen "polishatare". Absolut inte.
Men poliser som inte kan se skillnad på ett leksaksgevär och en riktigt pistol/gevär skall inte jobba som poliser. Ja, jag är 100% säker på att killen med downs syndrom inte hade tillgång till en soft airgun.
Citera
2018-08-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är inte meningen att man i första hand ska mörda utvecklingsstörda människor. Vad är nästa steg? Att avrätta en liten pojke? Barn har inget konsekvenstänk.

Nu var det dock inte det som jag begrundade. Vad jag ställde mig frågande till är argumentet som förs att en person med DS inte kan vara farlig. Det finns gott om dokumenterade fall där barn har dödat både vuxna och andra barn med skjutvapen, nästan alltid oavsiktligt på grund av den brist på konsekvenstänk som vi båda menar föreligger.
Så eftersom det finns belägg för att barn med skjutvapen kan vara farliga, och att det i detta fall i praktiken rör sig om ett mycket ungt barn i en 20-årig kropp, så förefaller det orimligt att bedöma personen i fråga som ofarlig enbart baserat på diagnos.
Citera
2018-08-03, 11:04
Medlem
thegodalmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du vet uppenbart inte vad som rapporterats om händelsen så frågan är varför du kommenterar? Eric hade ett leksaksvapen med sig. Förstår du vad det innebär för polisens agerande eller måste jag rita en bild i paint och skicka till dig?

Han menade väl att man inte kan veta om det är ett leksaksvapen på håll. duuh
Citera
2018-08-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du liksom jag har ingen aning hur händelseförloppet gick så du kan inte säga att dom har gjort fel än hur mycket polishatare du än är.

Jag är ingen polishatare, däremot tycker jag det är fel att tre poliser sköt ihjäl en man med downs syndrom som var ute och lekte med sitt leksaksvapen, du tycker tvärtom förstår jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schtekis
Va skönt det känns att våra poliser är livrädda för att kliva in i diverse förorter men tvekar inte sekund att avrätta en förståndshandikappad.

Hade jag sett en 3-åring med skjutvapen hade jag fan sprungit betydligt snabbare än om jag såg en vuxen med samma skjutvapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag är ingen polishatare, däremot tycker jag det är fel att tre poliser sköt ihjäl en man med downs syndrom som var ute och lekte med sitt leksaksvapen, du tycker tvärtom förstår jag.

Lätt att vara efterklok. Våra poliser ska vara försiktiga och inte ta risker. Annars har vi snart inga poliser kvar och då tror jag inte du är lika nöjd.

Springer man runt med vad som ser ut som vapen och siktar på folk ska man förvänta sig ett bryskt bemötande, kanske t om att man i nödvärn skjuts ihjäl som i detta fallet.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du vet uppenbart inte vad som rapporterats om händelsen så frågan är varför du kommenterar? Eric hade ett leksaksvapen med sig. Förstår du vad det innebär för polisens agerande eller måste jag rita en bild i paint och skicka till dig?
Man ser inte skillnad på ett leksaksvapen och ett riktigt på flera meters avstånd. Mitt i natten.
Inte ens i dagsljus går det att vara säker.

Detta kunde poliserna bevisligen inte avgöra heller, annars hade de självklart inte skjutit.
Citera
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Jag vet, och det är det som är så hemskt. Jag har all respekt för polisen, men vid såpass grava tjänstefel måste något göras.

Var du på plats så du kan bedöma att det är tjänstefel?

Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Vore kul att se hur hjärnorna här tänker om det var poliser av invandrarbakrund.

Då kommer vi få se en 180-gradare. BO kanske skrek negerjävlar och snutarna kände sig kränkta och sköt. Batikhäxorna kommer kärleksbomba varenda polis.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Även poliskramarna i tråden måste väl se att poliserna gjorde fel i denna situation?

Ingen här vet vad som egentligen hände. Hur kan vi då veta att poliserna gjort något fel. Vi kan vara hoppas att det på något sätt filmats så vi får klarhet. Verkar ologiskt att tre poliser börjar skjuta utan anledning.
Citera
2018-08-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegodalmighty
Han menade väl att man inte kan veta om det är ett leksaksvapen på håll. duuh

Då ska man inte jobba som polis. Helt plötsligt kan en hundägare som går runt med en pinne i handen bli dödad av polisen, eftersom de "trodde" att du hade en pistol i handen.
Citera
2018-08-03, 11:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
I Gaza skickar de fram såna DS och barn med bombbälten. Polisen agerade som om de vore där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in