2018-08-03, 00:17
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Å det visste polisen när de sköt?
Inlägget skrevs efter att Eric dödats, då visste poliserna det också.
Citera
2018-08-03, 00:18
Medlem
Förstår inte polisen att det var en man med down syndrom? Ser man inte det och borde förstå att personen på sin höjd kan göra aggressiva utfall... Jag har aldrig i min liv hört ett down syndrome skjuta någon... Tror inte dom riktigt förstår hur man laddar vapnet och trycker av.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Du vet ingenting och din uppfattning är inte värd ett skit. Men tack för att du engagerade dig. Det blir inget tröstpris.

Där har du fel. Har jobbat med downare med autism en tid och det hotfullaste du kan uppleva är höga ljud och viftande med armar som ibland blir som "hammarslag". Men om konfrontationen var så nära så skulle polisen inte skjuta utan detta har ju skett på avstånd. Med tanke på din arrogans så kan man misstänka att du är snut. Din tid kommer också min gode herre.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Ja?
Varför skulle dom inte vetat om de, var poliserna blinda

Finns många leksaksvapen som är verkerlighetstrogna.
Citera
Avslutad
Ett ord. Blodshunger.

Är helt säker på att han längtat. En sjuk jävel som vill demonstrera sin makt (för sig själv).
Citera
Medlem
Vem sparar en leksak i 15 år?
Särskilt om den enligt föräldrarna alltid bara legat i en låda. Den har alltså samlat damm sen barnet var 5 år. Varför inte slänga den, om det bara var nåt litet overkligt plastigt vapen, och köpa något han tycker är kul istället.
Låter lite tillrättalagt att detta ska vara absolut första gången GM leker med leksakspistoler.

Sen tycker jag det är tragiskt hur massmedia utnyttjar föräldrar i chock genom att intervjua dem några timmar efter att deras barn dött.
Citera
2018-08-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Förstår inte polisen att det var en man med down syndrom? Ser man inte det och borde förstå att personen på sin höjd kan göra aggressiva utfall... Jag har aldrig i min liv hört ett down syndrome skjuta någon... Tror inte dom riktigt förstår hur man laddar vapnet och trycker av.

Om polisen ser dåligt så snälla använd kikare...
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Sen tycker jag det är tragiskt hur massmedia utnyttjar föräldrar i chock genom att intervjua dem några timmar efter att deras barn dött.
Håller med. Riktigt jävla äckligt & osmakligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Givetvis inte men ifall man inte kan se skillnad på en riktig pistol och en leksakspistol så är man inte lämpad för polisyrket.

Ingen ser skillnad mellan en plastpistol och en äkta pistol mitt i mörkret kl 03! Riktar man något som ser ut som en pistol mot en polis så ska man bli skjuten. All heder åt polismannen!
Citera
2018-08-03, 00:20
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Konstigt att det då faktiskt förekommer att poliser blir fällda för brott

Sant. Det har förekommit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Mina söner hade "leksaksvapen" som mindre, typ 14 år och fick skjuta med sina soft airgun under övervakning av mig på typ skjutbana hemma.
Det ena leksaksvapnet var en MP-5:a och jag lovar dig att du skulle inte se skillnad på 1 meter om det var ett äkta eller inte.
Vi har ingen djävla aning om hur bra det här såg ut.
Leksaksvapen, idag ser de tuffare ut än de verkliga.

Sedan skall vi ha klart för oss att klockan fyra är det skumt ute och vi ver inte på vilket avstånd detta skedde.
Vi tror oss veta att killen svarar inte på tilltal, rusar eller rör sig konstigt mot polisen (träffad i magen) och har ett automatvapen i händerna.

Jag hade skjutit dubbelskott direkt, första i bröstet och det andra mot huvudet.

Är det någon annan som är så djävla duktig att göra rätt så vill jag veta vilka som utbildat den filbunken.
Jag är för många år sedan utbildad av polisens skytteinstruktörer för att agera vaktchef.
Vi sköt såinihelvete i alla kända och okända situationer och även ett antal som denna.
Första skottet i bröstet och det andra i huvudet.

Helt korrekt agerat av polisen i detta fall.

Bara att beklaga händelsen men så är det.

För sista gången det var ingen replika eller ens likt ett riktigt vapen. Det var ett leksaksgevär för barn 3-5 år.
Citera
Medlem
Hur fan ska poliserna veta om personen med downs kan använda ett laddat vapen eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in