Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Men just det, smart, tänkte inte på det. Tänker du då att dom kommer från reklampelaren, ytterkanten av trottoaren och sneddar in?
Jo, jag har hela tiden tolkat det som att "omfamningen" är när han antingen lägger handen på axeln eller höjer armen för att skjuta. Om det är det första så är han vänsterhänt. Kan inte dra mig till minnes mer nu än att Morelius säger att han har vapnet i höger hand.
Jag ställer mig frågande till mötesscenariot av samma skäl som du, men jag tror inte heller att Nicola F var vid Bonniershuset när han hörde skotten. Vi hade ju den diskussionen för några veckor sen och jag tror för tillfället mest på Gidas hypotes.
När man granskar bilder från rekonstruktionen när det gäller andra vittnen så ser man hur otroligt klantigt gjort det är. Man placerar inte ens ut de centrala personerna korrekt utifrån vittnesuppgifterna.
Jag tror omfamningen är början på ett mycket omfattande spel GM visar på mordplatsen. Ändamålet är att förvirra Olof, Lisbeth och alla åskådare. Spelet slutar med att han spelar förföljare på Tunnelgatan, det vill säga att han förföljar GM på Tunnelgatan.
Med andra ord, GM var en oerhört skicklig manipulator, utredningen hade inte en chans mot honom, han styrde allt från första sekunden.