Citat:
Du vet inget om de fakta som gällde på platsen, vad poliserna såg eller inte och hur din vän visade sig. Du tar bara upp hur mycket du älskade den skjutna mannen och anklagar sedan polisen för att de inte såg vad du vet om honom. Smiter jag undan fakta?
Vilken fakta då?
Att han hade ett leksaksgevär för 3-5 åringar? Finns inte en chans i helvete att man kan ta det för ett riktigt vapen.
Poliserna kände sig hotade. Ja han kan inte prata så han låter lite och tecknar med händerna och armarna.
Fakta är att insatsstyrkan var på väg. Varför inväntade inte den närvarande polisen insatsstyrkan innan de gick in och sköt honom.
Ni får spekulera hur ni vill och kalla denna underbara människa vad ni vill. Jag vet vilken underbar människa det var.
Men man blir mörkrädd när man läser mångas inlägg här.
Vilken fakta då?
Att han hade ett leksaksgevär för 3-5 åringar? Finns inte en chans i helvete att man kan ta det för ett riktigt vapen.
Poliserna kände sig hotade. Ja han kan inte prata så han låter lite och tecknar med händerna och armarna.
Fakta är att insatsstyrkan var på väg. Varför inväntade inte den närvarande polisen insatsstyrkan innan de gick in och sköt honom.
Ni får spekulera hur ni vill och kalla denna underbara människa vad ni vill. Jag vet vilken underbar människa det var.
Men man blir mörkrädd när man läser mångas inlägg här.
Oĺyckor går aldrig att eliminera så ta nu hand om din sorg i detta nästan osannolika tragiskafall. För mej är hela S en osannolik plats på jorden sedan folket blivit grundlurade och inte kan tänka på konsekvensen av de som de röstat på. Din vän blev tyvärr ett offer av vansinnet som röstats fram där även poliser i och utom tjänst är skiträdda idag.
Jag har aldrig gillat poliser men de behövs fast tragiskt att de sköt åt fel håll och inté mot Rosenbad hållet som en markering och inte för att döda någon folket röstat på. Som sagt se helheten och inte bara din fakta om din underbara vän som polisen inte visste om.