2018-08-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Och annars är det vems fel?

Även poliskramarna i tråden måste väl se att poliserna gjorde fel i denna situation?
Citera
2018-08-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Många människor litar inte på polisen och ser därför till att ha egna möjligheter att skydda sig. Det gör dem inte skyldiga till något, tvärtom är det normalt i många kulturer. Det skulle vara som att säga att användande av säkerhetsbälte är förberedelse för vårdslöshet i trafik.

Det är straffbart att bära vapen i Sverige dvs brottsligt och polisen skall beivra brott för att skydda medborgarna. Här var den just Allmänheten som ringde efter polisen.
Citera
2018-08-03, 10:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Tragiskt att det var någon med downs men jag förstår ändå polisen. En person som har ett vapen som kan vara riktigt. Man kan liksom använda ombyggda nödpistoler med riktig ammunition så ett skarpt vapen kan se ut lite hur dom helst. Jag skulle skjutit också för om han hade ett skarpt vapen så skulle jag kanske varit den som var död istället
Citera
2018-08-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Vore kul att se hur hjärnorna här tänker om det var poliser av invandrarbakrund.

Ja.. Då blir det hus i helvete kan man lugnt påstå.
Citera
2018-08-03, 10:58
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Även poliskramarna i tråden måste väl se att poliserna gjorde fel i denna situationen?
Innan utredningen är klar kan ingen med säkerhet påstå att nåt fel begåtts.
Citera
2018-08-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle128
Jag tror att man måste börja från ruta ett för att förstå vad som hänt.
Hur lät larmsamtalet? Bredde man på och påstod att han såg farlig ut, var tungt beväpnad?
I så fall var nog adrenalinnivån rätt så hög för de som ingrep.

Ja, att ett larmsamtal öht inkommit tyder ju på att fler än polisen (minst en person) uppfattat Eric som livsfarlig, att han ska ha siktat på en boende med vapnet. Såg larmaren att Eric hade Downs och uppgav detta, troligen inte, för då hade det väl kopplats till Eric som var på rymmen?
Citera
2018-08-03, 11:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Även poliskramarna i tråden måste väl se att poliserna gjorde fel i denna situation?

Du liksom jag har ingen aning hur händelseförloppet gick så du kan inte säga att dom har gjort fel än hur mycket polishatare du än är.
Citera
Medlem
Va skönt det känns att våra poliser är livrädda för att kliva in i diverse förorter men tvekar inte sekund att avrätta en förståndshandikappad. Och ni snutar(och groupies) som sitter och försvarar skiten (här, twitter mm) gör det hela ännu sjukare. Om dom la ens hälften av tiden som dom lägger på twitterflöde/fb så hade dom kunnat lösa riktiga brott. Jag pröjsade inte 1 milj i skatt 2017 för att några snutar ska sitta och bedriva agenda på sociala medier.

Malexander
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
En polis borde veta att man inte träffar med en kpist på automateld. Inte ens från 5meter...

Det vet ALLA som gjort lumpen iallafall.

Men samtliga vet även att det räcker med att en av dessa kulor träffar på fel ställe för att ditt liv ska vara över!!
Pappskalle!!
Citera
Medlem
Madeleine-Ss avatar
Egentligen är det konstigt att mamman säger att han var på en 3 -årings nivå, 3-åringar kan ju prata och göra sig förstådda. Eric hade säkert mycket mer känslor och tankar men kunde inte uttrycka dom. Bara för att man är autistisk eller har Mb Down betyder det inte att man är ett barn hela livet, vilket föräldrarna verkar tro. Han kanske mådde dåligt och detta var ett välplanerat suicide by cop.
Citera
2018-08-03, 11:01
Medlem
Studsbolls avatar
Ett mongo med ett vapen kan vara lika farlig som en förhärdad brottsling, så under förutsättning att leksaksvapnet var av sådan art att det kunde tas för ett riktigt vapen har polisen gjort rätt. Man kan inte utgå från att en beväpnad person är ofralig bara för att han är utvecklingsstörd. Synd bara att polisen verkar ha otroligt svårt att skjuta verkliga brottslingar när det är befogat.
Citera
2018-08-03, 11:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tragiskt att det var någon med downs men jag förstår ändå polisen. En person som har ett vapen som kan vara riktigt. Man kan liksom använda ombyggda nödpistoler med riktig ammunition så ett skarpt vapen kan se ut lite hur dom helst. Jag skulle skjutit också för om han hade ett skarpt vapen så skulle jag kanske varit den som var död istället

Du vet uppenbart inte vad som rapporterats om händelsen så frågan är varför du kommenterar? Eric hade ett leksaksvapen med sig. Förstår du vad det innebär för polisens agerande eller måste jag rita en bild i paint och skicka till dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in