2018-08-03, 06:30
Bannlyst
Har nu polisanmält poliserna, vill att detta prövas.

MVH
Citera
2018-08-03, 06:31
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja tyvärr är det så och det har vi dom grovt kriminella blattegängen att tacka för. Alla dessa kriminella beväpnade spänblattar har skapat det klimatet som gör att polisen är tvingade att skjuta först och fråga sen då någon riktar ett vapen mot dom.

Underligt då att de så otroligt sællan skjuter några av alla dessa spænnblattar.

Citat:
Tragiskt för alla inblandade i detta fall.

Før offret iaf. Poliserna skulle ju sættas på idiotanstalt.

Citat:
Samtidigt en läxa till alla föräldrar som köper vapenreplikor till sina barn idag........

Va? Nej, vænta lite hær nu. Så du menar att man inte ska køpa leksaksvapen åt sina ungar om de vill leka krig, eftersom det då kan komma någon halvdebil Dirty Harry-Wannabe och skjuta ihjæl dem, eftersom han inte vågar skjuta på riktiga kriminella?

Det var det dummaste jag læst den hær veckan, och då har du ganska bra konkurrens.
Citera
2018-08-03, 06:36
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det var väl en efterbliven SD-anhängare som ville ha lite pangpang i sitt liv. Hen skiter nog fullständigt i att denna stackars kille är död. Hen kanske till & med såg att det var en person med downs syndrom & därför tyckte att killen borde mördas. Personen som larmade polisen är antingen efterbliven/paranoid eller empatistörd. Eller både och. Vem känner inte igen en person med downs syndrom liksom? Det syns ju tydligt!

Det var en sosse som ringde polisen, han såg en chans att få lite statistik på att även vita springer runt med vapen i stan. Det här är ett resultat av det multikulturella samhället ni hyllar. Du har direkt skuld i denna händelse. Dra åt helvete!
Citera
2018-08-03, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreun.Korman
Det är ett återkommande tema att poliser är helt värdelösa när det gäller att läsa av människor och situationer.
De har svårt att avgöra när folk är glada eller arga/aggresiva. De kan inte skilja brottsoffer från gärningsmän utan attackerar båda parter eller i värsta fall enbart offren och låter förövarna löpa.
Är det bara personer med autismspektrum som blir poliser?

Mitt första möte med en beväpnad kvinnlig polis var också mycket avslöjande. Jag råkade ovetandes promenera in på en brottsplats och mötte en blond liten flicka med dragen pistol som kom smygande runt ett hörn. Det som räddade mig från att bli skjuten var att hon skakade så våldsamt att hon knappt klarade av att hålla i pistolen, än mindre osäkra den.
Kvaliten på polisattrapperna har knappast ökat sen dess.

Jag har snarlik erfarenhet.
Med tillägget att den jag träffade på, med dragen pistol, tappade den samma på toaletten som hon var tvungen att uppsöka. Gissningsvis hade hon pissat på sig. Pistolen låg på handfatet och omhändertogs av personal på hamburgerhaket.
Citera
2018-08-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youarenothing
Idioter.

verkar vara en pågående trend med dessa skjutningar.

Det börjar bli ganska uppenbart att svensk polis inte kan hantera skjut vapen!

Lr är detta en agenda kanske? ja menar sverige älskar ju USA och försöker alltid göra som jenkarna gör.

R.I.P

Jag kan tänka mig följande istället, i och med att kompetensnivån har sänkts på polishögskolan, existerar nog en hel poliser som utövar fel yrke då dom egentligen inte platsar på grund av olika brister i den mentala biten.

Jag kanske har fel i detta fallet, men ett problem är det likväl.
Citera
2018-08-03, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Storstad i Sverige, med gatubelysning vid samma tidpunkt på dygnet. Tror du det gör någon skillnad? (Befinner mig i Göteborg, åker inte till Sthlm för att göra Flashbacksnissar glada..)

Ja det gör skillnad. Närmare bestämt 30minuter tidigare än Göteborg. Som alla vet ligger Göteborg i ett ständigt mörker.

https://www.dinstartsida.se/solen.asp
Citera
2018-08-03, 07:12
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jag mongolider med de anhöriga!

Skall bli spännande att läsa polisens utredning kring detta, om det någonsin kommer ut en sådan i offentligheten!
suck, vad tror du det kommer stå? Brott kan ej styrkas såklart. I polisutbildningen ingår kåranda där man pratar ihop sig, fabricerar och håller varandra bakom ryggen.

Är lika naivt som att ringa en inbrottstjuv och be denne döma sig själv och hoppas han säger att han gjort fel.
Citera
2018-08-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreun.Korman
Det är ett återkommande tema att poliser är helt värdelösa när det gäller att läsa av människor och situationer.
De har svårt att avgöra när folk är glada eller arga/aggresiva. De kan inte skilja brottsoffer från gärningsmän utan attackerar båda parter eller i värsta fall enbart offren och låter förövarna löpa.
Är det bara personer med autismspektrum som blir poliser?

Mitt första möte med en beväpnad kvinnlig polis var också mycket avslöjande. Jag råkade ovetandes promenera in på en brottsplats och mötte en blond liten flicka med dragen pistol som kom smygande runt ett hörn. Det som räddade mig från att bli skjuten var att hon skakade så våldsamt att hon knappt klarade av att hålla i pistolen, än mindre osäkra den.
Kvaliten på polisattrapperna har knappast ökat sen dess.

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jag har snarlik erfarenhet.
Med tillägget att den jag träffade på, med dragen pistol, tappade den samma på toaletten som hon var tvungen att uppsöka. Gissningsvis hade hon pissat på sig. Pistolen låg på handfatet och omhändertogs av personal på hamburgerhaket.

Det ni båda berättar är väldigt målande för en svensk polis med stora kompetens problem och brist på korrekt psyke. En regering som ligger på känslomässig nivå som små gråtande flickor och pojkar, ja då kan man inte förvänta sig något annat resultat än att samhället är fullt med cucks och känslostyrda människor.

Jag är för övrigt väldigt kritisk till det jämlika och feministiska svenska samhällets uppbyggnad, vilket jag tror spelar en väldigt stor roll i alla problem vi ser.
Citera
2018-08-03, 07:14
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
suck, vad tror du det kommer stå? Brott kan ej styrkas såklart. I polisutbildningen ingår kåranda där man pratar ihop sig, fabricerar och håller varandra bakom ryggen.

Är lika naivt som att ringa en inbrottstjuv och be denne döma sig själv och hoppas han säger att han gjort fel.

Vill mest se hur mycket de kommer ljuga och hur de kommer försöka försköna sin insats!
Citera
2018-08-03, 07:16
Medlem
Tragiskt såklart.

Självklart har händelser likt denna sitt ursprung i ett allt råare samhällsklimat där poliser och andra lever under ständig press från mångkulturen. Ganska enkel analys, behöver inte kolla längre än USA. Ett icke-homogent samhälle med ökande klassklyftor och motsättningar.

Gör det självklart inte mindre tragiskt, om än förståeligt. Menar jag har själv råkat ut för rån av babbegäng och är efter det betydligt mera på min vakt, kan bara tänka mig vad poliser tvingas stå ut med dagligen. Lägg därtill besparingar inom polis och ordningsmakten, självklart till förmån för våran nya adel, samt inkvotering och du har receptet på en riktig soppa.

Kommer självklart fortsätta att eskalera i takt med amerikaniseringen.
Citera
2018-08-03, 07:20
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Vill mest se hur mycket de kommer ljuga och hur de kommer försöka försköna sin insats!
Det kommer du få, media kommer stämpla in polisernas ord som det vore fakta. Kriminalreportar och poliser går alltid hand i hand.
Citera
2018-08-03, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Fanns tydligen bara ett sätt att ta reda på det. Sju kulor från tre olika vapen. Sen kunde de gå fram och ta en bättre titt. Finns inget annat sätt. Eller?!
Vem fan går fram mot en okontaktbar människa med vapen i hand som börjar riktas mot en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in