2018-08-02, 23:30
Medlem
sommarljums avatar
[quote=Schazz|64820341]
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn

Så man kan se historiskt om en användare loggat in varenda dag?

Nej, endast senaste inloggning. Däremot om man reggar cachar så ser man datum för det. Något som SD gjort flitigt.
Håller med om att han varit inloggad ofta, enligt mina iakttagelser har det dock hänt tidigare att det har gått 1-4 dagar emellan. Jag har inte kollat hans konto varje dag men i de fall jag kollat kan det som sagt ha förflutit en ringa tid mellan hans besök på burkletarsidan.
Citera
2018-08-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är ingen dom utan ett beslut av TS att låta SD fortsatt vara skäligen misstänkt.

Förutsätt att utredningen misslyckas i fallet Wenntröm och nästa möjlighet att rentvås i huvudförhandlingen inte
blir av vad orimliga konsekvenser för den kanske oskydigt enskilde det innebär om rätten till överklagan inte funnits.

Några postare har framfört uppfattningen att endast den (läs Åk) som av dom själva uppfattats misslyckats iom, TRs beslut har rätt till överklagan vilket faller på sin egen orimlighet i rättsstat.

Vissa beslut går att överklaga till domstol, för andra beslut kan man istället begära överprövning - i det här fallet till åklagarmyndigheten som kan pröva beslut tagna av polis eller åklagare under en förundersökning.

En begäran om överprövning kan avse att man vill att en förundersökning ska återupptas eller läggas ner, att utredningsåtgärder ska utföras, att ett åtal ska justeras, eller att man ska avföras som misstänkt ur en utredning. Det står mer att läsa i RåR 2013:1 (Riksåklagarens riktlinjer för överprövning och annan prövningsverksamhet).

Det finns alltså en gränsdragning för vilka frågor respektive rättsvårdande myndighet får hantera. Det går inte att vända sig direkt till en domstol för att avföras som misstänkt medan en utredning fortfarande pågår. Att domstolen hanterar frågor kring häktning och vissa tvångsmedel förändrar inte denna gränsdragning.

Vad gäller den första frågeställningen (om att bli rentvådd om utredningen misslyckas) så stryks man ur misstankeregistret om förundersökningen läggs ner eller man avförs som misstänkt.
Citera
2018-08-02, 23:32
Medlem
[quote=sommarljum|64820530]
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Nej, endast senaste inloggning. Däremot om man reggar cachar så ser man datum för det. Något som SD gjort flitigt.
Håller med om att han varit inloggad ofta, enligt mina iakttagelser har det dock hänt tidigare att det har gått 1-4 dagar emellan. Jag har inte kollat hans konto varje dag men i de fall jag kollat kan det som sagt ha förflutit en ringa tid mellan hans besök på burkletarsidan.

Tänkte väl det. Dumt att skapa trådsanningar om att han kikat in på sin sida vare dag om det inte stämmer. Tack för ditt svar och för att du kollat.
Citera
2018-08-02, 23:32
Bannlyst
[quote=Schazz|64820479]
Citat:

Du kunde alltså inte svara på frågan?

Jag har svarat dig, och tänker inte skriva en bibel av det här. Fråga annars dom själv du som skriver som EGT att ni känner dom.
Citera
2018-08-02, 23:34
Medlem
[quote=Banannn|64820556]
Citat:

Jag har svarat dig, och tänker inte skriva en bibel av det här. Fråga annars dom själv du som skriver som EGT att ni känner dom.

Jag förstod att du inte ville svara men jag har svårt att förstå varför du väljer att skriva saker som inte är sanna. Förväntar mig inget svar från dig om detta.
Citera
2018-08-02, 23:37
Bannlyst
[quote=sommarljum|64820530]
Citat:

Då har jag utryckt mig fel.
Från Maj fram till nu har han inte varit borta så länge. Förutom under häktningen.
Sen ser man loggar och loggar.
Citera
2018-08-02, 23:42
Bannlyst
[quote=Schazz|64820589]
Citat:

Jag förstod att du inte ville svara men jag har svårt att förstå varför du väljer att skriva saker som inte är sanna. Förväntar mig inget svar från dig om detta.

Men herregud titta datum på alla loggar och logga in och titta om han varit inloggad.

Han kan den sporten så be han lära dig då hur den fungerar ( Jag sysslar inte med den och känner inte honom )

Jag skrev fel nöjd?
Citera
2018-08-02, 23:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Men herregud titta datum på alla loggar och logga in och titta om han varit inloggad.

Han kan den sporten så be han lära dig då hur den fungerar ( Jag sysslar inte med den och känner inte honom )

Jag skrev fel nöjd?

Ingen fara. Alla gör vi fel ibland. Då har vi fått bort en trådsanning iaf, som jag faktiskt tror startades av någon annan postare och inte av dig sedan har det har bara spunnit på.

Enligt geocachsidan har SD inte loggat in varje dag utan med 1-4 dagars mellanrum men något oftare nu under sommaren.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 00:36.
Citera
2018-08-02, 23:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Tack för detta förtydligande.
Citera
2018-08-03, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Scrollat igenom mängder med foton på SD och först efter LW´s död har mängder av bilder av såriga underben - med tillhörande (ibland) spydiga (enligt mig) kommentarer - dykt upp. Någon som reagerat på det? Till exempel du, MoralensVäktare?

Mvh

/FS

Jo jag har också reagerat på det, och blod märkligt beteende.
Citera
2018-08-03, 00:23
Bannlyst
Citat:
Jag är osäker på det. Det blir lite rörigt i loggarna när HD byter nick och börjar logga med egen profil. Det tycks som att det under en tid blir dubbletter. Hon skriver dels på deras gemensamma och dels eget.
Kolla gärna detta, jag blev själv förvirrad.
Om SD var med blir det hela ännu märkligare.

Förstår inte varför du frågar när SD varit inloggad och andra saker, när du här i ditt inlägg bekräftar att du att själv blev förvirrad.
Och tycker andra ska kolla det.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-03 kl. 00:27.
Citera
2018-08-03, 00:26
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ingen fara. Alla gör vi fel ibland. Då har vi fått bort en trådsanning iaf, som jag faktiskt tror startades av någon annan postare och inte av dig sedan har det har bara spunnit på.

Nu är det utrett att SD inte loggat in varje dag utan med 1-4 dagars mellanrum men något oftare nu under sommaren.

Förtydligande: Detta med 1-4 dagars mellanrum var uppskattningsvis. (Uppskattat av mig). Vet ej om det stämmer till punkt och pricka.

Om någon är extra nyfiken så har han tydligen tagit minst en cache följande datum, däremellan kan han ha varit inloggad ändå såklart. Event har jag inte kollat nu.

April: 1,2,3,4,7,10,12,13,14,18,19,20,26,27,28,30
Maj: 3,7,10,24,26
Juni: 16,17,18,24
Juli: 1,3,5,7,9,10,11,12,13,16,17,18,20,21,25,27,29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in