2018-08-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Ser att ni har diskuteratautism här i tråden. Tror det kan vara diagnosen ni söker, många med autism är lite obehagliga och som jag har förstått det kan de bli helt besatta och gå över lik om de bara är tillräckligt nernördade.

Obehagligt att personer som har sjukdom kan gå fria.

Autism är ingen sjukdom och det är ett extremt brett spektra. Mer obehagligt med korkade människor utan kunskap
Citera
2018-08-02, 23:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTownHuman
Autism är ingen sjukdom och det är ett extremt brett spektra. Mer obehagligt med korkade människor utan kunskap

Håller med. (Vi skrev nog våra inlägg samtidigt)
Citera
2018-08-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Håller med. (Vi skrev nog våra inlägg samtidigt)

Såg det Great minds think alike
Citera
2018-08-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Anledningen till att jag funderar över detta är för att det spekulerades tidigt i tråden varför hon var ute den tiden på dygnet helt själv. Redan då sade någon att hon kanske var tvungen att invänta kl 6.00 för att få komma in i sitt boende. Om så är fallet är det ju verkligen tragiskt.

En missbrukar-tjej kanske inte lever samma liv som andra mammor i 30års åldern.
En ljus och varm sommarnatt är dt nog inte jättekonstigt att vara utomhus till gryningen .

Var det mitt i vintern vore det såklart tragiskt, men denna sommar är nog många missbrukare av olika slag gärna utomhus på natten.
Citera
2018-08-02, 23:49
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ok, vad har hänt med vita fulla killen på krogen som ska bråka med alla snubbar, tafsar på alla tjejer, och som kallar dom för hora när dom bänder dig loss från hans grepp? Jo, självklart har kvällen spårat ur när han fått nobben.

Flera skolskjutningar har varit kopplade till svaga/ensamma killar som fått nobben.

MENA-snubbarna må ha taskig kvinnosyn, men dom ska inte hämnas på hela kvinnosläktet när deras kärlek inte är besvarad.

Det har knappast gjort situationen bättre i alla fall.

Men att MGM mördade BO har kanske inte alls med att han fick nobben att göra, men det är den teorin som flest verkar tro på här.
Citera
2018-08-03, 00:08
Medlem
MosterAugustas avatar
Ju mer jag funderar på det desto mer påminner GM om Lennie i John Steinbecks "Om möss och människor": svagsint, utnyttjad, godhjärtad och på slutet går allt åt skogen. Kanske därför han väcker sympati?
Citera
2018-08-03, 00:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
God kväll alla Flashbackare!

Blir mitt allra första inlägg här på Flashback, efter att ha fått vänta flera dagar efter att jag
registrerade mig. Varför?

Förfärlig historia det här. Tragik som saknar ord. Ett mord är alltid ett mord för mycket.

Hörde ett rykte en gång att polisen ibland tar hjälp av Flashback för att lösa brott. Är det någon här som kan bekräfta att så är fallet?

Med vänlig hälsning

Lill-Ann

Du är så välkommen. Trevligt med en ny skribent
Det här fallet verkar onekligen sorgligt, inte bara för BO som det alltid är men denna gång även för MGM, enligt min åsikt.
Jag är inte övertygad om att han var ensam GM heller. Det är något lurt med kompisen som var med honom vid mordet.
Tror inte att kompisen var helt oskyldig och passiv under händelseförloppet.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 00:13.
Citera
2018-08-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är dålig stil av den där Ronja. Varför kan hon inte bara svara vänligt på hans fråga.
Vissa,tror kanske att det är fint att vara nonchalant. Har han dessutom haft låg status så ansåg hon kanske att hon inte behövde svara honom. EN markering att hon nonchalerade honom,inte värd att svara.
Fel, det är dålig stil.Tyder på dålig uppfostran.
Det kostar igenting att visa vänlighet, och vanlig enkel respekt.

Du vet då inget om stil? Hon kanske inte nyttjar fejan stort, kanske har en kille som är sotis, hon hade ju svarat och ville kanske inte ha mer konversation än detta på hennes sida och kommentarsfältet.

Enligt mig har hon inte varit något av vad du beskriver

Vi kan vända på det Du har dålig stil, dålig uppfostran, visar dålig respekt och ovänlighet mot tjejen.
Citera
2018-08-03, 00:36
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Regeln att det tar tre dagar innan man kan skriva inlägg har funnits så länge jag kommer ihåg. Exakt varför denne regel finns kommer jag inte ihåg. Har för mig att Flashback kör någon backup eller liknande nattetid.

Huruvida polisen tar hjälp av polisen eller inte vet jag inte. Däremot läser säkert polisen ibland vad som sägs och diskuteras på Flashback, åtminstone när det gäller kniviga brott. Flashback är ibland en riktigt bra källa.
Tack för info. Polisen tar hjälp av polisen?

Det skrämmande i det här fallet och i liknande fall är huruvida vissa människor totalt går över gränsen och mördar med motivet att man blivit nobbad/avvisad. Extremt känsliga personer med svag självkänsla?
Citera
2018-08-03, 01:27
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Tack för info. Polisen tar hjälp av polisen?

Det skrämmande i det här fallet och i liknande fall är huruvida vissa människor totalt går över gränsen och mördar med motivet att man blivit nobbad/avvisad. Extremt känsliga personer med svag självkänsla?

Som jag skrev för en stund sedan; detta är den teori som folk verkar tror på mest. Det har kanske inte något med att MGM blev nobbad av BO överhuvudtaget. Brottet kan ha utförts av en helt annan anledning, eller ingen anledning alls.
Citera
2018-08-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä. Så kan du väl inte säga. Hade hon gått dit före kl 22 hade det väl förmodligen inte hänt?
Om stödboendet har som föremål att stötta dem som vill lägga av så är det väl rimligt att de som följer det i möjligaste mån får lugna nätter?

just detta "stödboendet" är i grunden så illa skött att ja bli mörkrädd. majoritet av personal är helt missplaserade å inplockade på tvivelaktig sätt. (lång historia) framför allt han som föreställa "chef" han ska inte jobba med mäniskor öht. maken till socialt handikappad har ja alldrig skådat. han har denna tjänsten tack vare att han känna rätt personer. i fallet med Nella så det bli ännu mera sorgligt. Nella har alldrig fått chans att komma på fötterna då "stödboendet" har gett sig fan på att göra allt för att göra det svårt för henne. detta mycket för att hon var en person som stog på sig och ifrågasatte när hon blev osjysst behandlad vilket hon ofta blev. stödboende och alla inblandade ska verkligen skämas för hur dom skötte fallet med Nella
Citera
2018-08-03, 01:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intaklamix
just detta "stödboendet" är i grunden så illa skött att ja bli mörkrädd. majoritet av personal är helt missplaserade å inplockade på tvivelaktig sätt. (lång historia) framför allt han som föreställa "chef" han ska inte jobba med mäniskor öht. maken till socialt handikappad har ja alldrig skådat. han har denna tjänsten tack vare att han känna rätt personer. i fallet med Nella så det bli ännu mera sorgligt. Nella har alldrig fått chans att komma på fötterna då "stödboendet" har gett sig fan på att göra allt för att göra det svårt för henne. detta mycket för att hon var en person som stog på sig och ifrågasatte när hon blev osjysst behandlad vilket hon ofta blev. stödboende och alla inblandade ska verkligen skämas för hur dom skötte fallet med Nella

På vilka sätt blev hon dåligt behandlat? Skulle du vilka ge några exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in