2018-08-02, 15:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Ahmed Yasin köpte alltså ut sig själv från sitt kontrakt med AIK. Hur fungerar det egentligen? Betalade han AIK pengar för att få gå till Qatar?

Riktig drömaffär i så fall i mina ögon.
Citera
2018-08-02, 16:36
Medlem
Citat:
Markus Holgersson närmar sig ett kontrakt med Helsingborgs IF. Dessutom är Wanderson högaktuell igen.

https://www.hd.se/2018-08-03/hifs-ordforande-vi-for-en-intensiv-diskussion-med-bada
Citera
2018-08-02, 20:39
Medlem
lussypickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Wanderson till oss, Besara till Djurgården och Astrit till Göteborg... nu är det fanimej silly som pågår.

Wanderson hamnar nog i HIF ska du se.
Citera
2018-08-02, 21:00
Medlem
0174Affes avatar
Känner han inte så bra, hade ju önskat mig en anfallare. Men hoppas han förstärker oss. http://www.unt.se/sport/mittfaltare-uppges-nara-sirius-5041737.aspx
Citera
2018-08-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lussypicker
Wanderson hamnar nog i HIF ska du se.
Det var jag som sa att han var på G till ÖSK. Han har blivit erbjuden till Hammarby och IFK Göteborg som tackat nej. Han själv har tackat nej till GAIS. Han var mycket riktigt på G till ÖSK men nu med halvkompisen Granqvist i HIF så kan han tänka sig HIF. Mycket tack vare att det ser ut att bli allsvenskt spel nästa säsong. Wanderson kommer spela allsvenskt nästa säsong men frågan är för vem?
Citera
2018-08-02, 21:14
Medlem
Smaka-migs avatar
Helsingborg som var i ekonomisk kris när dom åkte ur allsvenskan, har alltså sanerat och ökat sina inkomster i superettan? eller så har vi ett kommundopat lag snart i allsvenskan. Med tanke på spelarna man värvar.
Citera
2018-08-02, 21:27
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Helsingborg som var i ekonomisk kris när dom åkte ur allsvenskan, har alltså sanerat och ökat sina inkomster i superettan? eller så har vi ett kommundopat lag snart i allsvenskan. Med tanke på spelarna man värvar.

Om vi ska snacka kommundopat, bör det diskuteras Östersund ännu mera. Även Ellos, Kalmar och Sundsvall
Citera
2018-08-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Det gäller alla Allsvenska klubbar.
Citera
2018-08-02, 23:02
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Det gäller alla Allsvenska klubbar.

Vet inte hur det är i fotbollen men inom hockey gnäller Djurgårdarna på "kommundopade" lag samtidigt som de skriver öppna brev till sin egen kommun och förklarar hur viktigt det är att de är med och sponsrar. Det är nästan för dumt för att ens nämnas.
Citera
2018-08-02, 23:03
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Om vi ska snacka kommundopat, bör det diskuteras Östersund ännu mera. Även Ellos, Kalmar och Sundsvall

Det är fel. Sundsvalls kommun drog in sin sponsring pga att dom inte ger bidrag om man har negativt eget kapital. Det är ett gäng privatpersoner och näringsidkare som gått in och räddat. Så långt ifrån kommundopad man kan komma alltså.
Citera
2018-08-03, 00:23
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Det var jag som sa att han var på G till ÖSK. Han har blivit erbjuden till Hammarby och IFK Göteborg som tackat nej. Han själv har tackat nej till GAIS. Han var mycket riktigt på G till ÖSK men nu med halvkompisen Granqvist i HIF så kan han tänka sig HIF. Mycket tack vare att det ser ut att bli allsvenskt spel nästa säsong. Wanderson kommer spela allsvenskt nästa säsong men frågan är för vem?

Nej. Wanderson har inte tackat nej till GAIS. Däremot kan inte GAIS matcha hans löneanspråk (surprise, surprise) och har därför dragit sig ur förhandlingarna. Jag kan garantera dig att om pengarna var desamma skulle WdC välja GAIS alla dagar i veckan.
Citera
2018-08-03, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe

Dra inte in Sundsvall i det där skitsnacket.
Kommunen stoppade sponsring till Sundsvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in