2018-06-02, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är inte medlem men kan läsa kommentarerna och se bilderna på LW. HD åker skridskor med "grannfrun" en månad efter anmälan.

"Sällskap fanns att få på närmaste plats då grannfrun hade ledig helg. "
Även SD var, enl. loggen, med på denna geocachutflykt.

Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
intressant att se dom olika smeknamn HD har på Len*
Det verkar vara SDs smeknamn på henne, då HD med detta citerar hans inlägg.
Citera
2018-06-02, 13:05
Medlem
Det FINNS smutsig byk också i kristet sammanhang. Knutby blev en sekt,som övergav sin kristna tro, ett exempel. Hur Örebro har det vet jag inte. Men alla är vi ju människor, eller hur ? Förstår inte varför det ska smygas i Kristna Församlingar, en del av dem i alla fall.
Citera
2018-06-02, 13:07
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
jag klickade bara på länken och kunde läsa ,Ej medlem
intressant att se dom olika smeknamn HD har på Len*

Så här skriver HD en månad efter att SD blivit anmäld av LW för misshandel.

"Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

Riktigt härlig is hit ut. Såg lite stenar på håll öster om revlarna, men när vi närmade oss så visade det sig att stenarna var en fiskargubbe med sin dubbdäcksförsedda moppe. Det har ju blåst ostan några dagar, och kommit lite snö. Det mesta av snön på Hjälmaren har hamnat mitt på cachen. Tar en stund att få fram, och vi firar triumfen med fika innan vi drar vidare mot nästa. Äggmacka, kaffe och bulle för min del. Antar att kompisen redogjort för sitt intag i sin logg. TFTC.

Vilken dag!

Har aldrig gjort någon längre tur på långrör tidigare. Har faktiskt bara haft egna några få år, och har mest hållit till på Hemfjärden. Nu såg prognosen ut att bjuda på gynnsamma ostliga vindar (Alla vet väl att när högtrycket ligger stabilt över Sibirien blåser kalla polarvindar in över Sverige från det hållet tack vare Corioliseffekten?) Att ta bussen till Hampetorp och glida hem till Örebro kändes som en bra plan, men inget att göra själv. Sällskap fanns att få på närmaste plats då grannfrun hade ledig helg. Planen blev att ställa en bil vid Rävgången och cykla upp till stationen, för att sedan ta buss 721/722 till Hampe. På listan fanns sedan ett femtontal burkar och ca 65 km åkning.

Dagen innan lät jag slipa grillorna och ett nytt underställ införskaffades. Kändes prima! Vi delade upp packningen och maten: Jag fick ordna mackor, godis, kaffe och kök, medan Softis Pochis, SlowPocahontas, SnorPochahontas, Soft, Softis fick ordna lunchsoppa, hembakta kakor, choklad och jägargodis. 6:50 avresa från Hjärsta hills mot Rävgången. Där hade fem extra knäppa skrinnare startat ett par timmar tidigare för att tävla över den fina distansen 200 km. I morgonljuset fick vi blott se rundningsmarschaller och funktionärer, men varken åkare eller publik. Väl uppe vid stationen upptäckte jag att lås till cykeln saknades, men drog en rövare och ställde den trångt innanför kompisens låsta velociped. På vägen ut skulle det bytas buss från 721 till 722, men det var så enkelt som att bussen bytte nummer medan vi satt kvar i. Vi började sedan österut längs Hjälmarens strand. Bitvis tungt då det samlats en del snö där. Omgrupperade och drog på fin is norrut mot Sandrevlarna istället. Därefter åter mot Hampe för att komma på rätt sida färjans ränna. På resan upp mot Vinön träffade vi på bekantingarna Bgg60 och kljk lite oväntat. Slog följe på någon logg innan vi fortsatte mot Örebro isvägen medan de tog bilvägen till samma destination. Det blev en suverän dag på sjön. Dubbla fikastopp och ett lunchstopp, mestadels riktigt fin is, stundtals lite för mycket snö för att det skulle bli riktig åkglädje, möten med vänliga främlingar, spännande passager av öppet vatten, idel loggar i bra skick, ett bra träningspass (för andra halvan av gruppen nästan för bra stundtals...) och mycket skitsnack. Totalt 52 km och knappt 10 burkar loggade min telefon efter omprioriteringarna."
Citera
2018-06-02, 13:11
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Det verkar vara SDs smeknamn på henne, då HD med detta citerar hans inlägg.

ok läste det som att det va HD (systerhax) !
Citera
2018-06-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
En annan faktor är naturligtvis även temperaturen på tvättvattnet. Jag tror inte DNA kan påvisas efter att ha tvättats i 80 grader. (Knappast inte ens efter en tvätt i 60 grader.)
Då kallt vatten löser blodfläckar bättre än varmt och jag har för mig iaf att DNA är stabilt till ca100°C så tror jag inte att temperaturen gör någon större skillnad men jag kan ha fel.
Citera
2018-06-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Jag är osäker på det. Det blir lite rörigt i loggarna när HD byter nick och börjar logga med egen profil. Det tycks som att det under en tid blir dubbletter. Hon skriver dels på deras gemensamma och dels eget.
Kolla gärna detta, jag blev själv förvirrad.
Om SD var med blir det hela ännu märkligare.
Citera
2018-06-02, 13:15
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Så här skriver HD en månad efter att SD blivit anmäld av LW för misshandel.

"Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

Riktigt härlig is hit ut. Såg lite stenar på håll öster om revlarna, men när vi närmade oss så visade det sig att stenarna var en fiskargubbe med sin dubbdäcksförsedda moppe. Det har ju blåst ostan några dagar, och kommit lite snö. Det mesta av snön på Hjälmaren har hamnat mitt på cachen. Tar en stund att få fram, och vi firar triumfen med fika innan vi drar vidare mot nästa. Äggmacka, kaffe och bulle för min del. Antar att kompisen redogjort för sitt intag i sin logg. TFTC.

Vilken dag!

Har aldrig gjort någon längre tur på långrör tidigare. Har faktiskt bara haft egna några få år, och har mest hållit till på Hemfjärden. Nu såg prognosen ut att bjuda på gynnsamma ostliga vindar (Alla vet väl att när högtrycket ligger stabilt över Sibirien blåser kalla polarvindar in över Sverige från det hållet tack vare Corioliseffekten?) Att ta bussen till Hampetorp och glida hem till Örebro kändes som en bra plan, men inget att göra själv. Sällskap fanns att få på närmaste plats då grannfrun hade ledig helg. Planen blev att ställa en bil vid Rävgången och cykla upp till stationen, för att sedan ta buss 721/722 till Hampe. På listan fanns sedan ett femtontal burkar och ca 65 km åkning.

Dagen innan lät jag slipa grillorna och ett nytt underställ införskaffades. Kändes prima! Vi delade upp packningen och maten: Jag fick ordna mackor, godis, kaffe och kök, medan Softis Pochis, SlowPocahontas, SnorPochahontas, Soft, Softis fick ordna lunchsoppa, hembakta kakor, choklad och jägargodis. 6:50 avresa från Hjärsta hills mot Rävgången. Där hade fem extra knäppa skrinnare startat ett par timmar tidigare för att tävla över den fina distansen 200 km. I morgonljuset fick vi blott se rundningsmarschaller och funktionärer, men varken åkare eller publik. Väl uppe vid stationen upptäckte jag att lås till cykeln saknades, men drog en rövare och ställde den trångt innanför kompisens låsta velociped. På vägen ut skulle det bytas buss från 721 till 722, men det var så enkelt som att bussen bytte nummer medan vi satt kvar i. Vi började sedan österut längs Hjälmarens strand. Bitvis tungt då det samlats en del snö där. Omgrupperade och drog på fin is norrut mot Sandrevlarna istället. Därefter åter mot Hampe för att komma på rätt sida färjans ränna. På resan upp mot Vinön träffade vi på bekantingarna Bgg60 och kljk lite oväntat. Slog följe på någon logg innan vi fortsatte mot Örebro isvägen medan de tog bilvägen till samma destination. Det blev en suverän dag på sjön. Dubbla fikastopp och ett lunchstopp, mestadels riktigt fin is, stundtals lite för mycket snö för att det skulle bli riktig åkglädje, möten med vänliga främlingar, spännande passager av öppet vatten, idel loggar i bra skick, ett bra träningspass (för andra halvan av gruppen nästan för bra stundtals...) och mycket skitsnack. Totalt 52 km och knappt 10 burkar loggade min telefon efter omprioriteringarna."

Tack men jag läste det på sidan !
Citera
2018-06-02, 13:15
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Man måste vara premiummedlem för att kunna se inlägget? Kan du skärmdumpa, så vi andra kan se?

Jag kan se och är inte premium medlem.
Citera
2018-06-02, 13:18
Medlem
Rosamunds avatar
Lägger för närvarande ingen större vikt vid de blodiga kläderna eftersom chansen är större att blodet är SDs eget iom att han geocachar och det är inte ovanligt att man skrapar upp sig och får sår och blod på kläderna. Åklagaren verkar heller inte förlita sig på att de blodiga kläderna ska ha BO:s DNA eftersom man inte ens vågade lägga fram fyndet under häktningsframställan.
Att TR häktade honom skäligen är mer regel än undantag på grund av att SD trots allt blivit anmäld av BO för misshandel förut. Det är också varför åklagaren kan anhålla honom även om inga andra bevis finns mot SD.
Tror inte SD är rätt man eftersom att jag starkt tvivlar på att Lena skulle gått ner till planket med sin misshandlare mitt i natten. Skulle de prata kunde de gjort de i närheten av hennes bostad. Och blev hon dödad eller skadad där tror jag skrik skulle hörts och grannarna skulle reagerat. Och GM skulle inte osedd kunna ta ner henne till planket såvida han inte använder bil, men isf hade han dumpat kroppen längre bort!
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-02 kl. 13:20. Anledning: Rätta stavfel
Citera
2018-06-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Då kallt vatten löser blodfläckar bättre än varmt och jag har för mig iaf att DNA är stabilt till ca100°C så tror jag inte att temperaturen gör någon större skillnad men jag kan ha fel.
Ja men det där med blod är en annan femma. Det är ju vattenlösligt i låga temperaturer men när proteinstrukturen förändras i höga temperaturer klibbar det fast på underlaget.

Det är däremot möjligt att jag också har fel men min magkänsla (snarare än hårda fakta) säger mig att DNA-spiralens bindningar inte tål så värst höga temperaturer.
Citera
2018-06-02, 13:26
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Tack men jag läste det på sidan !

Ok, vad bra! Någon bad om skärmdump, det var därför jag lade ut det.
Citera
2018-06-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är osäker på det. Det blir lite rörigt i loggarna när HD byter nick och börjar logga med egen profil. Det tycks som att det under en tid blir dubbletter. Hon skriver dels på deras gemensamma och dels eget.
Kolla gärna detta, jag blev själv förvirrad.
Om SD var med blir det hela ännu märkligare.

Det var SD och LW som gjorde utflykten, HD var inte med alls. HD skriver bara att hon nu har eget nick och att hon väljer att registrera alla loggar som de tog som team på sitt nya, även om hon inte själv var med och tog alla.

LW skriver i sin logg att "HTD ville ut". HTD = Herrte*md*vidsson = SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in