2018-08-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
"Han vart skjuten" är Delsborn.
Du kanske har rätt!
Själv tycker jag inte att det låter som Delsborn, men ljudupptagningen är dålig, och jag vet inte om AD var på mordplatsen så tidigt.
Han stannade ju på andra sidan Tunnelgatan och larmade taxiväxel och tog betalt av passagerarna innan han gick över Sveavägen.
Lennart Remstam beräknar att kommentaren fälldes runt 23.22.35.
Citera
2018-08-02, 20:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Men just det, smart, tänkte inte på det. Tänker du då att dom kommer från reklampelaren, ytterkanten av trottoaren och sneddar in?

Jo, jag har hela tiden tolkat det som att "omfamningen" är när han antingen lägger handen på axeln eller höjer armen för att skjuta. Om det är det första så är han vänsterhänt. Kan inte dra mig till minnes mer nu än att Morelius säger att han har vapnet i höger hand.

Jag ställer mig frågande till mötesscenariot av samma skäl som du, men jag tror inte heller att Nicola F var vid Bonniershuset när han hörde skotten. Vi hade ju den diskussionen för några veckor sen och jag tror för tillfället mest på Gidas hypotes.
När man granskar bilder från rekonstruktionen när det gäller andra vittnen så ser man hur otroligt klantigt gjort det är. Man placerar inte ens ut de centrala personerna korrekt utifrån vittnesuppgifterna.
Jag tror omfamningen är början på ett mycket omfattande spel GM visar på mordplatsen. Ändamålet är att förvirra Olof, Lisbeth och alla åskådare. Spelet slutar med att han spelar förföljare på Tunnelgatan, det vill säga att han förföljar GM på Tunnelgatan.

Med andra ord, GM var en oerhört skicklig manipulator, utredningen hade inte en chans mot honom, han styrde allt från första sekunden.
Citera
2018-08-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag tror omfamningen är början på ett mycket omfattande spel GM visar på mordplatsen. Ändamålet är att förvirra Olof, Lisbeth och alla åskådare. Spelet slutar med att han spelar förföljare på Tunnelgatan, det vill säga att han förföljar GM på Tunnelgatan.

Med andra ord, GM var en oerhört skicklig manipulator, utredningen hade inte en chans mot honom, han styrde allt från första sekunden.

Okej, jag vet inte om du har utvecklat din hypotes kring vad som var GM:s avsikt och hur det genomfördes tidigare i tråden. Jag letar gärna rätt på det om det finns, eller om du kan hänvisa till det. Annars vore det bra om du kunde förklara för jag begriper inte hur du menar.
Citera
2018-08-02, 21:52
Medlem
Citat:
Okej, jag vet inte om du har utvecklat din hypotes kring vad som var GM:s avsikt och hur det genomfördes tidigare i tråden. Jag letar gärna rätt på det om det finns, eller om du kan hänvisa till det. Annars vore det bra om du kunde förklara för jag begriper inte hur du menar.
¨
Användaren är 1000% säker på att vittnet NF är mördaren, och mer eller mindre varje hens inlägg handlar om att försöka bevisa det.
Citera
2018-08-02, 23:05
Medlem
Citat:
Något i stil med att den italienska kocken NF är GM och ville kopiera mordet på Gustav III.
Kungamördaren Ankarström var precis som NF från Vallentuna, och NF var förbannad för att dom skulle lägga ner nån teater.
Därför skulle Palme mördas.
Det är vad jag hittat i användarens tidigare inlägg.
Senast redigerad av MacMackay 2018-08-02 kl. 23:12.
Citera
2018-08-02, 23:12
Medlem
[quote=Basfakta|64811875]LGWP sa i Veckans brott att han trodde att GM uppfattade läget som att han redan skjutit LP och att hon var så illa sårad "i lungan" att hon skulle dö på platsen.

Kanske väntade han några sekunder för att se om hon skulle sjunka ihop?

Men han kunde inte vänta hur länge som helst eftersom folk kom springande och bilar körde i ilfart in mot trottoarkanten. Han behövde springa iväg.

Tror inte GM var särskilt intresserad av att börja skjuta vittnen också. Uppdraget var ju klart. Palme låg död på marken.[/QUOTE]

Och precis som du säger att LP även var likviderad.
LP vittnesmål går ju att ifrågasätta, hade hon avlidit vems vittnesmål hade varit starkast?
SE?
Citera
2018-08-02, 23:38
Medlem
ieshos avatar
Finns det någon Boforskunnig som kan hjälpa till att fylla på i teckenmatrisen nedan, som är en kopia av ett maskinskrivet memo om ett spaningsuppslag som inkom till rikskriminalen i april 1987.
Kod:
Ul uppgav att han fått höra att det finns knyningar mellan Mårten Palmes svärfar 
in spe och Boforsaffären.

************* ****************** ********, kör en bil MCN 930, har kontakt med 
Gunnar Busk, vars son skall äga källarlokalen där Klering bor.
Klering skall ha bott på Forresta hotell under 1986.

Gunnar Busk skall ha sammarbetat med en Bengt Ingvall, vilken avled 860312 dagen efter 
att Klerings bekant Rascal XX avled. Dessa män hade en gemensam bekant, Hassan 
han som ****************.( eventuellt skall Hassan ha arbetat för Ingvall tidigare). 
Männen skall ha haft något med Boforsaffärens omtalade smugglingar att göra.

Kontakten till Bofors har gått genom Klering till tidigare ****************, 
vilken i sin tur har kontakter med Håkansson känd från data-affären.
Håkansson har en export och importrörelse tillsammans med ****************** i 
*********************.
Senast redigerad av iesho 2018-08-02 kl. 23:58.
Citera
2018-08-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
OBS: Resebyrå fönster 1992 = Götabankens fönster 1986

När är bilden ifrån?
Vet du om tidigast vittnesmål bekräftar ovanstående rekonstruktion?
Citera
2018-08-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Du kanske har rätt!
Själv tycker jag inte att det låter som Delsborn, men ljudupptagningen är dålig, och jag vet inte om AD var på mordplatsen så tidigt.
Han stannade ju på andra sidan Tunnelgatan och larmade taxiväxel och tog betalt av passagerarna innan han gick över Sveavägen.
Lennart Remstam beräknar att kommentaren fälldes runt 23.22.35.
Det va Chevamannen. Utgå från Stockholmsdialekt, norra Stockholm.
Citera
2018-08-02, 23:55
Medlem
Vad tror trådens läsare.

Kan Stig E och/eller hans vän vapensamlaren haft Stay Behind kopplingar? Skandiahuset-Stay Behind?
Om några wt-bärare tillhörde Stay Behind skulle de ha kunnat förmedlat information om paret Palmes rörelser till personer i Skandiahuset, till exempel Stig E.

Hörde i ett avsnitt av Palmemordspodden att vapensamlaren vistats i USA och var mycket proamerikansk, han hyllade bland annat Vietnamkriget som OP kritiserade.
I det avsnittet säger man också att Stig E var lättpåverkad , bland annat gick han in i en del dåliga affärer för att han litat för mycket på andra personer.

Spekulation kan han blivit erbjuden X antal kr för att mörda OP och lovad skydd av Stay Behind?

Elefanten i porslinsbutiken eller var han bara sugen på att göra sig känd för att ha sett mordet på OP?
Citera
2018-08-03, 01:40
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
När är bilden ifrån?
Vet du om tidigast vittnesmål bekräftar ovanstående rekonstruktion?
Bilden är från januari 1989

I vittnet Nicola F rekonstruktion, ser Nicola F en man bakom reklampelaren och det kan då vara Stig E innan han går till Götabankens fönster.

http://oi68.tinypic.com/sfdpxy.jpg
Citera
2018-08-03, 01:51
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
¨
Användaren är 1000% säker på att vittnet NF är mördaren, och mer eller mindre varje hens inlägg handlar om att försöka bevisa det.
Vittnet Hans J säger att han är 100% säker på at den killen han såg springa på Tunnelgatan, mördade Olof Palme.

Vittnet Hans J såg exakt samma kille som vittnet Jan N såg

http://www.itdemokrati.nu/36w/mpv335.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in