Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Eller så vill inte GW avslöja vad han vet och håller på det

Han förstår hur svårt det är att knyta ihop säcken för PU.
GW vet t ex att Olle F (via mig) erbjöd kontakt med gärningsmännen som ansåg sig oskyldiga och ha handlat på legitima order mot att de fick amnesti. Och det var inte kontakt via seans inte som erbjöds.
Jag hade uppfattningen att du inte litade på Olof F.
Är följande sant eller falskt?
"Del två av ”Spionjägaren” avhandlar hans egna tankar om bland annat statsminister Palme:
– Min syn är att det är en hel del som inte stämmer kring teorin om Christer Pettersson. Jag tror inte han hade den mentala kapaciteten att mörda en statminister.
I stället har Olof Frånstedt i sin bok skrivit om detaljer som ”kastar en mörk skugga över Palme-mordet”. Det handlar om de *tidigare rapporterade uppgifterna om att män med walkie-talkier synts nära platsen där Palme sköts.
I boken återberättar han en händelse under sin tid som chef på Säpo när en kvinna i januari 1975 uppsökte honom på kontoret. Hon var propert klädd, i 40-45-årsåldern och berättade att hon var ledare för en grupp personer som hade som hobby eller intresse att följa efter och bevaka personer som var extrema vänsteranhängare eller *nazister. Kvinnan hette *Barbro och berättade att de använde walkie-talkier. Syftet med hennes besök var att be Säpo hålla sig *undan om de träffade på gruppen när de smög runt på stan.
När Frånstedt många år senare fick nyheten om statsministermordet rös han. Han misstänkte att det kunde finnas ett samband med gruppen som *elva år *tidigare sökt upp *honom."
"CIA-listan: ”Palme ögnade snabbt igenom den, sammanbiten och under tystnad. Jag märkte att han ilsknade till, kroppsspråket var tydligt, och han närmast kastade tillbaka listan till Persson varefter han reste sig och sade helt kort: ’Mötet är avslutat.’”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article18908830.ab