2018-08-02, 22:59
Medlem
okok1s avatar
Finns det beskrivet hur det gick till? Jag har läst att poliserna backade på sig och sedan sköt han i magen. Hur stor är gården? Sköt de han i magen måste de ha sett hans ansikte. Och såg de han gå så ser man direkt att det är en downs. De går inte som oss. De ser inte ut som oss.

Om situationen var så farlig varför backade polisen? Han hade ingen kniv på sig.
Citat:
– Tre poliser sköt honom i magen. De sa att han gick emot dem och att de sköt när de inte kunde backa mer, säger pappan.
Citera
2018-08-02, 22:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vad sa Eric som gjorde att polisen kände sig hotade??
Han kunde ju knappt prata.

Han kunde säga mamma, mamma...
Citera
2018-08-02, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Hur vet du det? Att ett föremål inhandlas när ett barn är i en viss ålder betyder inte att det är avsett för barn i den åldern. Du drar slutsatser utan att ens veta hur föremålet ser ut samt hur personen såg ut i en viss situation.

Var en Ksp-58 han höll i. På ryggen hade han hängt två P-skott.

Sprutade trotyl ur munnen. Erics fysik var som hos Stallone i öppningsscenen till Expandebles.
Senast redigerad av peheis666 2018-08-02 kl. 23:02.
Citera
Medlem
Ananows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Varför skulle han inte ha det dock? Personer med DS tycker sådant är coolt, precis som vilken unge som helst. Dvs de har den rätten precis som alla andra.

Tänk om Polisen hade skjutit varenda en med knallpistol liksom?

Givetvis tycker alla ungar att guns är häftigt oavsett diagnos eller funktionsnedsättning, hans mentala ålder var 3 år enligt hans mamma och som förälder kan jag lugnt säga att min 3-åring aldrig skulle få äga en leksakspistol av den enkla anledningen att barn och vapen inte hör ihop. Grabben saknade dessutom tal och har viftat med en leksakspistol för att han inte förstår bättre och saknar konsekvenstänk. Tror du inte att det här hade kunnat förhindras om han inte hade ägt den?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Sorry, Men jag håller inte med dig alls.

Sätt in 100 erfarna poliser I samma läge så gissar jag att minst 98 hade löst situationen utan våld.

Du har massor med tid att tänka, för det är en jvla skillnad på att hota människor med vapen och faktiskt trycka av.

Du får det att låta som att det är ett vanligt scenario att pundare drar vapen och blir skjutna i eldstrid I Vasastan.
Det är inte ens vanligt USA, även om det är vanligare än här.

Nu pratar jag inte om någon åsikt utan om fakta. Varför vi har något som kallas putativt nödvärn är av en anledning.

Nej du har inte tid att tänka om någon riktar ett vapen emot dig, såtillvida inte just det vapnet har någon unik fördröjningsmekanism, och att du VET om det.

Det innebär, i absolut bästa fall , att du har sekunder på dig att agera, gör du inte det kan det vara tack och adjö för dig. Så är läget, oavsett vad du fått för dig. Och det är knappast relevant att det inte är vanligt när du står framför pipan på det som du kanske uppfattar som ett automatvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfman
ja det kommer säkert så småningom, även om polisen önskat smälta ner det till en liten plasttärning, för när pöbeln få se det polisen ansett som livsfarligt hot lär dom bli utskrattad och skämmas och bortförklaringarna kommer i alla möjliga former för att legitimera deras dödsskjutning av en handikappad människa..
Jag skulle inte bli förvånad om det vapnet av "misstag" kommer försvinna i bevishanteringen.
Citera
2018-08-02, 23:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vad sa Eric som gjorde att polisen kände sig hotade??
Han kunde ju knappt prata.
Just därför. Grabben såg flöddrad eller påverkad ut i mörkret , snackade flöddrat o hade picka. Klart man som polis använder alla till buds stående medel för o oskadliggöra hotet.¨

Men nä, halva tråden är samhall förespråkare som försvarar mongots agerande.
Citera
2018-08-02, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Eftersom du inte frågar så återstår bara att än en gång konstatera: Det går inte att förklara för någon som inte vill förstå.

jag har varit på mängder med innergårdar.

det kan finnas helt öppen himmel, man kan ställa 10 personer på rad och skjuta rätt upp i luften utan minsta risk för rikoschetter. det är som att stå på ett öppen fält på landet och skjuta upp i himlen.

att då prata om risk för rikoschetter är helt obegripligt.

att påstå att det inte är betydligt större risk för rikoschetter, för att inte tala om att faktiskt träffa någon, när man öppnar eld mot en person, är helt obegripligt.

så, nej, jag förstår inte dig eller vad du pratar om.

men om jag ska gissa så blir det nåt i den här stilen:

man ska inte skjuta varningsskott. det är bättre att skjuta folk istället.
Citera
Medlem
Hur korkade får man vara?

En person viftar med ett vapen innan solens uppgång, personen går inte att kommunicera med. Självklart finns det då risk för att en av poliserna avfyra sitt vapen. Har då de andra poliserna fingret på avtryckaren så kommer även de att trycka av utav ren reflex, för de vet inte om det är hotet eller polisen som skjuter.

Och att se om ett vapen är en leksak eller inte är inte så lätt om det inte är Dagsljus.

Poliserna kommer att frias och troligen så har de agerat som de skall göra!

Det är uppenbart att många av de som skriver här skulle behöva göra lumpen och öva krigföring på natten...
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Det finns mao 3 poliser som sitter med skam och bör leta fram begravningskostymen. Och sin fortsatta yrkesroll.

Finess kan vara det samma som yrkesskicklighet men här verkar det verkligen ha klickat.
Tysk/rysk polis mfl skulle ha avväpnat en sådan zombie flagrant och skjutsat den hem.

Med ett vapen kan man oskadliggöra en människa genom att sikta mot benen men här har det tydligen varit vilda västern i brösthöjd mot ett plastvapen buret av en utvecklingsstörd.
Ofattbart.

Tysk/rysk polis hade gjort det bättre? Ryssarna låter en kriminell brottsling leda landet

Hade den ryska polisen haft någon form av självrespekt och integritet hade de knäppt den ryska dvärgen för länge sedan. På 2020-talet kommer svenska barn att leka ryska polisen istället för ryska posten.

Återigen, du kan dö av ett benskott.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Vad är sannolikheten att 3(!) poliser samtidigt skulle skjuta någon utan anledning?
Killen som blev skjuten har givetvis gjort utspel mot polisen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om man inte kan skilja mellan en mongolid kille med leksakspistol och en gängkriminell ska man inte jobba som polis. Det är en skandal om hen får fortsätta.

För övrigt: jag skriver det här varje gång någon skjuts ihjäl av snuten. Varför i helvete inför man inte elpistol som det normala vapnet vid rutinutryckningar? Och varför använder man roterande ammunition som avser att döda så effektivt som möjligt?

Inom loppet av två veckor har en psykiskt sjuk man och en utvecklingsstörd man blivit avrättade av farbror blå. Det här kan inte fortsätta.
Du menar förmodligen varför man inte använder helmantlad ammunition som ger större möjlighet att överleva? Det gjorde polisen tidigare men bytte till expanderande kulor därför att det tar för lång tid innan den träffade personen kollapsar annars. Samt att kulan fortsätter rakt igenom kroppen och kan träffa någon bakom.

Det är en myt som sprids av Hollywood att onda personer faller förstenade till marken när de träffas av en kula (till skillnad från hjältarna som tål tjugo stycken) eller stöten från en elpistol. En del faller ihop direkt medan andra förblir tämligen opåverkade under flera sekunder, för att sedan dö på sjukhus flera timmar senare. Och faller de inte ihop så har de gott om tid att skjuta mot polisen innan de blir svaga av blodförlusten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in