2018-08-03, 00:28
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Fanns tydligen bara ett sätt att ta reda på det. Sju kulor från tre olika vapen. Sen kunde de gå fram och ta en bättre titt. Finns inget annat sätt. Eller?!

Jo. Dialogpoliser. Helvete. Jag betalar skatt för att poliser ska agera professionellt.
Citera
2018-08-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Märks att du inte har kunskap om downies och autism men det är okej, man kan inte veta allt. En sådan individ kan vara väldigt bestämd med vad som ska finnas till hands. Rutiner är det viktigaste som finns för att inte rubba sinnet. Duscha, tvätta sig, äta frukost i en viss ordning. Vissa saker blir dom så otroligt hängivna till så om den grejen försvinner kan det förstöra 10 års utveckling. Nu vet vi inte om denna leksaken var så viktig men chansen finns att den helt enkelt inte fick slängas.

Jodå, jag vet faktiskt lite, men förstås inte allt nej.
Tänkte mest på att det på föräldrarna lät som att det var absolut första gången han gick runt med ett leksaksgevär. Tyckte det var märkligt att de haft den liggande i lägenheten i 15 år om han aldrig visat intresse för den.
Citera
2018-08-03, 00:30
Medlem
Proras avatar
Vi har ett samhälle där politikerna släppt in allehanda kriminellt slödder, allt från korkade negrer från Afrikas horn till snyftande, lögnaktiga, låtsasflyende araber, allihop med noll och ingen ambition att infoga sig i ett civiliserat samhälle. Därtill nu försedda med kvardrivande vapen från Jugoslavienkriget på 90-talet.

Polisen är sålunda på helspänn eftersom detta pack vridit upp våldsnivån i samhället.

Beklagligt att denne kille fallit offer för samhällsutvecklingens konsekvenser.
Citera
2018-08-03, 00:30
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Finns många leksaksvapen som är verkerlighetstrogna.

Nu berättar ju iofs farsan att detta rör sig om ett leksaksvapen, dvs ett sånt småglin springer omkring med, inte en replika dvs ett verklighetstroget vapen.

Springer ett mongo omkring med en plast AK i skala 1:3 är det inte något som kan misstolkas särskilt lätt i min värld.
Citera
2018-08-03, 00:31
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Där har du fel. Har jobbat med downare med autism en tid och det hotfullaste du kan uppleva är höga ljud och viftande med armar som ibland blir som "hammarslag". Men om konfrontationen var så nära så skulle polisen inte skjuta utan detta har ju skett på avstånd. Med tanke på din arrogans så kan man misstänka att du är snut. Din tid kommer också min gode herre.

Har du jobbat som polis? Att du har jobbat med autistiska människor är ungefär lika relevant i sammanhanget som att min lokala ICA-handlare har jobbat med entrecôte. Gör det honom till årets kock? Nej, just det.
Citera
2018-08-03, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Syftet var troligen att oskadliggöra honom. Att döda var inte målet.

Det funkar som en officiell term absolut. Men sett till vilken ammunition som används och att 3 personer skjuter 7 skott så låter de mer som en nädvärnslösning där målet är att oskadliggöra målet till varje pris. 7 skott från 3 personer är knappast en kontrollerad oskadliggöra situation utan låter mer som en avrättning.
Citera
2018-08-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friend-or-Foe
Ingen ser skillnad mellan en plastpistol och en äkta pistol mitt i mörkret kl 03! Riktar man något som ser ut som en pistol mot en polis så ska man bli skjuten. All heder åt polismannen!

Klockan var efter 4 på morgonen och troligtvis inte helt mörkt, inte säkert heller att han riktade leksakspistolen direkt mot poliserna.
Citera
2018-08-03, 00:33
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Jo. Dialogpoliser. Helvete. Jag betalar skatt för att poliser ska agera professionellt.
Det här var ju verkligen professionellt.
Citera
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Där har du fel. Har jobbat med downare med autism en tid och det hotfullaste du kan uppleva är höga ljud och viftande med armar som ibland blir som "hammarslag". Men om konfrontationen var så nära så skulle polisen inte skjuta utan detta har ju skett på avstånd. Med tanke på din arrogans så kan man misstänka att du är snut. Din tid kommer också min gode herre.
Höga ljud och armar som viftar med ett vapen. Är inte det hotfullt?
Citera
Medlem
Undrar om hela världens poliskårer viker sig dubbelt när dom ser hela insats styrkan gå med sköldar mot en person med grav downs?

Vilka jävla pajaser, även om det vart ett riktigt vapen så ser man jävligt tydligt att killen är handikappad. Då stannar man upp och tänker ut en ny plan.
Citera
2018-08-03, 00:35
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Han kunde ju bara säga mamma. Ingen dialogpolis i hela Sverige som kunde tyda honom.

Dialogpolis: Släpp vapnet!
Downie: MAMMA!
Dialogpolis: Sista möjligheten, släpp vapnet.
Dialogpolis: Är det något fel på dig eller kan du bara säga mamma?
Dialogpolis: Säg mamma en gång om du vägrar ge upp eller två gånger om du tänker samarbeta.
Dialogpolisen och två av hennes kollegor: *Avlossar sju skott mot downies överkropp*
Citera
2018-08-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Klockan var efter 4 på morgonen och troligtvis inte helt mörkt, inte säkert heller att han riktade leksakspistolen direkt mot poliserna.
Berätta gärna mer om vad du vet om händelseförloppet och omständigheterna. Vi är många som är extremt nyfikna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in